Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

przeklamania w mapach dostepnosci. Swiatlowod versus VDSL


Poziom 19, Pasjonat
  • 261
  • 686
  • 1

przeklamania w mapach dostepnosci. Swiatlowod versus VDSL

A z ciekawości dziś wgl sprawdzałem jak w Francji mają z światłowodem : mają 2 oferty :400Mb/400Mb i 2gb/600Mb heh kiedy pod tym względem Orange Polska weźmie przykład z Francji i wprowadzi u nas?

 

No to tak jak mówisz wątpię że to kiedyś będzie możliwe. Jeśli chodzi o dorejonizowanie. Orange czy jakiś inny ISP mógłby ci się zgodzić ale jak będą robić to z własnych środków. Dorejonizowanie - POPC jest w całości za kasę unijna i nie pójdą na coś takiego że ty zapłacisz za dołączenie-dorejonizowanie. Jak będą robić z własnych środków wtedy możesz wystąpić do nich z taką propozycja odpowiednią sumę kasy zaproponować to wtedy zgodzą Ci się pociągnąć do ciebie światłowód prędzej. Przy DOREJONIZOWANIE-POPC nie mogą się na coś takiego zgodzić


Poziom 19, Pasjonat
  • 240
  • 348
  • 1

przeklamania w mapach dostepnosci. Swiatlowod versus VDSL

To jeszcze popatrz na mapy dostepnosci na przyklad  w takich miejscowosciach jak Évian-les-Bains (miejsce turystyczne i uzdrowisko i tam maja ludzie pieniadze) czy Thonon-les-Bains - wnioski ?

 


Poziom 23, Pasjonat
  • 984
  • 1822
  • 18

przeklamania w mapach dostepnosci. Swiatlowod versus VDSL

@impetiginisatio  @Emill1  pokażcie ktory operator ktory dostal 100% dofinansowania w ramach POPC.

I znowu szasta sie tu slowem  dorejonizowanie gdzie nie wiecie do czego ten proces powstal i co on obejmuje.

 


Poziom 19, Pasjonat
  • 240
  • 348
  • 1

przeklamania w mapach dostepnosci. Swiatlowod versus VDSL

Zaden operator nie dostaje 100%. To nam wyjasnij moze w jednym zdaniu.

Zwal jak zwal nie licze na prezenty od jakiegokolwiek operatora.

 

Cale POPC powiedzmy sobie szczerze jest wadliwie prowadzone i uwazam ze - prawdziwa intencja istnienia POPC jest nie internet, a zatrudnianie urzednikow i ich etaty. Instalacja FTTH to cel poboczny, wtorny.

 

Przeciez dotowac mozna by bylo linie aktywne - a teraz jak sobie wybrano punkty na wsiach gdzie bedzie ponizej 5% przylaczen to kogo to interesuje ? Plan wykonano. Rozejsc sie.

 

Gdyby dotowano aktywne uslugi to operatorom zalezaloby na podlaczaniu. Choc idealnym rozwiazaniem to nie jest.


Poziom 19, Pasjonat
  • 261
  • 686
  • 1

przeklamania w mapach dostepnosci. Swiatlowod versus VDSL

@PARANOJA to słowo jest ściśle związane z POPC. i Tak Orange ma 100% albo prawie.. Kolejność dostania kasy od UE faktem jest że tego nie wiemy jak jest. Albo najpierw dostają kase potem robią albo robią z własnych a potem dostają kasę więc im ta czy siak się zwraca. Obstawiam ze 2 opcja.Nie mniej faktem jest to, że wykonanie -pociągnięcie światłowodu itd  jeśli to następuje na POPC jest droższe niż jak to robią na własnych środkach. Robiąc z własnych środków dużo mniej kasy wydają  niż przy projekcie POPC gdyby tyle samo płacili  to mogliby ogarnąć więcej domów ale wtedy byłoby 2 razy więcej roboty a chcą zrobić jak najmniej zeby jak najmniej się narobić a i tak potem kasa im spłynie od klientów. Miałem kiedyś zapisany cennik i tą właśnie różnice podeśle kiedyś jak odnajdę to sobie zobaczysz różnice ile płacą na robocie przy POPC a ile jak to jest robota z własnych środków operatora- mam taki cennik różnych operatorów i zarówno ile płacą jak robi się na POPC jak i na własne srodki

 

@impetiginisatio POPC ma sens. To, że nie jest do końca przemyślane to inna sprawa, ma wiele dziur ten projekt . Np adresy z pustostanów albo gdzieś gdzie 90-100 latkowie mieszkają sami . Gdzie co najwyżej używają telefonu do dzwonienia z którym mają ciągłe problemy bo się nawet na tym nie znają no cóż tacy ludzie nie potrzebują światłowodu. Wiele jest takich miejsc bez sensu ale mimo to są . A gdzieś gdzie ktoś faktycznie potrzebuje nie dostaje cóż nic nie jest doskonałe mimo to i tak wiele pożytku z tego programu jest. Ja np mam adres i wkrótce pociągną. Alternatywą u mnie jest jeden isp z radiówką 4/0,5 miałem go wcześniej albo 30/4 ; 40/5 od innego wykupione 40/5 większosc czasu jest ponad 20 w nocy tylko koło 40. Nawet nie wiedziałem że jestem w jego zasięgu ale na szczęscie od kwietnia się przeniosłem do niego i o niebo lepiej nie mniej przy rodzinie 4osobowej moze brakować prędkosci więc z niecierpliwością czekam na światełko.


Poziom 23, Pasjonat
  • 1498
  • 3739
  • 19

przeklamania w mapach dostepnosci. Swiatlowod versus VDSL

@impetiginisatio Nie gadaj bo masa ludzi dzięki POPC dziś śmiga w necie aż miło. Nawet przez to forum sporo takich osób się przewinęło. Co do twojej propozycji zapłaty operatorowi to wszystko jest do zrobienia. Pytanie tylko ile trzeba budować? Jak masz dom powiedzmy 100 metrów od głównej drogi gdzie przebiega sieć i do Ciebie trzeba 150 metrów kabla plus 2-3 słupy to zawsze możesz próbować partycypować w kosztach. Ale jeśli mieszkasz na wsi gdzie kompletnie nic nie ma i trzeba wybudować 5 km sieci to chyba nie myślisz że byłoby Cię na to stać.  


Poziom 19, Pasjonat
  • 240
  • 348
  • 1

przeklamania w mapach dostepnosci. Swiatlowod versus VDSL

Akurat rodzice maja moze najdalej to 50cm od granicy dzialki do swiatlowodu z POPC umownie nazwe, szkielet swiatlowodowy wiodacych krajowych Operatorow byl dawno, lata temu.

 

Ja nie neguje dzialalnosci POPC. Neguje tylko wlasnie podpinanie lokalizacji gdzie nikt tego nie chce miec. Od lat walczylem o to aby rodzice mieli ale nie da sie bo plan.

 

POPC w ogole nie uwezglednia zapotrzebowania. We wsi wsppomnianej tutaj z POPC w ciagu chyba dwoch dni podlaczono 37 punktow. Z tego co wiem 7 punktow chce w ogole miec internet. 7 na 30.

 

Nikogo od lat nie obchodzi zeby sie zamienic - tak jak pisze @Emill1podlaczaja nieruchomosc 90 latka bo plan bo prikaz prikazem -i nikogo nie obchodzi ze on tego w ogole nie chce miec. Gdzie tu logika, kiedy 2 lata oprzed realizacja projektu pisalem po CPPC, UKE zeby uwzglednic tych co chca jako rezerwowe lokalizacje. Nie, my mamy plan i nie da sie. A w papierach mamy ze u was internet jest, bo trymowanie etc.

Owszem, nigdy nie da sie wszystkich zadowolic. Ale kiedy sami monterzy firmy zewnetrznej mowia ze to co sie tutaj dzieje to jest swiatlowodowy Monthy Python? Kiedy oni sami sie smieja ze chyba Orange ma jakies premie za marnotrawstwo materialu...

 

A gdyby zamiast metodologii radzieckiej ze macie podlaczyc x punktow bo sztuka jest sztuka i nie ma dyskusji tylko - sluchajcie dostajecie dotacje ale o zmiennej wysokosci - gdy 3 miesiace po oddaniu projektu korzysta minimum 60% podlaczonych uzyszkodnikow, jesli mniej niz 40% to polowe dotacji, jesli mniej niz 20% to 1/4 dotacji.... to samemu beneficjentowi nie byloby obojetne ze podlacza pustostan a klient 50 metrow dalej chce ale mamy go w nosie.

 

Masz racje, 5 km sieci to nawet bogata firma nie wybuduje.


Poziom 23, Pasjonat
  • 818
  • 1555
  • 16

przeklamania w mapach dostepnosci. Swiatlowod versus VDSL

A co powiecie na to , że w maju można było wstępnie zamawiać światełko. W czerwcu rozciągnęli na słupach energetycznych przy domu. We wrześniu okazało się, że wszelkie zamówienia anulowano. Prywatnie porozmawiałem z pracownikami, którzy kładą światłowód dla nexera. Okazuje się , że najpierw położą światełko w całym mieście a później dopiero wybrane firmy będą sprzedawać usługi indywidualnym klientom. Na razie w Orange pokazuje tylko Neo 10 Mb.

Wszystko wskazuje na to, ze procedury rozliczenia dofinansowania nexera spowodują co najmniej roczne opóźnienie w dostawie światełka.

 


Poziom 19, Pasjonat
  • 240
  • 348
  • 1

przeklamania w mapach dostepnosci. Swiatlowod versus VDSL

Przykro, ale przynajmniej wiesz ze bedzie.

Nigdy nie uda sie wszystkich zadowolic. Akurat ja teraz moge byc naburmuszony i niezadowolony, ze rodzicom w Polsce z POPC nie zalozyli swiatlowodu teraz, ale kilkanascie lat temu to akurat moi rodzice mieli Neostrade a polowa wsi nie miala, bo akurat mieli pecha miec DSLAM po drugiej stronie wsi. Wtedy ich pominieto - miedz byla tak slaba ze 4 osoby co chcialy nie mialy nawet Neostrady 1Mbit tak rwalo na starej miedzi - a ja mialem w domu 6Mbit/s. Potem wymieniono karte na ADSL2+ i mialem do 17Mbit...a ludzie dalej nie mieli bo nie bylo synchronizacji...

Pochodzilo z 5 lat, potem przestalo sie synchronizowac mimo zmiany par miedzianych, nie poprawiono i teraz klops. Ostatnioa neostrada dzialala stabilnie na 8Mbit synchronizacji.

 

Bedzie dobrze.

 


Poziom 23, Pasjonat
  • 984
  • 1822
  • 18

przeklamania w mapach dostepnosci. Swiatlowod versus VDSL

@Emill1  pokaz gdzie orange dostaje 100% lub prawie (zaraz się okaże ze u Ciebie 50-60% to znaczy prawie) zwrotu za budowę sieci.
widzę gdzie orange robi domki ze środków własnych i widzę gdzie robi orange domki w ramach popc. i wiesz co? i pewnie masz racje ze inwestycja własna może być tańsza a to dlatego ze np robi domki w mieście gdzie już kanalizę ma wybudowana, planuje budowe w miejscu gdzie dom stoi przy domu. na popcu zabudowa jest rozproszona, wiele czynnikow wplywa na koszt budowy. 


popc nie jest idealnym rozwiązaniem ale daje daje szanse, obecnie nie dla wszystkich, aby skorzystać z dobrego łącza.
powiedz kto by miał weryfikować wszystkie adresy?
było się zatrudnić w cppc i może by stworzyli Ci stanowisko gdzie robiłbyś door-2-door i zbieral popyt. zapewniam Cie ze po wybudowaniu sieci z tych 100% uslugę by zalozylo moze polowa.