Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Zasieg radom

ROZWIĄZANE

Poziom 11, Tropiciel Przestworzy
  • 5
  • 24
  • 0

Zasieg radom

Potwierdzam ten problem i jest on faktycznie poważny oraz trwa już długo i wciąż nie wiemy, ile jeszcze potrwa 😕

 

Objawy: spadek siły zasięgu, mogą występować problemy z rozmowami głosowymi w pomieszczeniach (rozmowy niskiej jakości lub na granicy zrozumienia, rwanie głosu itp.), a połączenie internetowe praktycznie nie nadaje się do użytku (urządzenia mogą nawiązać połączenie, ale nawet jeśli już uda się utrzymać połączenie internetowe w miarę stabilne przez dłuższy czas, to i tak działa ono z prędkością ślimaka - trafnie określiła to osoba z sąsiedztwa - jest to "internet bez obrazków" :-))

Problemy te widzę właśnie na Halinowie, od strony zalewu Borki, ale bardzo możliwe że dotknięta nimi (być może w różnym stopniu) jest dużo większa okolica.

 

Najpierw zauważyli je sąsiedzi, którzy korzystają z abonamentu NJU oraz karty internetowej z Orange w routerze. Po zgłoszeniu problemu na infolinię NJU pani konsultantka bardzo nam pomogła, tak jak mogła, ponieważ sprawdziła w systemie i poinformowała nas, że 14 września wyłączony został nadajnik (BTS) przy ulicy Kieleckiej (na podstawie mapy bts search sądzę, że chodzi o BTS pod adresem Kielecka 116, a więc faktycznie jest to zapewne główny BTS, który obsługiwał dotąd nasz obszar), oraz że w systemie znajduje się adnotacja, że BTS tymczasowy jest bardzo słaby (w domyśle chodzi pewnie o to, że rolę wyłączonego BTSu przejęły inne okoliczne BTSy, które obecnie są przeciążone - w momencie wykonywania rozmowy z infolinią NJU telefon był np. obsługiwany przez BTS na Borkach, z ul. Wierzbickiej). Pani z NJU nie miała niestety dostępu do informacji, jak długo będzie to trwało, ale przekazała zgłoszenie do działu technicznego Orange, który w ciągu dwóch dni miał się skontaktować, ale to nie nastąpiło 😕

 

Jak się okazuje identyczne (lub bardzo podobne) problemy na tym obszarze mają obecnie również  użytkownicy T-Mobile. Można to łatwo zrozumieć, T-Mobile w ramach współpracy NetWorks też korzysta z tego samego BTS. Infolinia T-Mobile jest o tyle fajna, że już część automatyczna sprawdza skąd łączy się osoba dzwoniąca i po wybraniu zgłoszenia problemu z zasięgiem automat odpowiada, że występujący w tej lokalizacji problem jest znany i trwają prace nad jego rozwiązaniem. Niestety nie można go o nic więcej zapytać 😕

 

Z kolei konsultantka T-Mobile również starała się pomóc jak mogła, potwierdziła ona informację o wyłączeniu BTS oraz bardzo dużym obciążeniu BTS (lub BTS-ów) który obecnie obsługuje nasz obszar. Na pytanie, jak długo potrwa przywrócenie BTS z ul. Kieleckiej, oraz czy w ogóle jest to jakaś zaplanowana naprawa, czy może tak będzie już przez dłuższy czas, niestety nie mogła ona dokładnie odpowiedzieć (z powodu braku dostępu do takich informacji), ale podpowiedziała (na tyle na ile mogła się domyślić), że mogą to być większe prace przy BTS, aby więc ich zakończenia spodziewać się w nowym miesiącu (w październiku).

 

Najsłabiej wypadł kontakt poprzez chat z Orange :-), jego konsultanci zrobili co mogli, ale po prostu na pytanie o lokalne problemy nie mogli dać żadnej odpowiedzi, przekazali tylko numer do działu technicznego Orange. Tam póki co nie zadzwoniłem, ale mam zastrzeżenie do Orange (NetWorks?) - bo bardzo szkoda, że plany wyłączeń BTS-ów nie są w otwarty sposób publikowane, tak jak np. publikowane są informacje o tymczasowych wyłączeniach nadajników radiowo-telewizyjnych w celu przeprowadzania prac konserwacyjnych.

 

Taka informacja (wraz z chociaż szacunkowym czasem powrotu do pełnej sprawności) bardzo pomogłaby tak dużej liczbie użytkowników. Bez tego wiele osób po prostu męczy się z działającymi bardzo słabo lub praktycznie wcale usługami i nie wie, co zrobić (jak długo potrwają te problemy, a osoby gorzej radzące sobie z kwestiami technicznymi mogą nawet posłuchać złych w tej sytuacji porad w stylu "wymień urządzenie").

 

Ale nie wiem, czy można tego wymagać od Orange, skoro nawet system pierwszego logowania się na stronie, aby opublikować post na forum, jest tak niespójny (nie łączy się np. z kontem nowy Mój Orange),  że potrzebna była wyjątkowa cierpliwość aby go przebrnąć 😕


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 18405
  • 52632
  • 708

Zasieg radom

@tomaszmister mam nadzieję, że modernizacja wyłączonego nadajnika przy ul. Kieleckiej zostanie ukończona przed przewidywanym terminem i znacznie poprawi zasięg oraz jakość usług w okolicy. Wygląda, że ten nadajnik nie tylko pełni funkcję zasięgu, ale musi być węzłem przekazującym sygnał do innych nadajników, skoro w okolicy są problemy aż na pięciu innych, być może i na jeszcze innych. Dla mnie to trudno stwierdzić, bo bazuję tylko na informacjach tu zamieszczonych.

 

Podziwiam Twój upur @tomaszmister w przekazaniu informacji o problemach. Logowanie do forum NO bazuję jeszcze na starej platformie. Kiedyś może będzie połączona z nowym kontem. Dodatkowo występują problemy z logowaniem, które są sygnalizowane:

https://nasz.orange.pl/t5/Og%C5%82oszenia/Utrudnienia-w-korzystaniu-z-forum/td-p/162065/page/33#U283...

Niestety usterki jeszcze nie zostały usunięte.


Poziom 12, Tropiciel Przestworzy
  • 14
  • 36
  • 0

Zasieg radom

Mamy 19 Styczeń, 2022 roku..  więc chyba problem ich przerasta... 😂

 

LTELTE3G+3G+

 

Anonim

Nie dotyczy

Zasieg radom

I BOK nadal nic więcej nie wie w temacie? Kurcze ja właśnie dlatego cenię sobie niezależność jaką daje prepaid. 


Poziom 12, Tropiciel Przestworzy
  • 14
  • 36
  • 0

Zasieg radom

Firma ma jednak inne priorytety... Zgłaszałem wczoraj jakoś, że są problemy, to Pani z Orange podpowiedziała żebym ustawił w smartfonie połączenie na automatyczne... bo to napewno u mnie coś... a jak napisałem, że znajomy też ma taki problem to odpowiedziała " to zmienia podstać rzeczy" i zgłosiła problem....

a jakiś czas temu mimo jednej czy dwóch kresek zasięgu na LTE jakoś działało.. a teraz... 

szkoda gadać...

A ostatnie posty informujące o awarii są z września... 


Poziom 11, Tropiciel Przestworzy
  • 5
  • 24
  • 0

Zasieg radom

Według moich obserwacji od września na naszym obszarze nastąpiła bardzo niewielka poprawa działania internetu mobilnego (zarówno w Orange jak i T-Mobile, oraz u operatorów wirtualnych działających w oparciu o te sieci), ale główny problem cały czas pozostaje nierozwiązany 😕

 

Działanie poprawiło się o tyle, że o ile w początkowym okresie korzystanie z internetu było praktycznie niemożliwe (pomijając prędkość ślimaków występowało ciągłe przerywanie-zamieranie połączenia internetowego), to od pewnego czasu być może jakoś poprawiona została konfiguracja sieci dla naszego obszaru (konsultanci często podawali informację o stacji tymczasowej, która jednak była wyraźnie przeciążona), dzięki czemu połączenie choć jest słabiutkie, to oprócz tego przynajmniej wydaje się działać w miarę stabilnie.

 

Ale prędkości faktycznie uniemożliwiają korzystanie do celów innych niż jedynie lekkie zastosowania w smartfonie, odwiedzanie stron informacyjnych itp. Zaobserwowałem, że czasami prędkość pobierania w zależności od położenia urządzenia wewnątrz budynków (w pomieszczeniach odsłoniętych od północy wydaje się działać troszeczkę lepiej) oraz w porach dnia poza szczytami komunikacyjnymi może wzrosnąć do wartości rzędu kilku Mb/s, ale nawet wtedy prędkości wysyłania pozostają na słabiutkim poziomie (wyraźnie poniżej 1 Mb/s, jak na pokazanych zrzutach ekranu z pomiarów), co w praktyce uniemożliwia korzystania np. z wideorozmów dla osób pracujących zdalnie itp.

 

Najgorsze jest to, że nie możemy uzyskać odpowiedzi, kiedy spodziewane jest zakończenie prac ze stacją bazową rozpoczętych we wrześniu lub czy w ogóle jest to planowane 😕

 

Ostatnią informacją, jako udało mi się zdobyć, była informacja od konsultanta z Orange (bardzo uprzejmego i starającego się pomóc), który zadzwonił aby wyjaśnić problem na skutek wysłania zgłoszenia do NJU Mobile. Powiedział on, że w dostępnych dla niego informacjach wyraźnie widzi problem w działaniu i przeciążenie sieci na naszym obszarze, ale niestety nie ma podanej żadnej informacji o oczekiwanym terminie prowadzenia-zakończenia prac, co zazwyczaj oznacza (według doświadczenia konsultanta), że potencjalny termin zakończenia nie jest prędki (bo wtedy informacja o zakończeniu prac byłaby dokładnie podana), a więc że ewentualne zakończenia problemów nastąpi raczej nie wcześniej, niż w drugim kwartale 2022 (rozmowa ta miała miejsce pod koniec listopada) - w każdym razie był to wciąż jedynie domysł konsultanta, który starał się pomóc jak najwięcej, ale nie miał dostępnej żadnej informacji określającej wprost, czy i kiedy problemy te mają ustąpić 😕


Poziom 11, Tropiciel Przestworzy
  • 5
  • 24
  • 0

Zasieg radom

@ketrasaArturdziękuję bardzo za tak pozytywną odpowiedź, choć odpisałem dopiero teraz!

 

Wydaje się, że głównym problemem Orange (w stosunku do nas klientów) jest działanie "w stylu korporacji".

 

Bo oczywiście wymaga to zrozumienia, że prace na stacjach bazowych są konieczne, a jeśli przyniosą one docelowo jeszcze udoskonalenie działania sieci, to tym bardziej są czymś pozytywnym.

Ale równocześnie zabrakło podania przez Orange tylko prostej informacji dla lokalnych użytkowników, że od określonego dnia mogą występować utrudnienia w korzystaniu z sieci oraz czy planowane jest zakończenie tych prac i nawet w dużym przybliżeniu kiedy można będzie oczekiwać ich zakończenia.

 

Podobnie forum Nasz Orange jest bardzo pomocne dla użytkowników, ale prosty problem z logowaniem, istniejący już od tak długiego czasu (konieczność zakładania oddzielnego konta dla forum, bez możliwości użycia konta Orange, gdy w dodatku nie jest to jasno zaznaczone) może przeszkodzić wielu użytkownikom ze skorzystania z forum 😕

 

Ale wracając od opisywanego problemu, najgorsze jest to, że pomimo upływu pięciu miesięcy od jego wystąpienia, wciąż nie możemy uzyskać chociaż przybliżonego terminu rozwiązania tych problemów 😕


Poziom 11, Tropiciel Przestworzy
  • 5
  • 24
  • 0

Zasieg radom

Mam nową wiadomość, ale niestety złą 😕

 

Zadzwoniłem na infolinię/pomoc techniczną NJU (działającego na sieci Orange) i tym razem konsultant w widocznym dla niego systemie informacyjnym miał zamieszczoną już konkretną informację na temat omawianej stacji bazowej (wyłączonej w połowie września ubiegłego roku, co odpowiada za problemy dla naszego obszaru).

 

Otóż stacja ta została definitywnie wyłączona i w tym konkretnym miejscu już nie wrócić. Nie zapamiętałem jakiego dokładnie określenia użył konsultant, ale powiedział on, że zazwyczaj taka sytuacja powstaje, gdy właściciel terenu wynajmowanego pod stację wypowie ten teren, np. jeśli planuje wykorzystać go pod własną budowę.

 

Natomiast na tą chwilę konsultant nie widział też żadnej informacji o tym, kiedy ani nawet czy w ogóle w zastępstwie tej stacji bazowej planowane jest stworzenie innej stacji. Mapa BTS Search również nie pokazuje żadnych informacji o stacjach planowanych w naszej okolicy (pozwolenia UKE).

 

Jest to więc pierwszy raz, gdy udało się otrzymać konkretną informację. Wcześniej konsultanci (na podstawie posiadanych informacji) mówili, że prawdopodobnie stacja jest remontowana, prowadzone są prace konserwacyjne i że po pewnym czasie sytuacja powinna wrócić do normy. Nie jest to wina konsultantów, gdyż wszystko wskazuje na to, że oni po prostu nie mieli wcześniej dostępnej informacji o prawdziwym stanie tej stacji.

 

Ale uważam, że taki brak informowania użytkowników o wyłączeniu konkretnej stacji BTS jest bardzo istotną winą Orange (NetWorks). Wystarczyło przecież tylko podać tą informację jawnie i ileż by to ułatwiło życia zarówno konsultantom jak i przede wszystkim nam, użytkownikom w tym rejonie, aby wiedzieć, "na czym stoimy". Osoby z sąsiedztwa przez ten czas np. opłacały comiesięcznie kartę Nju Internet Dodatkowy, z nadzieją że to tylko kwestia czasu i połączenie internetowe w końcu stanie się znów używalne, a mają wiedzę o stanie faktycznym mogłyby zrezygnować z niej już ponad pół roku temu.

 

Jako użytkownicy nie mamy ani informacji o tym, czy w naszym obszarze w ogóle planowane będzie uruchomienie nowego BTS, ale co gorsze nie mieliśmy przez pół roku dostępu do informacji o stanie faktycznym - o definitywnym zlikwidowaniu tego BTS 😕


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 18405
  • 52632
  • 708

Zasieg radom

@tomaszmister cóż można napisać, szkoda, że tak się stało. Orange kiepsko przekazuje informacje o nadajnikach. Można coś niecoś uzyskać, ale najczęściej po fakcie. Muszę jednak przyznać, że informacje o nadajnikach są nieco lepiej przekazywane niż u konkurencji, jednak nadal na bardzo niskim poziomie.

Przykro, że w Twojej lokalizacji taka sytuacja zaistniała.


Poziom 11, Tropiciel Przestworzy
  • 5
  • 24
  • 0

Zasieg radom

@ketrasaArtur dziękuję za odpowiedź!

 

Trudno to zrozumieć, dlaczego Orange (NetWorks) traktuje te informacje jako ściśle tajne 😕

 

Publikowanie wykazu stacji z zaznaczeniem planowanych i trwających wyłączeń / remontów, tak jak robi to np. Emitel o nadajnikach DVB-T, tak bardzo pomogłoby nam - użytkownikom, abyśmy mogli konkretnie wiedzieć, jaki jest stan faktyczny z działaniem sieci w danym miejscu, ale również zdjęłoby to mnóstwo niepotrzebnej pracy z konsultantów, a więc byłaby to korzyść dla obydwu stron;

(i gdyby udało się jeszcze dołączyć do tego może nawet bardzo przybliżony czas trwania prac i ewentualnie również informacje, czy w danym miejscu jest planowane uruchamianie nowych stacji);

 

(nie wiem natomiast, jak jest to rozwiązane w przypadku innych sieci, pewnie informowanie o remontach lub wyłączeniach BTS tak samo szwankuje, w przypadku Plusa można chyba próbować zasięgnąć informacji o BTS w konkretnej lokalizacji na ich forum, Play w ostatnim czasie często podawał informacje o nowych uruchamianych BTS, ale w tym przypadku jest to zrozumiałe, że stara się wyraźnie pokazywać intensywną rozbudowę swojej sieci).