Nowy numer z "przebiegiem" - przeciwdziałanie niezawinionym konsekwencjom
Hejo,
Fakt, iż nowe numery często są stare, tzn. z wcześniejszym przebiegiem i konsekwencje z tego wynikające to smutna konieczność. Nowych, poza *45x, świeżych numerów chyba już nie ma, pule są ograniczone i nie pojawiają się świeże. Dodatkowo ta konieczność ponownego użycia jest bardzo niebezpieczna lub co najmniej często pełna dyskomfortu dla nowego właściciela. Szkoda, że ta kwestia nie została uregulowana prawnie.
Bo np. co z przypadkiem, gdy poprzedni właściciel numeru wyraził tysiące zgód na SMS marketingowe, których konsekwencje bez swojej winy ponosi nowy użytkownik? Albo na numer przychodzą wiadomości i liczne telefony z firm windykacyjnych? Lub numer był wykorzystywany np. do celów matrymonialnych?
Nowy użytkownik ma odwoływać zgody, informować wierzycieli o zmianie abonenta (w co firmy windykacyjne nie wierzą albo chcą potwierdzenia na piśmie) czy dodawać nachalne numery do czarnej listy?
Proponuję zatem, by Orange jako lider innowacyjności, sam z siebie, przed wprowadzeniem numeru z recyklingu do ponownej sprzedaży wysyłał zbiorczego automatycznego maila do największych "spamerskich" firm w Polsce wysyłał z uwagi na zmianę abonenta prośbę o wykasowanie numeru z bazy tych firm.
Oczywiście, by móc to zrobić należy wcześniej wprowadzić stosowny zapis do RŚU do akceptacji klienta przed rozpoczęciem świadczenia usługi chyba, że potrzebna jest aż delegacja ustawowa?
Może trzeba zacząć od złożenia pomysłu do Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji?
Bardzo proszę Orange o podjęcie tematu.
6 godzin(y) temu w Pomysły
1
Otwarty
2
Realizowany
3
Zrealizowany
A ciekawe jak to działa u innych? Wiadomo, że ilość numerów jest skończona u wszystkich.
W T-Mobile zdarzają się podobne przypadki, na przykład przy korzystaniu z oferty na przetestowanie Internetu bez limitu na 30 dni. Po aktywacji numeru/ów, które należały do byłych klientów, otrzymujesz dostęp do pakietu usług, w tym darmowy dostęp do wielu serwisów, w tym promocji Biedronki zarejestrowanych na tę numery 😉
a czy jest ktoś tak super innowacyjny, kto wysyła zbiorczego automatycznego maila z adresami mailowymi największych spamerskich w Polsce?
Ja to się obawiam, że jak firma spamerska dostaje jakiekolwiek dane to na pewno ich nie usuwa, tylko wręcz przeciwnie, dołącza do swojej bazy. Żadne interakcje z tymi firmami nie mają sensu. Jedyna rada na problem to dużo dłuższa karencja na ponowne użycie numerów. Jeśli jest nierealistyczna, to trzeba wydłużyć numery, chyba czas najwyższy.
Pomysł godny uwagi. Czy do realizacji? Operator nie musi wiedzieć, gdzie poprzedni użytkownik numer rozpowszechnił, wiec dla operatora to jest bardzo duży kłopot, aby numer był czysty. Zostaje albo zmiana numeru, albo samodzielne odwoływanie zgód z różnych serwisów. Miałem jeden taki numer, po lekarzu z kliniki onkologii. Jakiś czas numer użytkowałem, ale w pewnym momencie już mocno mi przeszkadzało odbieranie kolejnych połączeń skierowanych nie do mnie. Próbowałem wykasować numer w serwisach medycznych, ale nie do wszystkich był dostęp, ba nawet do niektórych nie było żadnego kontaktu. Ostatecznie numeru się pozbyłem.