Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Anonim

Nie dotyczy

Problemy na linii CS:GO > Światłowód

@Anonimale czytając ostania odpowiedz @HypsteRT ciężko coś zrozumieć ?


Poziom 21, Odkrywca Przestworzy
  • 225
  • 108
  • 5

Problemy na linii CS:GO > Światłowód

@AnonimAle VALVE nie peeruje się z telią w PL 😞 Najbliżej to frankfurt i oslo gdzie peerują sie z Telią. W PL peerują się z Level 3 Parent i he.net i ntt.net


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 541
  • 204
  • 0

Problemy na linii CS:GO > Światłowód

@AnonimAle jakość Orange poza Polskę jest również byle jaka. Mówię - często gram online z ludźmi z europy i zdarzają się lagi, sam jak hostuje to ludzie u mnie lagują, dostają losowo disconnecty itp itd, więc jakość połączeń Orange gdzie pakiety opuszczają Polskę jest również wątpliwa.


Poziom 21, Odkrywca Przestworzy
  • 225
  • 108
  • 5

Problemy na linii CS:GO > Światłowód

W PL tylko telia i OpenTransit via IPv4 i IPv6 i słyszałem że ponoć Retn.net jest testowo dla IPv6. Do ich servera testowego idzie po IPv4 bezpośrednio. Jakieś zmiany w Orange ?

  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  funbox.home [192.168.1.1]
  2    25 ms    25 ms    25 ms  192.0.0.1
  3    26 ms    27 ms    27 ms  195.205.0.237
  4    30 ms    38 ms    36 ms  war-r2.tpnet.pl [194.204.175.62]
  5    44 ms    39 ms    39 ms  80.50.144.146
  6    49 ms    49 ms    49 ms  ae5-6.RT.LIM.WAW.PL.retn.net [87.245.234.125]


Poziom 21, Odkrywca Przestworzy
  • 225
  • 108
  • 5

Problemy na linii CS:GO > Światłowód

@AnonimŁooo ale pojechałeś z pasmem całe VALVE na dzień 14.06.2018 ma 20GBPS do PLIX. To tylko gry tam nie ma dużych użyć pasma podczas gry. Z tego co pamiętam na 1GBPS można obsłużyć do 4800 graczy CS:GO. A w PLIX przyjmują ruch tylko do polskich serverów nie tranzytują  go tak jak RiotGames. W TPIX jest OpenPeering ale połaczenia do IP z Orange Polska [AS5617] są zestawiane za dodatkową opłatą w wysokości 1000 zł za 10 gbps (GWARANTOWANE !!!) + do tego kupione pasmo do OpenPeering ( np 10 gbps) Więc operator  ma 10 gbps OpenPeering + 10 gbps tylko do Orange . To raczej nie drogo. Tylko nie wszystkie sieci wpinające się do TPIX decydują się na taką opcje.

Anonim

Nie dotyczy

Problemy na linii CS:GO > Światłowód

@WabolMonster Valve bezpośrednio nie peeruje się z Telią w Warszawie, ale przez Telię w Warszawie pakiety przechodziły do Warszawskich serwerów Valve - więc była bezpośrednia trasa WAW <-> WAW. A nie WAW > FRA > WAW...

 

Dokładnie, 20 - ale po co więcej? Do grania jest tyle wystarczająco - a do Orange bardziej opłaca się więcej niż mniej - mogliby resztę pasma wykorzystać do np. pobierania ze Steama. Chodziło mi o to, żeby zrobili sobie bezpośredni link Orange <> Valve .... I masz złe informacje - bo jeden gracz w CS:GO obecnie zużywa około 1 Mbit/s pasma - dla tr64, także zmień informacje - i mówie Ci z doświadczenia własnego - nie tylko jako gracza. 

 

@Anonim Tak, ciężko. Nie napisał żadnych konkretów - nic - po prostu ciesz się z tego co jest teraz i się zamknij - ja tak to odebrałem, "nie mamy pańskiego płaszcza i co nam pan zrobi" - na tej zasadzie to ma działać? 

 

@Banan922 Owszem, Orange za granicą również ma słaby peering, ale to jeszcze w sumie zaakceptuje - nie jest on tragiczny, nie jest on strategiczny - jednak krajowy powinien stać na najwyższym poziomie i to jest to, czego Orange niestety nie jest w stanie zrozumieć... 


Poziom 21, Odkrywca Przestworzy
  • 225
  • 108
  • 5

Problemy na linii CS:GO > Światłowód

@AnonimPobieranie z całego Steama leci przez AKAMAI.


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 541
  • 204
  • 0

Problemy na linii CS:GO > Światłowód

Ja to bym chciał wiedzieć kiedy Orange przestanie wywalać graczy z mojego hosta? Dokończenie gry z pełną pulą graczy graniczy z cudem, bo co kilka/kilkanaście minut wywala jedną bądź więcej osób.

 

Tutaj screen od znajomego który dostał disconneta z mojego hosta mimo że internet mu normalnie śmigał i u innych takich problemów nie ma: https://prnt.sc/krvdy2

 

Tutaj screen ode mnie z gry sprzed chwili gdzie dosłownie po 3minutach od razu ktoś ma disconnecta: https://prnt.sc/krvhmt

 

Ja też sam często grając dostaje losowe dc...

 

Od razu mówię że porty mam odblokowane, firewall w routerze na ''niski'', firewalla systemowego wyłączam na czas gry... nigdy nie miałem takich problemów wcześniej, mam je jedynie odkąd używam neta Orange. Co ciekawe, zauważyłem wywala tych ludzi do których idzie przez opentransit.

 

Sorry ale z tym internetem nie idzie pograć nawet ze znajomymi..., cóż ''swiatłowód dla graczy'' ale nikt nie wspomni o tym że opentransit ma losowe rozłączenia P2P.


Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 601
  • 1184
  • 2

Problemy na linii CS:GO > Światłowód

Jak chcecie patrzeć kto, gdzie ma jakie punkty styku to lepiej tym narzędziem:

https://www.peeringdb.com/net/4782

oczywiście to pokazuje punkty styków i przepływności co nie znaczy, że w danym punkcie jest realizowany peering ze wszystkimi uczestnikami ale przynajmniej nie będziecie mieli już wątpliwości czy Valve jest w TPIX czy nie 😉

Anonim

Nie dotyczy

Problemy na linii CS:GO > Światłowód

@pawel__b Twoją odpowiedź pozostawię bez komentarza...

 

Czy ktoś w tym poście napisał, że Valve jest w TPIX?

Nie wprowadzaj ludzi w błąd, że to my gadamy głupoty - wielokrotnie było to tłumaczone - TPNET > TELIA > VALVE (wszystko w Warszawie) - tyle tylko, że teraz idzie przez zagranicę - a dodatkowo, styk z Telią w TPIX ma niższe opóźnienia niż Telia - TPNET... Dlatego mówiłem, że może Orange mógłby puścić ruch do Valve przez TPIX... 

 

@WabolMonster ... poważnie? ja nawet nie wiem co mam Ci odpisać - bo naprawdę... 😄 

Tak, wiem - idzie przez AKAMAI - ale to, żeby Orange zrobił sobie styk 100Gbps z Valve, puścił niewykorzystane pasmo do pobierania ze steam... przecież to nie było jakieś wezwanie... jakaś realna rada - tylko sam fakt rekomendacji zestawienia linku z Valve... Nieważne czy 10, czy 20, czy 1000 Gbps - link to link... 10 wystarczy - 20 do redundancji (2x10)...