Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Zwrot popsutego telefonu na raty

ROZWIĄZANE

Poziom 10, Zwiadowca Przestworzy
  • 2
  • 13
  • 0

Zwrot popsutego telefonu na raty

Dzień dobry, chciał bym się was dopytać jak wygląda prawnie zwrot telefonu, został zakupiony 2mies temu na raty. Co jakiś czas są z nim problemy a Orange każe go resetować do stanu fabrycznego z nadzieją że się będzie naprawiać, kpina troszkę z takiej pomocy z ich strony. Telefon gubi zasięg żeby odpalić internet trzeba resetować telefon, czasami całkowicie gubi sieć i trzeba wyjąć SIM i ponownie zresetować a czasami pięknie działa przez kilka dni. Czy można go oddać lub wymienić na inny lub ten sam? Podejrzewam że na gwarancji będą go trzymać i trzymać a telefonu potrzebuje codziennie.  

1 ZAAKCEPTOWANE ROZWIĄZANIE

Rozwiązanie:

Poziom 33, Ekspert Galaktyczny
  • 2674
  • 11012
  • 104

Zwrot popsutego telefonu na raty

Cześć @Mateusz001 

Termin na zwrot urządzenia wynosi 14 dni od momentu kiedy urządzenie czyli smartfon został wydany Tobie ( poza salonem Orange lub na odległość)

Jeśli chcesz odstąpić, musisz spełnić wszystkie poniższe warunki:

  • jesteś osobą fizyczną lub osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą lub spółką cywilną
  • podpisaliśmy z Tobą umowę i/lub wydaliśmy Ci urządzenie poza salonem Orange lub na odległość
  • nie minęło 14 dni kalendarzowych od momentu, kiedy podpisaliśmy umowę o świadczenie usług telekomunikacyjnych lub wydaliśmy Ci urządzenie.

     

Odstąpić możesz:

  • łącznie od umowy na usługi i kupione urządzenia,
  • tylko od umowy na usługi,
  • tylko od kupionego urządzenia/akcesoriów

Więcej informacji w tym linku https://www.orange.pl/omnibook/odstapienie-od-umowy-na-uslugi-orange#

 

@Mateusz001czy sprawdzałeś kartę SIM w innym telefonie/smartfonie czy działa prawidłowo bo może ona też być przyczyną tych problemów. Jak sprawdzić karte SIM znajdziesz w tym linku

Sprawdzenie karty SIM i telefonu  https://www.orange.pl/omnibook/sprawdzenie-karty-sim-i-telefonu#

Jeśli karta SIM będzie działała prawidłowo w innym smartfonie to jedyną przyczyną  uszkodzony telefon/smartfon. Wtedy najlepszym rozwiązanie jest złożyć reklamacje uszkodzonego telefonu komórkowego. W pkt 1 masz czynności Co zrobić, jeśli telefon nie działa poprawnie? w tym linku Reklamacja uszkodzonego telefonu komórkowego oraz innych urządzeń  https://www.orange.pl/omnibook/reklamacja-uszkodzonego-telefonu-komorkowego#  Jeśli to nie pomoże to możesz:

a) przekazać telefon do naprawy w ramach gwarancji producenta lub

b) skorzystać z uprawnień z tytułu rękojmi

Jeśli urządzenie, które kupiłeś w salonie lub sklepie internetowym ma wadę, możesz skorzystać z uprawnienia do jego:

  • naprawy,
  • wymiany,
  • obniżenia ceny zakupu,
  • odstąpienia od umowy zakupu.

Przed złożeniem reklamacji:

  • jeśli to możliwe, skopiuj ważne dane zapisane w pamięci telefonu,
  • usuń z telefonu kartę SIM oraz kartę pamięci,
  • wykonaj kopię zapasową urządzenia.

Aby złożyć reklamację z tytułu rękojmi, udaj się do dowolnego salonu Orange - listę znajdziesz tutaj.

Ważne

  • Z rękojmi możesz skorzystać w ciągu 24 miesięcy od daty zakupu.
  • Jeśli określony przez Ciebie sposób usunięcia wady nie jest możliwy do zrealizowania lub pociągałby za sobą nadmierne koszty po stronie sprzedawcy, sprzedawca może zaproponować Ci inny sposób usunięcia wady.
  • Naprawa lub wymiana telefonu z tytułu rękojmi wiąże się z utratą wszystkich danych w nim zawartych. Aby zabezpieczyć dane zapisane w pamięci telefonu przed utratą zalecamy ich systematyczną archiwizację na innym nośniku danych.
  • Pamiętaj, aby przed przekazaniem urządzenia do serwisu usunąć dodatkowe akcesoria tj: etui, zawieszki, folie ochronne, szkło hartowane.
  • W przypadku urządzeń Apple - upewnij się, że aplikacja Znajdź mój iPhone/iPad/iWatch jest wyłączona. Przekazanie urządzenia z aktywną aplikacją uniemożliwi pracę serwisu.
    W systemie iOS 13 i wyższych aplikacje Znajdź mój iPhone i Znajdź moich znajomych połączono w jedną aplikację o nazwie Lokalizator.
    Instrukcję wyłączenia aplikacji znajdziesz tutaj.

Więcej informacji znajdziesz w tym linku

Reklamacja uszkodzonego telefonu komórkowego oraz innych urządzeń https://www.orange.pl/omnibook/reklamacja-uszkodzonego-telefonu-komorkowego#

Zerknij do tych linków może okażą Ci się pomocne

Pozdrawiam 🙂

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

14 ODPOW. 14

Poziom 33, Ekspert Galaktyczny
  • 2674
  • 11012
  • 104

Zwrot popsutego telefonu na raty

Cześć @Mateusz001 

Termin na zwrot urządzenia wynosi 14 dni od momentu kiedy urządzenie czyli smartfon został wydany Tobie ( poza salonem Orange lub na odległość)

Jeśli chcesz odstąpić, musisz spełnić wszystkie poniższe warunki:

  • jesteś osobą fizyczną lub osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą lub spółką cywilną
  • podpisaliśmy z Tobą umowę i/lub wydaliśmy Ci urządzenie poza salonem Orange lub na odległość
  • nie minęło 14 dni kalendarzowych od momentu, kiedy podpisaliśmy umowę o świadczenie usług telekomunikacyjnych lub wydaliśmy Ci urządzenie.

     

Odstąpić możesz:

  • łącznie od umowy na usługi i kupione urządzenia,
  • tylko od umowy na usługi,
  • tylko od kupionego urządzenia/akcesoriów

Więcej informacji w tym linku https://www.orange.pl/omnibook/odstapienie-od-umowy-na-uslugi-orange#

 

@Mateusz001czy sprawdzałeś kartę SIM w innym telefonie/smartfonie czy działa prawidłowo bo może ona też być przyczyną tych problemów. Jak sprawdzić karte SIM znajdziesz w tym linku

Sprawdzenie karty SIM i telefonu  https://www.orange.pl/omnibook/sprawdzenie-karty-sim-i-telefonu#

Jeśli karta SIM będzie działała prawidłowo w innym smartfonie to jedyną przyczyną  uszkodzony telefon/smartfon. Wtedy najlepszym rozwiązanie jest złożyć reklamacje uszkodzonego telefonu komórkowego. W pkt 1 masz czynności Co zrobić, jeśli telefon nie działa poprawnie? w tym linku Reklamacja uszkodzonego telefonu komórkowego oraz innych urządzeń  https://www.orange.pl/omnibook/reklamacja-uszkodzonego-telefonu-komorkowego#  Jeśli to nie pomoże to możesz:

a) przekazać telefon do naprawy w ramach gwarancji producenta lub

b) skorzystać z uprawnień z tytułu rękojmi

Jeśli urządzenie, które kupiłeś w salonie lub sklepie internetowym ma wadę, możesz skorzystać z uprawnienia do jego:

  • naprawy,
  • wymiany,
  • obniżenia ceny zakupu,
  • odstąpienia od umowy zakupu.

Przed złożeniem reklamacji:

  • jeśli to możliwe, skopiuj ważne dane zapisane w pamięci telefonu,
  • usuń z telefonu kartę SIM oraz kartę pamięci,
  • wykonaj kopię zapasową urządzenia.

Aby złożyć reklamację z tytułu rękojmi, udaj się do dowolnego salonu Orange - listę znajdziesz tutaj.

Ważne

  • Z rękojmi możesz skorzystać w ciągu 24 miesięcy od daty zakupu.
  • Jeśli określony przez Ciebie sposób usunięcia wady nie jest możliwy do zrealizowania lub pociągałby za sobą nadmierne koszty po stronie sprzedawcy, sprzedawca może zaproponować Ci inny sposób usunięcia wady.
  • Naprawa lub wymiana telefonu z tytułu rękojmi wiąże się z utratą wszystkich danych w nim zawartych. Aby zabezpieczyć dane zapisane w pamięci telefonu przed utratą zalecamy ich systematyczną archiwizację na innym nośniku danych.
  • Pamiętaj, aby przed przekazaniem urządzenia do serwisu usunąć dodatkowe akcesoria tj: etui, zawieszki, folie ochronne, szkło hartowane.
  • W przypadku urządzeń Apple - upewnij się, że aplikacja Znajdź mój iPhone/iPad/iWatch jest wyłączona. Przekazanie urządzenia z aktywną aplikacją uniemożliwi pracę serwisu.
    W systemie iOS 13 i wyższych aplikacje Znajdź mój iPhone i Znajdź moich znajomych połączono w jedną aplikację o nazwie Lokalizator.
    Instrukcję wyłączenia aplikacji znajdziesz tutaj.

Więcej informacji znajdziesz w tym linku

Reklamacja uszkodzonego telefonu komórkowego oraz innych urządzeń https://www.orange.pl/omnibook/reklamacja-uszkodzonego-telefonu-komorkowego#

Zerknij do tych linków może okażą Ci się pomocne

Pozdrawiam 🙂


Poziom 29, Znawca Przestworzy
  • 2288
  • 12731
  • 60

Zwrot popsutego telefonu na raty

@Mateusz001 jaki to model telefonu?

Z tego co piszesz telefon ma usterkę i reset nic nie da, to chwilowa naprawa problemu, spakować telefon i słać do serwisu producenta telefonu, na czas naprawy kupić jakiś używany telefon.

Innej rady nie widzę, zwrócić już się telefonu nie da.


Poziom 29, Znawca Przestworzy
  • 1741
  • 7550
  • 60

Zwrot popsutego telefonu na raty

Wyślij do serwisu, całość zajmie z doświadczenia około tygodnia albo krócej. Napisz jaki model telefonu/marka. 


Poziom 10, Zwiadowca Przestworzy
  • 2
  • 13
  • 0

Zwrot popsutego telefonu na raty

Telefon to iPhone 15. Nie raz pisałem przez aplikację Orange do nich to odpowiedź brzmiała zawsze żeby próbować robić przywrócenie ustawień lub wyłączanie i włączanie telefonu. Już jest to drażniące a telefon muszę mieć codziennie, podejrzewam że serwis go będzie długo trzymać 😕 wymienić na ten sam model nowy sprawny jest szansa czy tylko gwarancja i próba naprawy ?


Poziom 22, Odkrywca Przestworzy
  • 419
  • 1692
  • 11

Zwrot popsutego telefonu na raty

Możesz zgłosić z tytułu rękojmi, bez zgody na naprawę. Tylko pamiętaj, że to nie twoja własność a banku, więc trzeba dopytać o formalności.


Poziom 29, Znawca Przestworzy
  • 2288
  • 12731
  • 60

Zwrot popsutego telefonu na raty

@Mateusz001 nie wymienią ci ot tak telefonu na nowy, chyba że naprawy 3 krotnie zaliczy, jeśli się nie mylę, na tą samą usterkę, niektóre serwisy dają telefon zastępczy, na czas naprawy.

Skoro to iPhone to skorzystać z ich wsparcia, dopytać w kwestii naprawy, bo resetowanie to nie naprawa, tylko zbywanie klienta, tak nie naprawi się telefonu, zresztą to iPhone i tani nie jest.

Tak na koniec!!!

Nie Orange a Apple ma ci pomóc i do ich suportu uderzaj, to leży w ich gestii, bubla dostałeś i Wałcz z nimi.


Poziom 29, Znawca Przestworzy
  • 1741
  • 7550
  • 60

Zwrot popsutego telefonu na raty

Naprawa i serwis iPhone’a - Wsparcie Apple (PL)

 

Gwarancja

Ograniczona gwarancja Apple obejmuje iPhone’a oraz dostarczone w pudełku z produktem akcesoria marki Apple w zakresie wad fabrycznych, które wystąpią w ciągu roku od daty zakupu. Akcesoria marki Apple kupione osobno są objęte ograniczoną gwarancją Apple na akcesoria. Należą do nich przejściówki, zapasowe przewody, ładowarki bezprzewodowe lub etui.

Gwarancja ta stanowi dodatek do uprawnień przysługujących z tytułu prawa konsumenckiego.

Jeśli dana sytuacja nie jest objęta ochroną, poniesiesz opłatę. Jeśli wada iPoda nie spełnia kryteriów serwisowania, może być konieczna zapłata kwoty pokrywającej pełną wartość wymiany produktu.

Sprawdź przepisy prawa konsumenckiego w swoim kraju lub regionie

 

Rękojmia

Na nasz serwis, w tym części zamienne, udzielamy gwarancji przez 90 dni lub pozostały okres obowiązywania gwarancji Apple — w zależności od tego, który z tych okresów jest dłuższy. Jest to dodatek do uprawnień przysługujących z tytułu prawa konsumenckiego.

Sprzęt zamienny dostarczony przez w ramach usługi naprawy lub wymiany może zawierać nowe lub wcześniej używane oryginalne części Apple, które zostały przetestowane i spełniają wymagania funkcjonalne firmy Apple.


Poziom 22, Odkrywca Przestworzy
  • 419
  • 1692
  • 11

Zwrot popsutego telefonu na raty

Akurat rękojmię reguluje ustawa a nie regulamin producenta...


Poziom 16, Badacz Przestworzy
  • 34
  • 96
  • 0

Zwrot popsutego telefonu na raty

@atlas_cudow Ale to orange decyduje jak naprawi telefon.
I będzie próbował najpierw naprawy, a jak będzie ona nie możliwe lub nieopłacalna, to dopiero może wymienić na nowy.
Ale chcieć to sobie możesz, ale tylko chcieć.