Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Niemożność przedłużenia umowy


Poziom 16, Badacz Przestworzy
  • 8
  • 4
  • 1

Niemożność przedłużenia umowy

 Witam.

Od 2 miesięcy próbuję przedłużyć umowę z orange. 

Tuż przed zakończeniem umowy (koniec umowy 6 marca) zadzwonili do mnie z orange (bodajże 21 luty) z ofertą przedłużenia umowy, oczywiście zgodziłem się na to, wszystko miało pozostać tak jak jest wraz z kwotą (100zł miesięcznie)

Miał przyjechać kurier z umową - nie dotarł i się zaczęło.

Termin umowy minął i zaczęto mi naliczać już nie 100zł a 300zł co miesiąc za umowę na czas nieokreślony.

Dzwoniąc na infolinię kilkukrotnie (tak z 5-6 razy w przeciągu 2 tygodni i wydając na tą infolinię z 50zł) za każdym razem zapewniali mnie, że umowa ta do nich wróciła i jest anulowana.

Więc ja za każdym razem (te 5-6 razy) jeździłem do salonu by podpisać to przedłużenie umowy na które się zgodziłem, niestety w salonie z kolei za każdym razem mi mówiono, że umowa dalej "wisi" w systemie jako aktywna i pan z salonu nie jest w stanie nic zrobić przez to.

 

W końcu złożyłem wypowiedzenie umowy bo przecież nie będę płacił 300zł co miesiąc skoro zgodziłem się na przedłużenie umowy, oczywiście i tak muszę zapłacić jeszcze 600zł czyli w sumie 900zł nie ze swojej winy by przerwać to pasmo nieszczęść.

 

Pytanie jest zasadnicze, gdzie znajdę kogoś kompetentnego kto może tą umowę "odwiesić" z systemu, przedłużyć mi umowę tak jak było to uzgodnione i cofnąć te 900zł opłat? Bo jeśli w salonie ludzie tego nie potrafią i na infolinii nie potrafią to ja już nie wiem co mam robić jak tylko czekać na rozwiązanie umowy.

8 ODPOW. 8
Anonim

Nie dotyczy

Niemożność przedłużenia umowy

@Fox, spróbuj rozstrzygnąć na swoją korzyść kłopoty finansowe z Rzecznikiem Klienta Orange, albo z Powiatowym Rzecznikiem Konsumenta. To nie Ty dałeś ciała.


Poziom 16, Badacz Przestworzy
  • 8
  • 4
  • 1

Niemożność przedłużenia umowy

Właśnie bym z chęcią zaczął od rzecznika klienta Orange tylko, żeby się z nim skontaktować trzeba podać nr reklamacji bodajże, a ja takowego nie dostałem na infolinii a w salonie pan (zresztą dwukrotnie) puszczał fax gdzieś wyżej (mam kopie tego) z moim problemem ale tam też raczej nie ma żadnego numeru reklamacji.

 

Czyli jak rozumiem mam od razu uderzać do Powiatowego Rzecznika.

 

Druga sprawa to znalazłem coś takiego:

http://konsument.um.warszawa.pl/kategorie-spraw/kategoria/umowa-o-wiadczenie-us-ug-zawarcie-i-zmiana

"Automatyczne przedłużanie umów"

 

Wynika z niego, że jest to nielegalne więc dlaczego Orange tak dalej robi?


Poziom 21, Odkrywca Przestworzy
  • 330
  • 368
  • 6

Niemożność przedłużenia umowy

@Fox, Orange nie przedłużył z tobą umowy automatycznie, ale umowa przeszła na czas nieokreślony. To co innego. Nie mogą z automatu przedłużyć umowy np. na 6 miesięcy i w tym czasie musiałbyś płacić karę umowną. Tego Orange nie robi.

 

Dla ścisłości to umowy są zawsze na czas nieokreślony, ale jest dodatkowy okres zastrzeżony ze względu na warunki promocji (niższy abonament, jakieś bonusy przez 24 miesiące, itd).


Poziom 16, Badacz Przestworzy
  • 8
  • 4
  • 1

Niemożność przedłużenia umowy

Aha czyli takie oszustwo, no ok.

Niemniej z tego co wiem, to ok, wolno im w ten sposób obejść ten przepis lecz nie wolno im zmieniać kwoty, po przejściu na czas nieokreślony powinna zostać taka jak podczas tej "promocji". Tak czy siak zobaczymy co na to rzecznik konsumentów.

Anonim

Nie dotyczy

Niemożność przedłużenia umowy

@FoxTo żadne oszustwo tylko ktoś zaznaczy nie odpowiednio pozycje gdyby byłoby zaznaczona pierwszą to miałbyś normalna kwotę jak podpisałeś umowę. Trzeba słuchać uważnie co mówi sprzedawca/konsultant.

A jeśli chodzi o brak możliwości przedłużenia umowy to nie jest to pierwszy przypadek w Orange sam miałem taki przypadek trzeba coś z tym zrobić.

Przechwytywanie.PNG


Poziom 16, Badacz Przestworzy
  • 8
  • 4
  • 1

Niemożność przedłużenia umowy

Ja tego nie zamawiałem przez internet tylko to było przedłużenie umowy jeszcze z czasów neostrady i tpsa, po prostu co dwa lata zgadzałem się na przedłużenie i nie było problemów, teraz umowa do mnie nie dotarła i się zrobił klops. Niemniej ta opcja którą pokazałeś z podwyższeniem opłaty w ogóle nie powinna istnieć moim zdaniem i tyle, i dlatego nazywam to oszustwem.

Wiadomo, że moja wina, bo pewnie to było gdzieś w umowie ale w dzisiejszych czasach tak jest wszyscy się śpieszą i nikt nie ma czasu czytać tych umów które specjalnie są tak pisane żebyś spędził cały dzień na czytaniu tego, kto ma na to czas...

A do tego jeszcze na siłę wciskają podpisywanie umów właśnie przez tych kurierów którzy się śpieszą, my też się śpieszymy bo nie chcemy żeby nam ktoś obcy po chacie biegał kilka godzin zanim podpiszemy umowę a z resztą który kurier by tyle czekał....

Dlatego te śmieszne promocje, że niby przez internet jak zamawiasz to wszystko taniej - kolejne oszustwo, sorry ale inaczej tego nie da się nazwać.

 

Niech traktują klienta uczciwie to nie będzie problemu.

 

Tak czy siak ja własnie coś z tym robie, jestem umówiony już z rzecznikiem konsumenta i będę działał żeby tą całą farsę ukrócić, choć znając życie orange zwali wszystko na kuriera, ale i tak będę dalej walczył o ukaranie orange, mają tam pełno rozmów ze mną jak wielokrotnie twierdzą, że umowa jest anulowana i mogę jechać podpisać nową do salonu - w salonie ******, mówią że jest aktywna, była też gadka że wysyłają drugiego kuriera - nikt nie przyjechał. itd. itp.

 

A ja mam płacić 300zł miesięcznie bo jakaś tam opcja przy zawieraniu umowy nie została zaznaczona. Tej opcji w ogóle nie powinno być, bo jakbym wiedział o niej to wiadomo, że bym nie chciał podwyższonej opłaty.


Poziom 21, Odkrywca Przestworzy
  • 330
  • 368
  • 6

Niemożność przedłużenia umowy

Zawsze można wysłać wypowiedzenie umowy. Sami zaczną się starać. 😉


Poziom 16, Badacz Przestworzy
  • 8
  • 4
  • 1

Niemożność przedłużenia umowy

Pisałem że już złożyłem ale nie wiem co oni by musieli zrobić żebym chciał do nich wracać.