Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Brak HDVoice+ (EVS) w ofercie Flex rodzina


Poziom 21, Odkrywca Przestworzy
  • 300
  • 802
  • 8

Brak HDVoice+ (EVS) w ofercie Flex rodzina

Nie ukrywam, że jakoś nigdy nie wpadłem na to, aby prosić o numer zgłoszenia. Jeśli jeszcze kiedyś w przyszłości coś będę zgłaszał to postaram się o tym pamiętać.


Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 58
  • 133
  • 2

Brak HDVoice+ (EVS) w ofercie Flex rodzina

Poświęciłem 40 minut i zrobiłem ponowne zgłoszenie techniczne, wziąłem za waszą radą numer zgłoszenia. Aczkolwiek mam przypuszczenie graniczące z pewnością, że nic z tym nie zrobią. 


Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 58
  • 133
  • 2

Brak HDVoice+ (EVS) w ofercie Flex rodzina

Dzisiaj otrzymałem odpowiedź SMS na moje zgłoszenie:

Witamy, sprawdziliśmy zgłoszenie techniczne nr 4190367. Dostaliśmy odpowiedź z utrzymania sieci w zgłoszonej sprawie: "Po przejściu INVITE przez MSS, z SDP, z oferty kodeków jest usuwany kodek EVS. W rezultacie do abonenta B wysyłana jest oferta bez kodeka EVS. Połączenie jest jednak poprawnie zestawiane z kodekiem AMR-WB. W tym scenariuszu jest to normalne zachowanie". Pozdrawiamy, Orange

 

Czyli jest tak jak przypuszczałem: nic z tym nie zrobią. Potwierdzają, że EVS nie działa i mogę sobie iść na drzewo "bo tak". 

A zatem idę, a raczej odchodzę z Flexa. Mi już się z tym walczyć nie chce, może teraz ktoś inny niech zrobi zgłoszenie. Patrząc na jakość obsługi nie wróżę powodzenia. 


Poziom 19, Odkrywca Przestworzy
  • 192
  • 328
  • 1

Brak HDVoice+ (EVS) w ofercie Flex rodzina

Oba urządzenia muszą wspierać tą technologię, mało jest urządzeń poprawnie z tym działających. 


Poziom 21, Odkrywca Przestworzy
  • 300
  • 802
  • 8

Brak HDVoice+ (EVS) w ofercie Flex rodzina

EVS nie działa nawet między dwoma w 100% obsługującymi to telefonami tylko dlatego, ze mam dodatkową kartę eSIM do Apple Watch’a...


Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 58
  • 133
  • 2

Brak HDVoice+ (EVS) w ofercie Flex rodzina

@TheEcki  - naprawdę myślisz, że na to nie wpadłem i chciałem żeby EVS działało z urządzeniem nie wspierającym...? Mam prośbę: przeczytaj najpierw mój wcześniejszy wpis z zeszłego tygodnia, w którym opisałem dokładnie problem...

Jeżeli wsparcie Orange podobnie rozumuje, to nie dziwię się, że żaden ze zgłaszanych im błędów nie jest przez długie miesiące rozwiązywany. 

 

Poniżej masz treść mojego zgłoszenia do Orange (numery tutaj wykasowałem):

 

Nie działa kodek EVS (HD+) przy dzwonieniu z numeru Flex A na numery przeniesione kiedyś do Orange od innego operatora.
Przy dzwonieniu w przeciwną stronę (z numeru przeniesionego do Orange na numer Flex) kodek HD+ EVS działa poprawnie.
Również gdy dzwonię z numeru Flex na numer macierzysty Orange (nieprzenoszony od innego operatora) to HD+ EVS działa poprawnie.
Również gdy dzwonię w przeciwną stronę czyli z numeru macierzystego Orange (nieprzenoszony od innego operatora) na numer Flex to HD+ EVS również działa poprawnie.
Przykłady:
dzwonię z numeru Flex A na numer przeniesiony kiedyś do Orange B (6 listopada, 12:53) - nie działa EVS.
dzwonię z numeru B na numer Flex A (6 listopada, 12:53) - EVS działa poprawnie.
dzwonię z numeru Flex A na numer od zawsze w Orange C (6 listopada, 12:56) - EVS działa poprawnie.
dzwonię z numeru C na numer Flex A (6 listopada, 12:56) - EVS działa poprawnie.

Testowane z telefonami Galaxy S10+ oraz S9, obydwa z obsługą VoLTE EVS, wszystkie połączenia w VoLTE Orange. Dzieje się tak niezależnie od lokalizacji, testowane w Warszawie i Krakowie.


Poziom 19, Odkrywca Przestworzy
  • 192
  • 328
  • 1

Brak HDVoice+ (EVS) w ofercie Flex rodzina

Orange różne rzeczy robi, może Ci wyłączyli możliwość korzystania z tego, czasami na urządzeniach Xiaomi jest ten sam problem, ja korzystam z zmodyfikowanego oprogramowania. Z pewnością jest to wina po stronie Orange i ich wyłączenia usług głosowych VoLTE czy tam HD+.


Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 58
  • 133
  • 2

Brak HDVoice+ (EVS) w ofercie Flex rodzina

Nie gniewaj się, ale dalej nie przeczytałeś ze zrozumieniem całego mojego opisu problemu i mieszasz pojęcia (jakie wyłączone VoLTE??) 

Niczego mi nie wyłączyli. Weryfikowałem to na różnych numerach. Telefony mają certyfikowane oprogramowanie Orange.  

We Flex nie działa kodek EVS przy połączeniach Flex->reszta Orange (numery przeniesione). 

 

Jest to ewidentny kolejny błąd/usterka konfiguracyjna Flexa: wadliwa sygnalizacja kodeka między platformą Flex a platformą Orange z numerami przeniesionymi. Jaśniej już nie potrafię, nie opowiadaj że coś mi wyłączono, bo to problem globalny a nie tylko mój. Poświęciłem sporo czasu na testy.  


Poziom 19, Odkrywca Przestworzy
  • 192
  • 328
  • 1

Brak HDVoice+ (EVS) w ofercie Flex rodzina

Też zgłosiłem Orange ten sam problem, oni niestety nic nie chcą z tym robić. Ogólnie to niezła szopka się z tym odprawia. Narzeczona ma numer przeniesiony od innego operatora do Orange Flex i wszystko normalnie działa. Ja mam teoretycznie urządzenie niewspierane, bo na MIUI w ogóle nie mam VoLTE, na custom oprogramowaniu wszystko bez najmniejszych problemów.


Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 58
  • 133
  • 2

Brak HDVoice+ (EVS) w ofercie Flex rodzina

Ja już odpuszczam, zlecone przeniesienie numeru z Flexa. 

Nie będę kopał się z koniem, skoro usterki są wg nich poprawnym zachowaniem.