Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Problemy z usługą Neostrada 80 Mb/s


Poziom 7, Zwiadowca Przestworzy
  • 5
  • 0
  • 0

Problemy z usługą Neostrada 80 Mb/s

Neostrada nie jest niezawodna, to wiemy nie od dziś, ale poziom świadczenia usługi i obsługi klienta spadł kolokwialnie mówiąc na łeb na szyję. Jestem klientem Orange od wielu lat – usługa świadczona w kilku lokalizacjach. Nie mogę złego słowa powiedzieć na usługę światłowodu, z której korzystałem przez blisko rok w Gdańsku, aż do maja 2017 r. Niestety przez sytuację zawodową byłem zmuszony do przeprowadzki do Nowej Wsi Lęborskiej. Wedle mapki zasięgu możliwa była usługa Neostrady do 80 Mb/s. Po wizycie technika okazało się, że synchronizacja zapina się na 29 Mb/s i internet działa stabilnie. Podpisałem umowę, po czym przez blisko rok internet działał bardzo dobrze – transfer był stabilny i nie odczułem nigdy na skórze braku internetu.

Pierwsze schody to dzień 01.09.2018 – zostałem przywitany w przeglądarce komunikatem, żebym sprawdził połączenie z gniazdkiem. Po zalogowaniu się do panelu konfiguracji i sprawdzeniu – brak synchronizacji. Odczekałem pełną dobę zanim zrobiłem diagnozę łącza na linii. Automat na linii potwierdził brak łączności i został wygenerowany nr uszkodzenia celem wymiany routera w salonie Orange. Zjechałem pół Gdańska – nigdzie nie uświadczyłem dostępnych Funbox’ów, dopiero w Wejherowie. Po podłączeniu nowego modemu do gniazdka i uruchomieniu zastałem smutny obrazek – brak synchronizacji. Kolejne telefony na infolinię i kolejne zgłoszenie. Po telefonie od techników narzeczona poinformowała, iż obydwoje pracujemy i jesteśmy dostępni po godzinie 16.00. Kolejnego dnia, gdy byłem w pracy odebrałem telefon od teściowej z informacją, iż Panowie technicy przyjechali o 11.00 (!) i wg nich przyczyną uszkodzenia internetu był wyłączony Funbox. Owszem był wyłączony, w poprzedzający ten dzień wieczór – z bezsilności, po wielkrotnych resetach. Byłem bez internetu przez 4 dni po czym Panowie technicy przyjechali, grozili karą za nieuzasadniony przyjazd, na domiar tego zignorowali umówioną godzinę. Internet rzeczywiście wrócił na kilka dni lecz chodził bardzo niestabilnie – rozłączał oraz nie trzymał stabilnej prędkości.

14.09.2018 znów kompletny brak synchronizacji – kolejne zgłoszenie. Internet wrócił nad ranem 15.09.2018 i tego samego dnia przed południem - bez zapowiedzi, bez uprzedniego telefonu, pod naszą nieobecność znów zjawiają się technicy i znów twierdzą, że internet ma się świetnie. Teściowa przekazała Pana do telefonu, który o zgrozo znów zaczął grozić karą za przyjazd. Nie potrafił racjonalnie wytłumaczyć dlaczego przyjeżdżają po raz kolejny, bez umówionego spotkania. Przecież gdyby wykonali telefon przed wizytą poinformował bym, że synchronizacja wróciła. Poprosiłem o wyjaśnienie sytuacji, o przyczynę dlaczego internet chodzi po roku bez awarii tak niestabilnie. Pan wytłumaczył, iż jest zbyt duża odległość od centrali oraz za dużo podłączonych klientów. Czyli po roku czasu centrala sama z siebie się oddaliła od mojego domu, a Orange podłączyło nowych klientów żeby Ci tacy jak ja nie mieli internetu w ogóle. Rozwiązanie – możesz sobie Pan rozwiązać umowę. Super !

Od 18.09.2018 internetu nie ma w ogóle. 24.09 zrobiłem zgłoszenie, które zostało zignorowane i dopiero kilku dniach i moim kolejnym już telefonie na infolinię miało zostać rozpatrzone. Panowie technicy o dziwo zadzwonili się umówić 27.09 po czym bez wizyty w domu stwierdzili, że nie ma warunków na świadczenie usługi. Obiecali w formie testu zmigrować neostradę na opcję do 20 Mb/s. Internet miał wrócić po 2-3 dniach, nie muszę chyba pisać, że nie wrócił.

W miesiącu wrzesień miałem internet łącznie przez 6 dni, nie przeszkadzało to Orange jednak w wystawieniu pełnej faktury i o naliczenie opłaty karnej w wysokości 39 zł za przyjazd techników z przyczyn leżących po stronie klienta (faktura opiewa na 109 zł). Mam wrażenie, że głośno śmiejecie mi się w twarz. Ponoszę koszty połączeń na infolinię, znoszę groźby techników a w rezultacie otrzymuję fakturę z opłatą karną za internet widmo. Ja już nie proszę o wyjaśnienie – wzywam Orange o wyjaśnienie tej wstydliwej sytuacji chociażby ze wzgląd na stare, dobre czasy.

 

1 ODPOWIEDŹ 1

Poziom 45, Pionier Misji
  • 32291
  • 36065
  • 1364

Problemy z usługą Neostrada 80 Mb/s

Niestety na forum nikt nie odniesienie się do indywidualnej sprawy. Złóż reklamację z oczekiwanień szybkiej naprawy i odliczenia opłat.