- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Utrata pakietów oraz ping
Od dłuższego czasu borykam się z moim łączem internetowym i nie do końca wiem gdzie może leżeć tego przyczyna. Na początku umowy dość często bywał u mnie technik, żeby coś naprawić, posprawdzać itp. Z opcji na umowie do 80Mb musiałem przejść na opcję do 30Mb (większość czasu sprawdzał skrzynkę na zewnątrz z rozdzielnią pod kamienicą). Później było niby lepiej (poprawiła się prędkość). Tym razem chciałbym zapytać mądrzejsze głowy ode mnie co można zrobić z tym fantem, bo nie chcę na darmo wzywać technika jeżeli wina leży może po mojej stronie. Problem polega przede wszystkim na skokach pingu od 50 do 200,300 a nawet 800 i dużej utracie pakietów danych podczas obciążenia łącza np podczas grania. Używałem opcji ping przez wiersz poleceń w cmd.exe i ping do routera wynosi 1ms, a do np google już 64ms (jeszcze tragedii nie ma, ale podczas np grania opóźnienie bywa pięciokrotnie wyższe). Zresetowałem router i wszedłem w statystyki routera w zakładkę xDSL i nie wiem czy tłumienie jest w porządku i skąd tyle błędów HEC (podgląd w załączniku - zrzut ekranu robiony 3-4 minuty po resecie routera). Może mam coś z routerem albo z kablami na drodze router-gniazdko telefoniczne (kabel z 2xRJ11), lub na drodze gniazdko-rozdzielnia na dole (nie wiem jakie kable). Używałem też programu pingplotter i czerwono przed oczami się robiło. Może czas wymienić router albo okablowanie? No nie mam pojęcia i byłbym wdzięczny za pomoc. Na pytania chętnie odpowiem w miarę mojej wiedzy i możliwości technicznych 😉
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Utrata pakietów oraz ping
Fajnie gdybyś pokazał trasę pakietów, czyli traceroute.
Możesz też spróbować połączyć się przez VPN i wtedy sprawdzić czy problem się pojawi. Jeśli problem się nie pojawi, to już masz pewność że problem nie jest po Twojej stronie.