Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Esim - obsługiwane "niewspierane urządzenie". TicWatch 4 LTE


Poziom 15, Badacz Przestworzy
  • 39
  • 73
  • 0

Esim - obsługiwane "niewspierane urządzenie". TicWatch 4 LTE

Po pół roku doskonałego działania "niewspieranego urządzenia" jakim jest TicWatch 4LTE, nagle Orange postanowiło ograniczyć dostępność usług i powspierać te marki zegarków, za które mają dobrze płacone (Smartwatche Galaxy czy Apple Watche).

Na moim zegarku, wszystko działa i sms`y i internet, ale gdy chce się zadzwonić, to słyszę ciszę. To samo, gdy ktoś do mnie dzwoni, także cisza. 

Ludzie z "łapanki" zwani konsultantami z obsługi klienta FLEX jedyne co potrafią powiedzieć, to że "urządzenie jest niewspierane". Nie potrafią wykazać się żadnym zainteresowaniem, dlaczego przez ostatnie 6 miesięcy "niewspierane urządzenie" działało prawidłowo.
Nie potrafią także odpowiedzieć, dlaczego, gdy ktoś dzwoni, na to niewspierane urządzenie to słyszy "cisze" - zero komunikatu z sieci. Po prostu cisza. Najłatwiej zwalić winę na "niewspierane urządzenie".

- Tak, generowałem nowy esim
- Tak, resetowałem zegarek
- Tak, zmieniłem telefon na nowy
- Tak, wszystko jest aktualne
- Tak, ten powyższy tekst jest sarkastyczny i ironiczny i taki miał być.

Czy ktoś miał lub ma podobny problem?

Proszę o przywrócenie błędu, który powodował, że "niewspierane urządzenie" działało prawidłowo.

92 ODPOW. 92

Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 19631
  • 56861
  • 774

Esim - obsługiwane "niewspierane urządzenie". TicWatch 4 LTE

@BrakSlow miałeś w ostatnim czasie aktualizacje oprogramowania na zegarku? Być może poprzednie oprogramowanie działało prawidłowo, a po aktualizacji już nie chce funkcjonować.

Może być również sytuacja, że faktycznie Orange modernizuje ustawienia na eSIM-ie, więc nie uwzględnili ustawień niewspieranego zegarka.

Konsultanci nie zawsze mają informację o ewentualnych modernizacjach technicznych, dlatego najprościej zwalić, że zegarek nie jest wspierany.


Poziom 30, Pasjonat Galaktyczny
  • 1180
  • 2463
  • 70

Esim - obsługiwane "niewspierane urządzenie". TicWatch 4 LTE

@BrakSlow 

 

Działanie Orange jest godne potępienia. Doskonale wiemy, że OPL stosuje takie praktyki od wielu lat. 

 

Orange blokuje wszystkie urządzenia z poza listy.

 

Pozostaję zmienić operatora.

 

Jeśli pomogłem oznacz moją odpowiedź jako rozwiązanie. Pozdrawiam.


Poziom 30, Pasjonat Galaktyczny
  • 1180
  • 2463
  • 70

Esim - obsługiwane "niewspierane urządzenie". TicWatch 4 LTE

@BrakSlow 

 

Ewentualnie zmiana na E-SIM od T-Mobila. Plus pracuję na E-SiM - podobno ma być w tym roku.

 


Poziom 15, Badacz Przestworzy
  • 39
  • 73
  • 0

Esim - obsługiwane "niewspierane urządzenie". TicWatch 4 LTE

@ketrasaArtur 

Zacząłem od resetu do ustawień fabrycznych, a więc przywróciłem całe oprogramowanie do stanu, gdy w 100% działało. Tak więc to nie soft.
Technologia esim to nie "rocket science". Wykorzystywany jest ten sam technologiczny mechanizm obsługi (z pobieraniem klucza włącznie).

Wg mnie, problemem jest identyfikacja urządzenia w sieci.
Gdy się łączy Galaxy "super star" to wszystko ma działać. Gdy się łączy "Apple" to także. Natomiast gdy łączy się sprzęt spoza listy, która nie płaci grubych pieniędzy za "promocje" to należy problem stworzyć.

Wiadomo, nie można odłączyć usług dla urządzeń firm, które nie płacą bo to pachnie UOKiK (brak podstaw technologicznych, jedynie biznesowe).
Więc myśleli i wymyślili. Ograniczenie usług! Usługi są? Są! No ale wiadomo...nie wszystkie bo urządzenie nie jest na liście i nie "gwarantujemy poprawności działania...":)
Pięknie i w białych rękawiczkach sprawa jest załatwiona.  

Przypominam CI, że mam wszystko w zegarku poza głosowymi, status sieci w zegarku:
- Sieć: Orange
- Siła sygnału 106 dBm, 24 asu
- LTE: Aktywne
- Stan usługi: Działa
- Stan sieci: Podłączony

Być może jest jak piszesz, modernizacje e-sim. Modernizacje na lepsze czy na gorsze? Z resztą, dział techniczny już mi odpisał, że "niewspierany model i nie gwarantują poprawności":) Więc to nie modernizacja, bo by napisali. 
Powinien być komunikat, gdy się do mnie dzwoni "Przepraszamy, ale producent urządzenia do którego dzwonisz, nie wniósł stosownych opłat promocyjnych. Za utrudnienia, w imieniu producenta, który nie płaci, przepraszamy":)


Poziom 15, Badacz Przestworzy
  • 39
  • 73
  • 0

Esim - obsługiwane "niewspierane urządzenie". TicWatch 4 LTE

@DawidOrange 
Zauważ, że Orange oraz T-mobile ma listę "wspieranych urządzeń" (Tych co płacą).
Jeżeli wkopę się w nowy abonament w t-mobile, tylko po to, by mieć to samo co w Orange to tak średnio to rozwiązuje cokolwiek. 

Co do praktyk, o których napisałeś to można to podsumować w jeden sposób - brak słów;)
Ja im tego nie odpuszczę dla zasady. Może coś wywalczę, dla innych wolnych osób, które nie poddają się reklamie i promocji jedynie słusznych modeli urządzeń "wspieranych hojnie" przez ich producentów. 


Poziom 30, Pasjonat Galaktyczny
  • 1180
  • 2463
  • 70

Esim - obsługiwane "niewspierane urządzenie". TicWatch 4 LTE

@BrakSlow 

 

Zbyt nowoczesne usługi. Pamiętaj, że w Polsce nadal spora część ludzi korzysta z telefonów klawiszowych, sieci 2G-3G.


Poziom 30, Pasjonat Galaktyczny
  • 1180
  • 2463
  • 70

Esim - obsługiwane "niewspierane urządzenie". TicWatch 4 LTE

@BrakSlow 

 

Zawsze jednak można napisać do UOKIK. Może duża kara nakłoni OPL do zmiany praktyk.


Poziom 15, Badacz Przestworzy
  • 39
  • 73
  • 0

Esim - obsługiwane "niewspierane urządzenie". TicWatch 4 LTE

@DawidOrange 

 

Dam im jeszcze chwile i serio przemyśle UOKiK...


Poziom 16, Badacz Przestworzy
  • 34
  • 67
  • 0

Esim - obsługiwane "niewspierane urządzenie". TicWatch 4 LTE

Ale to i tak nic nie da pozatym ze tylko sobie potupiesz nóżką i poskarżysz się na Orange hehe. Oni napewno w regulaminie albo gdzieś na stronie maja informacje na jakich modelach usługa będzie na 100% działać a na jakich nie i robisz to na własne ryzyko.

A to czy oni to zrobili specjalnie czy nie to tego nikt już sie nie dowie😅. Ciesz się ze jesteś chociaż w flexie bo tam możesz bez problemu w każdej chwili odejść bo jakbyś byl u innego operatora to byś te 2 lata musiał przemęczyć bo bez kary umownej nie ma bata by Cię wcześniej puścili xD