- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Witam
Mam problem z prędkościa internetu po przedłużeniu umowy na telefon i internet stacjonarny i przejściu na oferte Orange LOVE.
Nie dość, ze mam kiepski internet to jeszcze mi wciskają na infolinii Orange, ze takiego miałem przed przedłużeniem umowy.
Na Neostradzie Livebox miałem internet ponoad 9Mb/s i pobieranie na poziomie ok. 1000kb/s. Trzy tygodnie temu przedłużyłem umowę z Orange i net spowolnił. Najpierw odczuwalnie przy przeglądaniu internetu, a później zorientowałem się dopiero, że jest coś nie tak przy pobieraniu pliku - ok 750kb, a na speedteście wynik spadł do ok. 6Mb. Na infolinii gościu mi mówi, że dawno chyba nie sprawdzałem, bo najdalszy zapis mam na lipiec i tam już było ok. 6-7Mb/s, to mówie temu panu, że nie sprawdzałem, bo zasadniczo nie miałem takiej potrzeby skoro internet chodził dobrze i póki pliki tą samą predkoscią mi się pobierały, czyli w granicach 1000kb/s, a ten mi mówi, ze predkości pobierania nie idzie sprawdzić tam u nich. Więc zresetował ustawienia niby i tyle, ja swój router FunBox 2.0 też zresetowałem, ale nic to nie dało.
Nie chce się kłócić z ich wykresami czy zapisami, bo być może faktycznie był na takim poziomie już w lipcu (choć od kiedy pamiętam to przy sprawdzaniu zawsze miałem ponad 9Mb, niekiedy 10Mb) natomiast fizycznie, no to pliki z prędkością ok. 1000kb/s pobierałem jeszcze 3 tygodnie temu, natomiast po przedłużeniu transfer spadł do ok. 750kb/s. co przy tak słabym internecie jest odczuwalne.
Wiadomo, zerwać umowy nie mogę, bo nie ma podstaw, zresztą nawet nie chce, natomiast bez jaj żeby zaraz po przedłużeniu internet aż tak spowolnił i nie godzę się na to, więc co mam zrobić w tej sytuacji albo jak wytłumaczyć technikowi na infolinii, żeby jednak odstawił kanapki z herbatką i zajął się problemem.
Oto parametry łącza i speedtest:
https://screenshots.firefoxusercontent.com/images/0a4cafd8-db51-46dc-a76c-7d22604f21f4.png
https://screenshots.firefoxusercontent.com/images/289e5850-15b0-4f69-907d-c75f024ac6be.png
https://screenshots.firefoxusercontent.com/images/7721af16-4def-47ab-ad3a-4653d9a43b74.png
Rozwiązane! Idź do rozwiązania
Rozwiązanie:
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Złóż zgłoszenie uszkodzenia sam przez mój Orange. Usługa i tak mieści się w widełkach.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problem z prędkością internetu po przedłużeniu umowy.
Zmieniłeś promocję, zmieniła sie konfiguracjia usługi, zmieniła sie konfiguracja Twojego portu na centrali. Jest to robione automatem.
Na infolinii nie siedzą technicy, tylko konsultanci. Mają dwa zadania:
1. Zrobić wszystko żebyś nie chciał zgłosić uszkodzenia (bo z tego są rozliczani przez UKE)
2. Jeśli pkt 1. zawiedzie, przyjąc od Ciebie zgłoszenie.
3. Cośtam posprzedawać
Możesz się uprzeć że zgłoszenie ma trafić do techników i wtedy oni muszą je przyjąć. Pytanie czy technicy będą w stanie cokolwiek zrobić... ale o tym sie przekonasz jak technicy otrzymają zgłoszenie.
PS. Pokaż parametry tj tłumienie i SNR ze swojego routera.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Złóż zgłoszenie uszkodzenia sam przez mój Orange. Usługa i tak mieści się w widełkach.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problem z prędkością internetu po przedłużeniu umowy.
Szczerze powiedziawszy szukam i szukam i nie moge znalezc tego tłumienia i SNR. Może inne nazewnictwo? Albo kierunek gdzie tego szukac?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problem z prędkością internetu po przedłużeniu umowy.
Wartość SNR nie jest przypadkiem w 3 linku, który dołączyłem do pierwszego postu? Na ten moment,
Margines szumu w dół: 6.7dB
Szukając w zakładkach w ustawieniach FunBoxa, to tylko ta wartość jest wyrażona w dB, bo tłumienie zdaje się jest w tej samej jednostce?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problem z prędkością internetu po przedłużeniu umowy.
Kakaber napisał(-a):Szczerze powiedziawszy szukam i szukam i nie moge znalezc tego tłumienia i SNR. Może inne nazewnictwo? Albo kierunek gdzie tego szukac?
No bo tego tłumienia nie pokazuje trzeba było zapytać konsultanta jaka jest wartość, margines SNR jest bez zapasu. Trzeba znać tłumienie, żeby określić mniej więcej jaka prędkość jest możliwa na łączu.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problem z prędkością internetu po przedłużeniu umowy.
Jedynie co to trochę sypie błędami ES
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problem z prędkością internetu po przedłużeniu umowy.
@Kakaber Jak rozwinęła się sytuacja, czy może któraś odpowiedź wniosła coś do sprawy? Jeśli tak oznacz ja proszę jako rozwiązanie, to pomoże innym użytkownikom.