Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

[Do 31.12.2022 r.] 5G pass w ofercie na kartę


Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 430
  • 1217
  • 2

[Do 30.06.2022] 5G pass w ofercie na kartę

@Krzych29 próbuj z małych liter. Też kiedyś miałem problem zapomniałem hasła . A na przypomnij hasło nie chciało przejść jak wpisałem z dużej litery jak dałem z malej to przeszło. Inna sprawa ze mimo to ani na mail ani na tel nie chciał mi przyjść link resetujący dopiero musiałem pisać maila kazali założyć nowe konto i login mam nowy a zawartość konta przenieśli ze starego . Z forum jestem widoczny pod starym loginem a muszę się logować nowym hah.


Poziom 17, Badacz Przestworzy
  • 32
  • 46
  • 0

[Do 30.06.2022] 5G pass w ofercie na kartę

@juzew_ Huawei P40 Pro. 

 

Jak pisałem wcześniej, zgłosiłem reklamację do Orange, w której zapytałem na jakiej podstawie włączyli 5G pass, bez mojej zgody, mimo braku zgód marketingowych. Wspomniałem też o zgłoszeniu do UOKIK.

 

Sam pracuje w firmie telekomunikacyjnej. U nas, słowo UOKIK w zgłoszeniu, powoduje że reklamację traktujemy bardzo rzetelnie , staramy się "ugłaskać" Klienta, tak aby finalnie zgłoszenie do tego urzędu nie dotarło. 

 

Dziś otrzymałem lakoiczną odpowiedź od Orange :

Sprawdziłam, że powyższy dostęp aktywowaliśmy w ramach prezentu świątecznego. Informowaliśmy o tym wiadomością SMS 23.12.2021 o godzinie 18:10:
Prezent od Orange! Otrzymujesz za darmo usluge 5G pass, ktora umozliwia korzystanie z szybkiego internetu 5G. Zyczymy dobrych Swiat!
Przepraszamy, jeśli wywołało to Pana niezadowolenie.
Rozumiemy, że sprawa jest dla Pana ważna i reklamację uznaliśmy.
Wyłączyliśmy dostęp do 5G.

I tyle. Poprosiłem o odniesienie do braku aktywnych zgód marketingowych i zero odpowiedzi. 

 

No i widać, że Orange UOKiK nie straszny. 

 

Najlepsza jest końcówka odpowiedzi: "reklamację uznaliśmy.
Wyłączyliśmy dostęp do 5G." 

 

Totalna bzdura. 5G pass wyłączył konsultant na czacie w dniu włączenia usługi a nie w procesie reklamacji. 

Poza tym 5G pass jest za darmo tylko do 30 czerwca a potem pewnie płatny więc kolejny raz Orange aktywuje coś bez zgody i wiedzy użytkownika, aby w przyszłości mieć z tego płatne profity. 

 

Jeśli do tej pory miałem wątpliwości, czy napisać do UOKIK czy nie, to arogancka odpowiedź na reklamację przekonała mnie do wysłania zgłoszenia, bo chyba inaczej, niż karami, nie damy rady wyeliminować tego typu praktyk. Pozwolicie, że skopiuję z forum kilka wypowiedzi aby wskazać, że problem z włączeniem usługi, bez zgody Abonenta, dotyczy większej ilości osób.


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 18424
  • 52676
  • 710

[Do 30.06.2022] 5G pass w ofercie na kartę

@iwan82 jeszcze interesuje mnie sprawa włączania 5G dla klientów oferty na kartę. Czy masz telefon obsługujący 5G i jesteś w zasięgu nadajników 5G?


Poziom 17, Badacz Przestworzy
  • 19
  • 78
  • 0

[Do 30.06.2022] 5G pass w ofercie na kartę

To nie ma nic związanego ze zgodami marketingowymi, że włączyli wszystkim 5G.

Dziwna sytuacja i tyle. Co do ważności to usługa jest ważna miesiąc, ta "akcja" trwa do czerwca.


Poziom 38, Pomocnik Międzygalaktyczny
  • 7197
  • 29460
  • 270

[Do 30.06.2022] 5G pass w ofercie na kartę


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 18424
  • 52676
  • 710

[Do 30.06.2022] 5G pass w ofercie na kartę

Mnie interesuje, czy osoby będące w zasięgu i/lub posiadający telefon obsługujący 5G dostały informację o włączeniu usługi. Kilka osób pisało, że dostali SMS-a z informacją o włączeniu 5G. Ja takiego SMS-a nie dostałem, nie jestem w zasięgu 5G.


Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 430
  • 1217
  • 2

[Do 30.06.2022] 5G pass w ofercie na kartę

Pakiet/usługa jest jednorazowa bo nie cykliczna. To znaczy, że trwa miesiąc i potem się wyłącza. Gdyby była cykliczna to na następny miesiąc sama by się włączyła. A druga sprawa jest, że można ją wielokrotnie włączyć aż do czerwca czyli 7 razy. Bo co poniektórzy widać wyżej nie rozróżniają czym jest to że jest wersją jednorazowa ale do wielokrotnego włączenia. A co do tego, że włączyli no cóż dawniej było tak przy lte jak teraz przy usłudze 5g trzeba było sobie włączyć lte. Teraz tak jeszcze jest w plusie/plushu ze w usługach można włączyć wyłączyć lte. Przy 5g tak na razie będzie potem wprowadzą już domyślnie włączone.


Poziom 22, Odkrywca Przestworzy
  • 430
  • 1461
  • 13

[Do 30.06.2022] 5G pass w ofercie na kartę

Tak na marginesie dziwnego kierunku dyskusji, która się tu pojawiła  :

Co złego jest w otrzymaniu od Operatora w ramach prezentu mikołajkowego ZA DARMO usługi, która jest ograniczona czasowo, nie generuje żadnych kosztów po stronie klienta, i która, przynajmniej w teorii, może poprawić korzystanie z szeroko rozumianych usług multimedialnych i którą można wyłączyć bez kosztowo w każdej chwili?

Stare polskie przysłowie mówią - "Darowanemu koniowi w zęby się nie zagląda" oraz "Jak dają to się bierze, jak biją to się ucieka" 😉

Gdyby nie ceny Orange to bym z chęcią się tu przeniósł także z usługami mobilnymi i "padał ofiarą" ich darmowych prezentów oraz "śród z Orange" ponieważ mój obecny operator nie daje sam z siebie nic.


Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 58
  • 133
  • 2

[Do 30.06.2022] 5G pass w ofercie na kartę

@iwan82  - zgadzam się z przedmówcą. Myślę, że trochę niepotrzebnie się pienisz. Pakiet jest za darmo, jest jednorazowy więc automatycznie się nie przedłuży. Rozumiem, że zdenerwowałeś się, bo pakiet wg Ciebie obniża parametry transmisji. Nie wiadomo tylko czy problem jest globalny czy pojawia się tylko u pojedynczych osób. Na Twoim miejscu po prostu wyłączyłbym ten pakiet i nie robił z tego zagadnienia. 


Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 118
  • 406
  • 4

[Do 30.06.2022] 5G pass w ofercie na kartę

Mam telefon z 5G - Xiaomi M3 Pro 5g (kupiony na wolnym rynku, nie z dystrybucji Orange), również dostałem wbrew swojej woli "prezent", choć w moim mieście Orange nie oferuje dostępu do 5G.

 

Ten prezent to niedźwiedzi pocałunek. Nic dobrego nie daje, a wiele zabiera. Potwierdzam obserwację o degradacji LTE i znaczny poziom utraconych pakietów.

IMG_20211224_222453.jpg

Zmiana IP, terminala, wymuszenie LTE lub 5G - nic nie daje. Dopiero wyłączenie 5g pass powoduje powrót do normalności i nawet 4 razy szybszy download.

 

UOKiK za włączanie niezamówionych usług już kilkukrotnie wydawał decyzje korzystne dla konsumentów.

 

Podsumowując

1.operator działa wbrew regulaminowi,

2.masowo włącza niezamówioną usługę, która nic nie daje, poza literkami 5G na telefonie (w zasięgu szczątkowej sieci) i

3.degraduje LTE (download 4 razy mniejszy, utrata pakietów nawet 72%).

 

5g pass jest również w wersji cyklicznej, jeśli ktoś teraz się skusi na niego, bo za darmo, to w lipcu może go zdziwić opłata.