- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problemy z jakością rozmów głosowych Orange
W mojej sprawie poszedł Ticket do Orange. Czekamy na rozpatrzenie.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problemy z jakością rozmów głosowych Orange
Wygląda na to, że ticket został zamknięty bez jakiejkolwiek odpowiedzi. Będąc u magentowych zarzucałem im brak bliższego kontaktu, głębszego rozpoznania sprawy oraz brak rzeczowych wyjaśnień.
Status? Usługi działają prawidłowo. Nie na to liczyłem od sieci numer jeden w Polsce. Patrząc po tempie rozwoju i optymalizacji sieci to różowi przegonią pomarańczowych.
Przykre jest podejście do klienta. Wiadomo, że jest ich wielu, jednak może czasami warto przychylić się indywidualnie nad problemem. Został opisany najlepiej jak umiałem. Jestem bardzo ciekaw czy ktoś czytał ten mój początkowy post 😞
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problemy z jakością rozmów głosowych Orange
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problemy z jakością rozmów głosowych Orange
Wszystko działa to operator nie widzi problemu.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problemy z jakością rozmów głosowych Orange
@mardernapisał(-a)Wszystko działa to operator nie widzi problemu.
No nie do końca skoro przerywa 🙂
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problemy z jakością rozmów głosowych Orange
Jak przerywa to są 3 możliwości:
1. Przeciążony BTS lub uszkodzony
2. Jesteś zbyt daleko od nadajnika
3. Masz uszkodzony telefon lub stosujesz urządzenie bez homologacji.
Zakładam że operator sprawdził punkt nr 1 i na tym zakończył. Reszta po Twojej stronie.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problemy z jakością rozmów głosowych Orange
@marder , a jak będąc w odległości ok. 400-500m od BTS-a, to modulowany i przerywany głos to wina Androida15, 14 i nowego Maxcoma?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problemy z jakością rozmów głosowych Orange
@mardernapisał(-a)Jak przerywa to są 3 możliwości:
1. Przeciążony BTS lub uszkodzony
2. Jesteś zbyt daleko od nadajnika
3. Masz uszkodzony telefon lub stosujesz urządzenie bez homologacji.
Zakładam że operator sprawdził punkt nr 1 i na tym zakończył. Reszta po Twojej stronie.
Zgłoszenia przez użytkowników były i na tej stacji występują problemy tylko z Orange.
Telefon wykluczam, ponieważ objawy występują zarówno na Nokii 8 jak i na nowym Galaxy S25, a oba urządzenia działają bez zakłóceń w T-Mobile w tej samej lokalizacji. Kwestia homologacji również nie wchodzi w grę, ponieważ Galaxy S25 to oficjalny model sprzedawany w Polsce i w pełni wspierany przez Orange.
Najbardziej istotne jest to, że w T-Mobile w tym samym miejscu rozmowy są prowadzone bez przerw, a handovery przebiegają płynnie. W Orange problem jest powtarzalny i szczególnie nasilony w godzinach wieczornych, co wskazuje raczej na konfigurację lub obciążenie sieci niż na warunki lokalne czy sprzęt.
@bronzubnapisał(-a)@marder , a jak będąc w odległości ok. 400-500m od BTS-a, to modulowany i przerywany głos to wina Androida15, 14 i nowego Maxcoma?
Możesz do tych telefonów włożyć kartę T-Mobile i problem magicznie zniknie. Dziś płaci się grosze, więc teoretico wymagać nie ma co, jednak skoro za tę samą cenę jeden operator jest w stanie zapewnić usługę na poziomie, a drugi nie to co to znaczy?
----
Zachęcam do zapoznania się z treścią mojego pierwszego posta przed udzieleniem odpowiedzi. Sugestie w stylu uszkodzony aparat czy brak homologacji wyglądają jak typowe nabijanie postów i nie wnoszą nic do sprawy.
Nie po to przeprowadzałem testy na dwóch różnych urządzeniach i w dwóch lokalizacjach, ani nie po to kupiłem telefon z oficjalnej listy wspieranych modeli, aby odbijać się od ściany. Zawsze staram się prowadzić rzeczowe testy i całość obserwacji trwa od grudnia 2024. Wychodzi więc na to, że albo część klientów po prostu nie zauważa problemu, albo faktycznie przyczyna leży po stronie BTS-a. Mam możliwość wyciągania logów bezpośrednio z modemów smartfonów, nie mówię tu o prostych parametrach z NetMonstera, ale o szczegółowych danych odświeżanych w trakcie rozmowy. Chciałbym, aby ktoś rzeczywiście pochylił się nad tą sprawą. Chyba że faktycznie koszty są zbyt duże?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problemy z jakością rozmów głosowych Orange
@alexypp Jeżeli Ci bardzo zależy to zagadaj do mnie na priv . Mogę podpytać u źródła o co chodzi z tym Orendżem. Na ogół nie zajmuje się takimi pierdołami, a i bez RMA za dużo nie zdziałam, ale nuż się coś ustali...
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problemy z jakością rozmów głosowych Orange
@alexypp wyszczególniłem Ci elementy które mogą wpływać na Twój problem i nie ma to nic wspólnego z nabijaniem postów tylko rzetelna ocena sytuacji. Jeśli wykluczyłeś aparat i masz w normie moc sygnału to pytanie jak to działa u innych osób na sieci Orange w twoim sąsiedztwie. Też im przerywa, też dzieje się to o określonej porze dnia? Jeśli tak to być może nadajnik jest przeciążony. Wówczas musicie wszyscy zgłaszać problem na infolinii aby nadać mu wyższy priorytet. Twoje pojedyncze zgłoszenie mogło zostać potraktowane rutynowo i nikt temu dokładnie się nie przyjrzał.