- « Poprzedni
- Następny »
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Blokowane połączenia aplikacji i gier w LTE
Witam serdecznie,
Jestem wieloletnim użytkownikiem Orange i po raz pierwszy muszę prosić Państwa o pomoc. Postaram się wszystko dokładnie opisać, aby sytuacja była jak najbardziej klarowna.
Korzystam z mobilnego Internetu Orange. Niestety od pewnego czasu nie mogę połączyć się z niektórymi aplikacjami, m.in. ze Spotify, Netflixem czy niektórymi serwerami gier, przede wszystkim z CS2. W momencie gdy chcę wyszukać grę, pojawia się komunikat, że "nie udało się połączyć z oficjalnymi serwerami gier". To pierwsza taka sytuacja - użytkuję tę usługę od 2021 roku i nigdy nie było żadnych kłopotów.
Problem ten występuje zarówno zarówno w Internecie LTE dla domu, jak i hostingu WIFI z dwóch różnych telefonów (różne numery i urządzenia) z sieci Orange. Zasięg jak i prędkość są w porządku. Testowane było również na dwóch, różnych komputerach. Co najważniejsze - gdy włączę oprogramowanie VPN, wszystko działa! Podobnie jak zrobię hotspot z telefonu połączonego z konkurencyjną siecią. Wszystko się załącza, serwery są wyszukiwane i nie ma żadnej "blokady" jak ze strony Orange.
Gdy po raz pierwszy był taki problem, kontaktowałem się z konsultantem Orange, wyjaśniłem mu sprawę... i kilka godzin po tym zaczęło wszystko działać. Po kilku dniach problem znów wystąpił i analogicznie - kilka godzin i działało. Wczoraj problem pojawił się po raz trzeci... Wieczorem zgłosiłem ponownie i czekam na rezultat, w momencie pisania tej wiadomości nie działa. Kilka dni temu, gdy wszystko już działało, otrzymałem odpowiedz od Orange że: "Numer XXX-XXX-XXX poprawnie łączy się przez APN Orange". Najwidoczniej jednak jest inaczej, bo problemy cały czas występują.
Ze swojej strony robiłem wszystko, co tylko się dało. Przestawiałem protokoły, DNS, ustawiałem IPV4, robiłem nawet formatowanie komputera. Wyciągałem kartę sim z routera (Alcatel HH71, soft LINKHUB), resetowałem go, ustawiałem na nowo profil pod IPv4 (zgodnie z intrukcją obsługi w trakcie rozmowy telefonicznej). I nic. Tylko i wyłącznie był rezultat po konsultacji z obsługą, ale działa raptem kilka dni. W momencie, gdy wszystko działało, niczego w ustawieniach połączenia nie zmieniałem. Problem sam się pojawiał, bez mojej "ingerencji".
Jak Państwo myślą, co jest tego przyczyną? Dlaczego tak się dzieje i co zrobić, aby błąd ten kompletnie zniknął? Wiele wskazuje na to, że wina stoi po stronie Orange, ale jestem coraz bardziej zirytowany tą sytuacją, ponieważ nie mogę połączyć się m.in. z aplikacją Microsoft Teams, którą potrzebuję w pracy. Raz jeszcze podkreślę - wszystko działa gdy włączam program VPN.
___________________
*Temat przeniosłem z działu "Internet domowy - moderator Wojciech.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Blokowane połączenia aplikacji i gier w LTE
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Blokowane połączenia aplikacji i gier w LTE
Dziękuję za odpowiedź. Chciałbym jednak uprzejmie prosić o dokładniejsze zapoznanie się z opisem problemu. Napisałem, że trudności występują również wtedy, gdy łączę się z internetem przez hotspot z telefonu komórkowego (sieć Orange), a więc niezależnie od używanego routera.
Co istotne, po włączeniu VPN wszystko działa poprawnie – zarówno przy połączeniu przez domowe LTE (router), jak i hotspot z telefonu.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Blokowane połączenia aplikacji i gier w LTE
1. Czy karta od innego operatora działa bez zarzutu?
2. Niby napisane (ale oczywiście nie widzę, że tak jest), a ma być:
Profil połączeń - dodaj nowy, czyli ręczny nie automatyczny
nazwa profilu jakakolwiek
Typ PDP (protokół): ipv4
APN: internet
reszta ustawień pusta
3. Może karta sim jest stara/uszkodzona i trzeba wymienić
_________________
*Scaliłem wpisy - moderator Wojciech.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Blokowane połączenia aplikacji i gier w LTE
Witam,
1. Tak. Gdy połączę się z hotspotem od innego operatora, wszystko działa.
2. Przesyłam profil ustawiony w routerze. Dane zostały przekazane przez operatora poprzez infolinię Orange.
3. Problem występuje na różnych kartach SIM - począwszy od mobilnego numeru LTE, po hotspot z mojego prywatnego telefonu komórkowego i innego domownika. Dodam, że na telefonie również nie działa mi m.in. Spotify.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Blokowane połączenia aplikacji i gier w LTE
Zmień te ustawienia, na takie jak napisałem
Profil nie domyślny, tylko stwórz nowy
a tam
nazwa profilu jakakolwiek
Typ PDP (protokół): ipv4
APN: internet
reszta ustawień pusta
ustaw jako domyślny i zapisz
_________________
*Scaliłem wpisy - moderator Wojciech.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Blokowane połączenia aplikacji i gier w LTE
Czy mógłby Pan mnie nakierować dokładniej, co mam wpisać na podstawie screena i pól, które mam w formularzu? Nie mam tam czegoś takiego jak "typ PDP', tylko muszę wpisać "numer" - zgodnie z poleceniem konsultanta, ma to być *99*.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Blokowane połączenia aplikacji i gier w LTE
Jeśli koniecznie trzeba wpisać numer to raczej *99# a nie *99*
Może tak
nazwa profilu: Orange
wybierz numer: *99#
APN: internet
a co jest do wyboru w polu protokół?
_________________
*Scaliłem wpisy - moderator Wojciech.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Blokowane połączenia aplikacji i gier w LTE
Dziękuję, testuję. W polu "Protokół" mam takie menu:
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Blokowane połączenia aplikacji i gier w LTE
Czyli
nazwa profilu: Orange
wybierz numer: *99#
APN: internet
protokół: brak
reszta puste
ustaw profil, jako domyślny, zapisz
- « Poprzedni
- Następny »