Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Esim - obsługiwane "niewspierane urządzenie". TicWatch 4 LTE


Poziom 15, Badacz Przestworzy
  • 39
  • 73
  • 0

Esim - obsługiwane "niewspierane urządzenie". TicWatch 4 LTE

@Lollek97 


Orange będzie musiało podać podstawę technologiczną ograniczonego świadczenia usług dla modeli spoza listy. Jeżeli to ograniczenie nie będzie wynikało ze specyfikacji technologicznej urządzenia (a nie wynika, bo działało), to Orange ma pozamiatane. Aby mówić o takiej podstawie, musi być powód. Np. urządzenia współpracujące pracują na protokole X, a "niewspieranie" na Y.

Tak się składa, że esim to standard specyfikacji niewymyślonej przez Orange, ale przez GSMA. Jeżeli więc inny producent, spełnia ten sam standard protokolarny, to nie ma mowy o różnicach pomiędzy Galaxy XYZ, a "No name", który korzysta z esim:)

I tu dochodzimy do miejsca, gdzie kończy się technologia, a zaczyna biznes. Tu jest miejsce, gdzie "robisz to na własne ryzyko" oznacza tylko "kupuj od tych, którzy nam płacą, bo za to nam płacą". 

Wiec albo Orange oficjalnie poda różnice, technologiczną standardu ESIM (który mają z GSMA), pomiędzy "wspieranymi urządzeniami" i całą "niewspieraną resztą" albo, taki UOKiK nie dopatrując się różnic, dopatrzy się działania ograniczającego swobodę konkurencyjności (oni to bardzo lubią).




Poziom 16, Badacz Przestworzy
  • 34
  • 67
  • 0

Esim - obsługiwane "niewspierane urządzenie". TicWatch 4 LTE

Tak szczerze to mi się wydaję że tylko się tak łudzisz że jesteś w stanie coś z tym zrobić i tyle. Bo jeśli to co piszesz byłoby naprawde egzekwowane to równie dobrze można by było pozwać Orange za to ze blokują usługę wifi callingu na modelach których nie ma na ich liście.


Poziom 15, Badacz Przestworzy
  • 39
  • 73
  • 0

Esim - obsługiwane "niewspierane urządzenie". TicWatch 4 LTE

@Lollek97 

A może tego jeszcze nikt nie zrobił, bo każdy wychodzi z założenia, że słowo operatora jest słowem świętym, ostatecznym i jedynym sprawiedliwym?:)

Patrz na logikę, jeden standard (wifi calling), różne marki urządzeń i tylko te "niepromowane" mają tę funkcję złą, a cała reszta ma tę samą funkcję dobrą. Mówiąc "tę samą funkcję" mam na myśli standard protokolarny. No przecież to się nie trzyma kompletnie logiki. Nawet teoretycznie nie jestem w stanie znaleźć argumentu do obrony Orange. 2+2=4 i nieważne czy na kalkulatorze Galaxy S milion, czy Apple watch super ultra 1000 czy też, urządzeniu "Jestem z Chin i nie płacę danin operatorom 2.0".

Nie ma innych wniosków, niż celowa zabawa operatora z użytkownikiem bez podstaw różnic standaryzacji technologicznych, czy to Esim czy czegokolwiek innego. 


Poziom 16, Badacz Przestworzy
  • 34
  • 67
  • 0

Esim - obsługiwane "niewspierane urządzenie". TicWatch 4 LTE

Ale jeśli chodzi o wifi calling to nie jest kwestia technologi tylko tego że operator z góry taką blokadę nakłada na urządzenia z poza listy. Na necie duzo jest tematów nawet u innego operatora gdzie ktoś musiał zadzwonić na BOK żeby mu to wifi callingu aktywowali bo domyślnie miał wyłączone bo telefon sobie kupił niewiadomo skąd xD


Poziom 15, Badacz Przestworzy
  • 39
  • 73
  • 0

Esim - obsługiwane "niewspierane urządzenie". TicWatch 4 LTE

@Lollek97 

Aaa no to jeszcze lepiej:)
I chcesz mi powiedzieć, że takie działanie wspiera konkurencyjność?:))))
To oczywiście taki, żart. Po prostu robią, co chcą i czują się bezkarni, gdyż uważają, że mogą świadczyć usługi w ograniczonym zakresie producentów (wybranych przez siebie). No to tak nie działa.
UOKiK już tyle kar nakładał w różnych sprawach, że widać im mało...albo wręcz odwrotnie.

Potencjalna kara od UOKiK jest niczym w porównaniu z daninami, jakie płacą producenci za promocje oraz zyski ze sprzedaży ich sprzętu. Ten interes musi się opłacać i się opłaca. Orange nie jest w prawie i dobrze to wie. Kary ma wkalkulowane w biznesplan. 

No cóż, mamy więc legalną i opłacalną patologię całego rynku tej branży. 


Poziom 11, Tropiciel Przestworzy
  • 14
  • 23
  • 0

Esim - obsługiwane "niewspierane urządzenie". TicWatch 4 LTE

Witaj. Ja mam dokładnie identyczne doświadczenia w tym temacie.

Posiadam TicWatch Pro 4g/LTE.

W grudniu 2020 uruchomiłem na tym smartwatch'u Orange Flex.

Smartwatch pięknie funkcjonował z eSIM tak do końca marca 2021.

Od początku kwietnia 2021 sytuacja taka jak u Ciebie - brak możliwości wykonywania i odbierania połączeń poprzez eSIM (internet nadal działał).

Napisałem nawet do Mobvoi, ale mnie zbyli - smartwatch niewspierany przez polskie sieci.

Orange też bnic nie pomógł, zlali mnie i tyle.

Po tej sytuacji uruchomiłem na próbę eSIM w T-Mobile, ale i w tej sieci sytuacja jest identyczna - smartwatch jest przez nich niewspierany. ****** po całej linii!


Poziom 15, Badacz Przestworzy
  • 39
  • 73
  • 0

Esim - obsługiwane "niewspierane urządzenie". TicWatch 4 LTE

@sevex 

No witam kolegę!

W sumie głupio to zabrzmi, ale miło nie cierpieć w samotności;)
Mobovi odpowiedziało Ci "oficjalną prawdę" (czytaj: nie płacimy za wsparcie).
Bardzo fajnie, że przeszedłeś drogę z T-mobile, przynajmniej wiem, że to bez sensu, bo polityka operatorów jest wyjątkowo zbieżna.

Czy Ty także masz "ciszę" gdy dzwonisz lub do Ciebie dzwonią? Czy konsultanci w jakikolwiek sposób odnieśli się do tego?
Teraz mnie upewniłeś, że to nie przypadek. Ktoś celowo nacisnął nam przycisk "cancel" na usługach głosowych. Mamy dojść do wniosku, że TicWatch jest do bani i się popsuł, ale Galaxy i Apple jest cudowne, bo działa. 


Poziom 11, Tropiciel Przestworzy
  • 14
  • 23
  • 0

Esim - obsługiwane "niewspierane urządzenie". TicWatch 4 LTE

Witaj. Dokładnie tak jest jak napisałeś. Znajomi ciągle powtarzali, że dzwoniąc do mnie mają ciszę w słuchawce. Ja dodatkowo zauważyłem, że jeśli przed wykonaniem połączenia mam zasięg LTE, to gdy zaczynam wykonywać połączenie LTE znika. Po zakończeniu próby dzwonienia LTE znowu się pojawią na symbolu zasięgu. Przez długi czas miałem przeświadczenie, że to TicWatch się zrypał i chciałem go odesłać na reklamację.

Operatorzy zlewają oczywiście temat, zarówno Orange jak i T-Mobile nic nie zdziałał.

Ciekawe jak wyglądają doświadczenia innych użytkowników TicWatch Pro 4g/LTE. Pewnie wielu ma taki sam problem jak my.


Poziom 15, Badacz Przestworzy
  • 39
  • 73
  • 0

Esim - obsługiwane "niewspierane urządzenie". TicWatch 4 LTE

@sevex 

Idę o zakład, że problem jest globalny i dotyczy wszystkich lub tych których jeszcze nie dotyczy, za chwile dotknie (jak Pan informatyk do nich dotrze, klikając CANCEL)

W poniedziałek dzwonię do UOKiK i pogadam, jak z ich pomocą można rozwiązać ten problem "techniczny":) Myślę, że będą zainteresowani, ale przekonamy się w poniedziałek.
Między czasie, wymuszę u pseudo konsultantów naprawienie ciszy i brak komunikatu sieci. To ich błąd, a nie zegarka, więc się z tego nie wykręcą. BYĆ MOŻE naprawa tej ciszy, rozwiąże problem? Może wtedy na nowo, nasze urządzenie stanie się działającym, niewspieranym modelem?

Coś z tym cyrkiem zrobić trzeba, bo za chwile idąc tymi metodami, będziemy używać kilku modeli telefonów z setek dostępnych w imie "wspierania określonych modeli". Cóż za wolność.


Poziom 11, Tropiciel Przestworzy
  • 14
  • 23
  • 0

Esim - obsługiwane "niewspierane urządzenie". TicWatch 4 LTE

OK,  dawaj znać jak to dalej pójdzie. Ja też podejmę próbę w T-Mobile, bo obecnie mam u nich jeszcze aktywny eSIM, za który płacę a który nie działa. Łudziłem się,  że w końcu to zacznie śmigać, ale już straciłem nadzieję.

UOKIK jest naprawdę dobrym ruchem! Jesteśmy w kontakcie!