Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Łączenie faktur a rata za sprzęt


Poziom 7, Zwiadowca Przestworzy
  • 3
  • 0
  • 0

Łączenie faktur a rata za sprzęt

Witam,

 

ostatnio przeszedłem z telefonem na pakiet Orange Love. Miałem jedno urządzenie przy poprzedniej umowie kupione na raty i przy podpisywaniu nowej umowy dobrałem jeszcze jeden telefon. Problem pojawił się w momencie połączenia faktur za usługi stacjonarne oraz mobilne, gdyż w jednym momencie dostałem fakturę (na której były do zapłaty raty nr 2 oraz 12 - z tym się oczywiście jak najbardziej zgadzam) oraz tzw wyrównanie za 1, czy 2 dni, na którym były... raty nr 3 i 13...

 

Po długiej batalii z BOK usłyszałem, że przy wyrównaniu tak się dzieje oraz że przy następnej fakturze nie będzie żadnych rat. Jednak przed chwilą otwieram aktualną FV, a tam do zapłaty są raty nr 4 i 14... Po szybkim kontakcie z BOK dowiedziałem się, że przecież raty są zgodne z harmonogramem, gdzie nie jest zgodne to z prawdą, gdyż w harmonogramie w tym miesiącu widnieją raty 3 i 13, które są już opłacone. Gdy poprosiłem konsultantkę o przedstawienie mi owego harmonogramu usłyszałem, że przecież otrzymałem go przy podpisywaniu umowy i że ona nie jest w jego posiadaniu i nie może mi go udostępnić.

 

Moje pytanie jest następujące: czy Orane bez mojej zgody i wiedzy może zmienić harmonogram spłat rat nie informując mnie o tym oraz nie przesyłając nowego harmonogramu?? Miesiąc temu otrzymałem wraz z pierwszą połączoną FV harmonogram na ten nowy telefon i raty z obecnej FV nie zgadzają się nawet z tym harmonogramem.

5 ODPOW. 5

Poziom 45, Pionier Misji
  • 32782
  • 38802
  • 1388

Łączenie faktur a rata za sprzęt

Bez Twojej zgody na pewno to nie może odbyć (wiedzy jak sam piszesz zabrakło). Raty naliczone są do każdego okresu rozliczeniowego - na poziomie faktury.

Spójrz też na to, że to nie jest tak że zapłacisz więcej. Suma rat będzie taka sama. A zmiany wynikają ze zmiany okresów rozliczeniowych do promocji Love. Poza tym formalnie możesz robić dwa przelewy z zaznaczeniem za co płacisz jak nie dostałeś innego harmonogramu. Ale to może powodować problemy z rozliczeniem jak nie oznaczysz wpłaty.

Poziom 7, Zwiadowca Przestworzy
  • 3
  • 0
  • 0

Łączenie faktur a rata za sprzęt

Doskonale rozumiem, że w ten sposób bym płacił miesiąc krócej, ale całkiem nie o to tu chodzi...

A niestety sytuacja dwóch przelewów zgodnie z harmonogramem, który posiadam generowałaby odsetki za brak płatności zgodnie z harmonogramem, którego nie otrzymałem i Pani na infolinii nie była w stanie mi go udostępnić w żaden sposób...

 

Edit: dodatkowo nie wiem, czy nie jest tak, że mimo wszystko płatności w pierwszej kolejności pokrywają raty, a dopiero potem samą usługę


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32782
  • 38802
  • 1388

Łączenie faktur a rata za sprzęt

Temat jest trudny, bo ktoś musi co miesiąc ręcznie robić alokację wpłat byś nie stracił rabatu za terminową płatność.

Jeśli to temat dla Ciebie ważny lub masz jakieś oczekiwanie wobec Orange, złóż formalną reklamację. Poszukaj regulamin sprzedaży ratalnej z poprzedniej umowy. Z tego co mi wiadomo na dziś nie da się technicznie "opuścić" raty. Ale może dzięki Twojej reklamacji coś się zmieni, ew jakieś inne rozwiązanie zaproponowane.

Poziom 7, Zwiadowca Przestworzy
  • 3
  • 0
  • 0

Łączenie faktur a rata za sprzęt

Temat jest dla mnie ważny, ale tylko z powodu samych zasad i sposobu postępowania, więc łatwo im nie odpuszczę 🙂

 

Reklamacja już złożona - dam znać jak się skończy cała sprawa.


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32782
  • 38802
  • 1388

Łączenie faktur a rata za sprzęt

A jeśli to nie tajemnica, jakie oczekiwanie masz w reklamacji? chcesz mieć "miesiąc przerwy" czy coś innego?

Poza tym znalazłem jeszcze jeden punkt, który jest we wzorcach umownych:
http://www.orange.pl/ocp-http/PL/Binary2/2006112/4108519366.pdf
Jeżeli nie zdecydują Państwo inaczej, to wszystkie posiadane przez Państwa Usługi mobilne i stacjonarne będziemy rozliczać w ramach jednego Konta abonenckiego wybranego dla tej Umowy. Oznacza to, że na jeden adres wskazany przez Państwa dla tej Umowy prześlemy
Państwu dokumenty stanowiące rozliczenie za wszystkie Usługi mobilne rozliczane na tym Koncie abonenckim oraz za wszystkie Usługi stacjonarne. W związku z tym mogą się zmienić daty Państwa dotychczasowych cykli rozliczeniowych oraz forma wysyłania
rachunków. Będzie to dostosowane do wyborów i rozwiązań przyjętych dla tej Umowy.

I to też może stanowić podstawę takiej zmiany.