- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Esim - obsługiwane "niewspierane urządzenie". TicWatch 4 LTE
Wiesz co, napisałeś coś, czego ja nie zauważyłem i zacząłem zgłębiać temat.
Napisałeś, że podczas nawiązywania połączenia znika LTE.
Wiesz co to jest VoLTE? Jednym zdaniem, nie łączysz się przez nadajnik w standardowy sposób, ale poprzez LTE.
VoLTE jest funkcją opcjonalną. Można ją w telefonie wyłączyć (wtedy nawiązujesz połączenie klasycznie), można też ją włączyć i wtedy łączysz się w pierwszej kolejności przez LTE.
Jeżeli nie jesteś w zasięgu, LTE to łączysz się metodą klasyczną.
TicWatch ma oczywiście obsługę VoLTE, ale WearOS nie ma możliwości aktywacji lub deaktywacji tej funkcji. Dodatkowo pomimo, że wybrałem w ramach testów preferowaną sieć 3G (a więc nie LTE) to zegarek, ma to gdzieś i wybiera coś lepszego, czyli LTE (bo widzi tą sieć - logiczne).
Poszedłem do piwnicy, by zgubić LTE i wymusić klasyczne dzwonienie. Gdy zgubiłem "zasięg" LTE to nie mogłem w ogóle wykonywać połączeń. Być może, za mocno go zgubiłem i nie byłem nigdzie.
Być może nasze zegarki usiłują się połączyć z automatu, poprzez VoLTE mając zasięg LTE, jednakże Orange wyłączyło nam obsługę VoLTE. Mamy więc konflikt. Mamy LTE, obsługę VoLTE w zegarku, ale operator domyślnie przełączył usługi, wyłączając VoLTE.
Punkt 20 regulaminu Orange w zakresie Esim:
". Nie ma możliwości aktywacji usług dodatkowych specjalnie na Ekstra kartach eSIM. Usługi dodatkowe dotyczące rozmów, wiadomości i transmisji danych aktywowane w ramach Umowy na numerze telefonu obowiązują zarówno na karcie głównej, jak i na Ekstra kartach eSIM, za wyjątkiem usług Orange VPN i Orange VPN Statyczny oraz innych APNów dodatkowych, które mogą być aktywowane tylko na karcie głównej, a nie są aktywowane na Ekstra kartach eSIM (Ekstra karty eSIM mogą mieć aktywowane
tylko standardowe APNy: internet/wap, a dla wariantu „Ekstra karta eSIM – rozmowy, SMSy, internet” dodatkowo APNy mms i ims/VoLTE). Nie ma możliwości ustawienia konkretnego limitu danych na Ekstra kartach eSIM"
Oznacza to, że możemy aktywować lub deaktywować VoLTE dla Esim osobo. Jednakże operator powie, że aktywacja VoLTE odbywa się z poziomu urządzenia, a operator domyślnie opcje deaktywuje. W efekcie na esim nie mamy VoLTE i nie mamy jak tego włączyć, bo urządzenie na to nie pozwala.
I wtedy..."niewspierane urządzenie" nabiera nowego sensu - niekorzystnego dla Nas.
Można więc poprosić konsultantów FLEX aby włączyli VoLTE dla ESIM o ile jest wyłączone. Jeżeli nie jest, to już nie wiem. UOKiK i tyle.
_____________
Wpis poddany edycji, naruszenie netykiety - Rafał
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Esim - obsługiwane "niewspierane urządzenie". TicWatch 4 LTE
Sprawa opisana i zgłoszona do Departamentu Ochrony Zbiorowych Interesów Konsumentów.
Dam im parę dni, skontaktuje się telefonicznie i zapytam, czy podejmują działania. Jeżeli tak, to ok, jeżeli nie, to napiszę oficjalne pismo, aby otrzymać oficjalną odpowiedź zwrotną. Póki co, wersja soft - mailowa.
Cały czas atakuje FLEX od rana na czacie. Oni nie pojmują, że można słyszeć CISZE!
"
DZIĘKUJEMY ZA KONTAKT Z URZĘDEM OCHRONY KONKURENCJI I KONSUMENTÓW.
Czytamy wszystkie wiadomości wpływające do Urzędu i analizujemy przekazane w nich informacje. Natomiast nie na wszystkie odpowiadamy.
Jeżeli chcesz otrzymać od nas informację zwrotną, możesz złożyć na piśmie formalne zawiadomienie, ale zanim je wyślesz, sprawdź informacje, które dla Ciebie przygotowaliśmy. Mogą pomóc rozwiązać Twoją indywidualną sprawę."
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Esim - obsługiwane "niewspierane urządzenie". TicWatch 4 LTE
Bardzo dobrze, że wykonałeś ten ruch.
Z Orange jest trochę lepsza spawa, bo wiemy że przez kilka miesięcy eSIM normalnie na naszych TicWatch'ach działał. Poza tym wiemy, że np. u mnie usługa zamarła na początku kwietnia po niespełna 4 miesiącach, a u Ciebie później. Doprowadza to do jasnego wniosku, że ktoś w tym musiał indywidualnie maczać palce i nie jest to związane z żadną aktualizacją tylko z celowym działaniem sieci. Tak jakby po czasie weryfikowali jaki smartwach jest spięty z kartą eSIM.
Z T-Mobile będą większe problemy, bo u nich od samego początku usługa nie działała, pomimo że smartwatch loguje się do sieci i kasta eSIM jest wykrywana i dało się ją aktywować.
Myślę, że to daje szanse lepszego powodzenia w Orange.
Dawaj znać, jak się sprawa potoczy.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Esim - obsługiwane "niewspierane urządzenie". TicWatch 4 LTE
Ciekawa sytuacja mi się jeszcze nasunęła. Wiedziałeś, że w sieci Verizon TicWatcha trzeba samemu aktywować? Pewnie właśnie w Orange jest odwrotnie i po jakimś czasie je sami blokują...
https://www.verizon.com/unlocked-connected-devices/mobvoi-ticwatch-pro-4g/
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Esim - obsługiwane "niewspierane urządzenie". TicWatch 4 LTE
No coż, brak słów:)
Jeżeli w republikach bananowych, dopuszczalna jest taka forma ograniczania swobód konkurencyjności, jak w przypadku Verizon no to gratuluje.
Ja mam cały czas nadzieje, że jednak żyjemy w normalnym kraju gdzie takie zagrywki jak Verizona (którego Orange naśladuje), po prostu nie przejdą. Mam nadzieje, że UOKiK nie jest po nic.
P.S. Flex przyjął piąte zgłoszenie do IT:) PIĄTE w obrębie tego samego problemu. Napisałem im, że jeśli mi oficjalnie napiszą, że to ZEGAREK, a nie sieć mówi np. "Przepraszamy, ale nie możemy zrealizować tego połączenia" to odpuszczam, przepraszam i kalam się przed wielkim Orangem:)
Jak się nudzisz, to ładuj do nich równolegle.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Esim - obsługiwane "niewspierane urządzenie". TicWatch 4 LTE
Może tak sproboj zadzwonić do nich i powiedzieć żeby Ci aktywowali IMS na numerze. Ja miałem taką sytuację że zamówiłem flexa dostałem wstadzilem kartę i okazało się że mam volte. A nawet nie wiedziałem że telefon obsługuje bo wcześniej była wkładana karta orange. Na czacie dowiedzialem się że domyślnie na nowych kartach flex aktywuje IMS i temu działa volte a na kartach Orange tg nie robia i musiałem dzwonić do Orange i potym na karcie z Orange zaczęło działać volte. Sproboj się dodzwonić ale nie mów że chodzi o zegarek a że potrzebujesz aktywować IMS na numerze bo on ci potrzebny do volte. Jeśli nie powiesz ze chodzi o zegarek a sb nie sprawdza to myślę że bez problemu ci aktywują.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Esim - obsługiwane "niewspierane urządzenie". TicWatch 4 LTE
@Emill1
Dzięki za podpowiedź i sugestię, z pewnością ja wykorzystam. nieco później.
Zacznę od tego, że do Flexa nie zadzwonisz:) Zamiast rozmowy, masz radosny czat z losowymi konsultantami, gdzie każdemu musisz jak dziecku codziennie tłumaczyć to samo. Także telefon do nich jest niewykonalny.
Orange odcina się od FLEX. Dla Orange, Flex to nie Orange:)
Druga sprawa, tu chodzi o zasady i równe traktowanie klientów bez względu na to, czy dzwonią z zegarka, koła od roweru czy taboretu. Jeżeli urządzenie wspiera wymagane funkcję przez operatora, to operator MUSI (słowo klucz) zapewnić dostępność usług. Inaczej pcha się w gips prawny i zarzut ograniczenia dostępności usług w zależności od marki sprzętu. To jest działanie niezgodne z prawem i podpada wprost pod ustawę o ochronie konkurencji i konsumentów.
Oni nie robią żadnej łaski, że cokolwiek aktywują czy deaktywują. Na tę chwilę, mają rozwiązać problem ciszy i braku komunikatu sieci o błędzie czy to połączeń przychodzących, czy wychodzących. To oni są operatorem i to oni doprowadzili do tego problemu, gdyż wszystko wcześniej działało DOMYŚLNIE - od kopa. Teraz Orange, sam ma dojść do tego, co zepsuli i to naprawić. W innym przypadku, UOKiK zrobi im szkolenie produktowe:)
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Esim - obsługiwane "niewspierane urządzenie". TicWatch 4 LTE
Wątpię że coś z tym da się zrobić bo gdyby to z esimem przeszło to również opcja z wifi calling nie miała by racji bytu. A na wifi calling Orange odpisuje że u nich tylko będę działać modele które oni podali bo inne nie przeszły testów i mogą powodować jakieś błędy. Więc co to za problem żeby dla zegarków użyć takiej samej odpowiedzi 😅
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Esim - obsługiwane "niewspierane urządzenie". TicWatch 4 LTE
@Emill1
Może jeszcze nikt się tym na poważnie nie zajął. Mnie napisanie pisma do UOKiK nic nie szkodzi. Rozdmuchanie sprawy w socjalu także. Więcej stracą wizerunkowo na wciskaniu ludziom kitu, niż na umożliwieniu równego traktowania urządzeń.
WiFi calling (VoWIFI) to standaryzowana usługa w oparciu o wytyczne GSMA:
https://www.gsma.com/futurenetworks/ip_services/vowifi/
Jeżeli producent X je spełnia i producent Y także, to jaką znajdziesz podstawę do odmowy świadczenia usług? Testy?:))) W ramach tej samej standaryzacji usług?:) Litości:)
Prawda jest taka, X płaci, a Y nie. Jak Y zacznie, to "przejdzie testy pozytywnie":) Proste.
________________
* Wpis poddany edycji – moderator Kinga
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Esim - obsługiwane "niewspierane urządzenie". TicWatch 4 LTE
Zapomniałem że masz w flexie. Ale itak to dziwne bo ja miałem parę razy problem i jakoś na czacie konsultanci rozwiązywali problem to albo masz pecha do konsulat tow albo nw co. To pisz im na czacie żeby włączyli ci IMS na numerze. Wiem oco chodzi i się zgadzam z Tb. I dobry pomysł z UOKIK. ale to nie zmienia faktu że spróbować można podejść ich innym sposobem. Bo no wiesz. Zawsze można wywołać burze ale jeśli jest na nich inny sposób to może też warto iść ta droga oprócz bo to zawsze zdążysz zrobić.