Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Funbox 3.0 - problem z rozłączaniem przez Wi-Fi

Highlighted

Poziom 7, Poszukiwacz
  • 1
  • 4
  • 0

Funbox 3.0 - problem z rozłączaniem przez Wi-Fi

Post wydzielony z tematu "Własny terminal ONT + router zamiast funbox 3.0" - moderator Wojciech.

 

@BORAX , 

 

mam problem z Funboxem 3.0. Po kablu internet działa świetnie (obecnie mam Orange Światłowód 100MB). Są jednak problemy z wifi. Długo trzeba czekać na ładowanie stron, sieć jest niestabilna, czasem trzeba się rozłączyć i połączyć ponownie, żeby sieć działała jak należy. Problemy są też z urządzeniami, działającymi po wifi (drukarka, streamer audio - dopiero reset Funboxa pomaga). Problem już zgłaszałem w Orange, wymienili mi funboxa na inny egzemplarz. Niestety nic to nie dało. 

 

Chciałbym móc skorzystać z innego routera. Mam na półce Synology RT1900AC, który świetnie się sprawdzał w sieci dostarczanej przez poprzedniego operatora. Postanowiłem, że podłączę go do Funboxa i to przez niego puszczę wifi. Czytałem jednak, że niemożliwe jest puszczenie wifi przez inny router przy Funboxie 3.0.


Jakie rozwiązanie radzisz zastosować? Kończy mi się umowa. Czy zastąpienie FB 3.0 przez ONT to de facto wymiana FB 3.0 na Funbox 2.0 z ONT? Czy można w ogóle odpuścić sobie Funboxa i dostać z Orange samą przystawkę ONT, którą można od razu podłączyć do Synology RT1900AC? 


Sprzedawca twierdził, że w Funboxie 3.0 Internet będzie działał szybciej niż w Funboxie 2.0 ponieważ Funbox 3.0 nie ma dodatkowego konwertera - wszystko załatwia jedno urządzenie. Przekonałem się, że w przypadku wifi rzekoma większa szybkość działania to nieprawda. Czy to może być prawda w przypadku internetu dostarczanego po kablu?

 

Pozdrawiam, 
egregor

6 ODPOW. 6
Highlighted

Poziom 20, Pasjonat
  • 90
  • 110
  • 2

Funbox 3.0 - problem z rozłączaniem przez Wi-Fi

Możesz spróbować rozwiązaniem tej umowy na 100mb i na nową poprosić techników aby połączyli Funboxa 2.0 z ONT. Nie ma możliwości otrzymania samego ONT bez routera.

Highlighted

Poziom 36, Guru *
  • 8494
  • 13351
  • 247

Funbox 3.0 - problem z rozłączaniem przez Wi-Fi

@egregor proponuję rozdzielić WiFi 2,4 GHz od 5 GHz w routerze. Do Nazwy sieci 5 GHz dodać np: 5G, a spacje zastąpić podkreślnikami "_".

Tu masz temat z rozdzieleniem sieci WiFi i konfiguracją karty sieciowej: https://nasz.orange.pl/t5/Internet-domowy/Swiat%C5%82ow%C3%B3d-300-Mb-s-max-50-Mb-s-po-Wi-Fi/m-p/184...

 

Dobrze by  było sprawdzić, czy sieć WiFi nie wykorzystuje kanału, który jest mocno oblegany. To dodatkowo może spowalniać internet po WiFi. analizę proponuje-wykonać przy użyciu smartfona z zainstalowaną apką np: WiFi analyser: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.keuwl.wifi&hl=pl

Tu artykuł o zmianie kanałów WiFi: 

https://www.pcworld.pl/porada/Jak-zmienic-kanal-w-routerze-aby-otrzymac-jak-najszybsze-Wi-Fi,413565....

 

Jak kończy się już umowa, to warto skorzystać z porady @Filip_PL i nową umowę podpisać już z osobnym ONT + np: FunBox 2.0. Umożliwi to podłączenie niezależnego routera, ale jeżeli korzystasz z Orange TV, to może być kłopot z IPTV na routerze niededykowanym od Orange.

Highlighted

Poziom 31, Ekspert
  • 1748
  • 1908
  • 101

Funbox 3.0 - problem z rozłączaniem przez Wi-Fi

@egregor aby załatać problem z Wi-FI ustaw w Funboxie zakres DHCP w zakładce zaawansowane na 192.168.100-192.168.1.254, zapisz i zrestartuj. Przejdź do swojego Synology. Ustaw mu adres IP 192.168.1.2, wyłącz DHCP i połącz kablem lan porty LAN1 w Funboxie i Synology. Dzięki temu będziesz miał Wi-Fi z Synology i Wi-Fi w Funboxie możesz wyłączyć. Do Synology w celu zmiany ustawień dostaniesz się od teraz pod adresem IP 192.168.1.2

 

Co do dołożenia ONT to pewnie. Możesz porozmawiać z konsultantem i powiedzieć, że bez otrzymania ONT nie podpiszesz nowej umowy, gdyż dostarczany sprzęt nie spełnia Twoich oczekiwań i działa źle. Oczywiście bez specjalnej konfiguracji, która działa na niewielu urządzeniach nie będzie dostępu do TV.

 

Jeżeli chodzi o mniejsze prędkości przy osobnym ONT to bzdura poza jednym przypadkiem - łącze 1 Gb/s. Orange pisało, że do Funboxa 3.0 dostarczało większe pasmo(ponad 1000Mb/s) dzięki czemu przy dwóch urządzeniach pobierających dane można było osiągnąć pełne 1000Mb/s. 

Realne około 930-940 Mb/s to fizyczna granica portu ethernet więc może o to konsultantowi chodziło. Generalnie nie ma się czym przejmować.

Highlighted

Poziom 36, Guru *
  • 4832
  • 7645
  • 157

Funbox 3.0 - problem z rozłączaniem przez Wi-Fi

Trochę można przyspieszyć wi-fi zmieniając w ustawieniach WPA/WPA2 mix na WPA2, rozdział SSID dla 2,4GHz i 5GHz (różne nazwy), z automatycznego wyboru kanału dla 2,4GHz i 5GHz na ręczne ustawienie przejść i samemu ustawić kanał, po zmianie konfiguracji > wyłącz i włącz FunBox @egregor  😉

Highlighted
Konto usunięte

Nie dotyczy

Funbox 3.0 - problem z rozłączaniem przez Wi-Fi

Proponuję kupić Smart wi fi box, jest w ofercie Orange 😎

Highlighted

Poziom 26, Specjalista
  • 1417
  • 2254
  • 34

Funbox 3.0 - problem z rozłączaniem przez Wi-Fi

Cześć,

 

Skoro wymiana modemu na drugi egzemplarz nic nie wniosła, widać to nie jest wina samego sprzętu. trzeba sie także zastanowić nad jego umiejscowieniem, rozkładem lokalu, zasięgiem sieci wifi, współpracą z odbiornikami i szukać rozwiązania w zmianie ustawień czy zwiekszeniu zasięgu poprzez chociażby SWB. Generalnie skoro w wielu przypadkach taki dodatkowy punkt dostępu zdał egzamin, czemu nie spróbować? Rozdzielenie sieci i testy tez nas nic nie kosztują, zawsze można sprawdzić środowisko za pomoca wifi analyzera i bedziemy mniej więcej orientować sie w rozkładzie innych sieci w otoczeniu i poziomu sygnału nbaszej w różnych miejscach lokalu. Pozostaje jeszcze sprawdzenie aktualnego softu i reset do fabrycznych ustawień modemu.Kombinujmy-to nie boli