- « Poprzedni
-
- 1
- 2
- Następny »
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Kontaktuję się w sprawie (powracającego) problemu z dostępem do internetu po światłowodzie. Sprzęt jaki posiadam do Funbox 6 oraz urządzenie do światłowodu (wybaczcie ale nie wiem jak się to nazywa) Evo tech. Co jakiś czas (w przeszłości może 5 razy mniej więcej co kwartał) tracę dostęp do internetu. Dioda „Sieć” zaczyna migać na czerwono (z instrukcji: Problem z loginem lub hasłem do usługi). Przejrzałem już internet i próbowałem przeróżnych rzeczy: resetowałem router (hard i soft), wchodziłem na 192.168.1.1 i pojawia się Konfiguracja modemu FunBox z domyślnie wpisanymi danymi rejestracja@neostrada.pl i hasłem. Niestety „Błąd uwierzytelniania”. Zmieniałem zatem hasło na rejestracja, login na „admin”/hasło „admin”, login rejestracja@neostrada.pl i 8 pierwszych znaków do hasła WIFI - wciąż błąd uwierzytelniania. Próbowałem także podłączenia kablem ethernet komputera i routera - to samo.
Wyczytałem, że powinienem zatem znaleźć login Neostrady w umówię, bądź wyciągu z umowy - problem w tym, że nic takiego nie otrzymałem w trakcie podpisania umowy (u przedstawiciela w Bochni, nie w salonie Orange). Wirtualny asystent nie jest w stanie mi pomóc zresetować hasło, gdyż odbijam się od weryfikacji (rachunki płaci osoba trzecia, nie mam „numeru usługi). Sytuacja jak widać jest patowa 🙂
Będę wdzięczny za jakikolwiek trop co jeszcze mógłbym zrobić.
Z góry wielkie dzięki za pomoc!
Sławek
____________
* Poprawiłem czytelność wpisu - Wiktor
Rozwiązane! Idź do rozwiązania
Rozwiązanie:
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
@slawcze01 Odłączałeś od zasilania to drugie urządzenie (zewnętrzny ONT)? Mi to nie wygląda na kłopoty z loginem (te rozłączenia) poza tym, że teraz musisz go odzyskać. Podobno po resecie FB6 powinno nastąpić automatyczne pobranie loginu i hasła.
Odczytania loginu i resetu hasła mógłbyś dokonać poprzez konto Mój Orange.
Poza restartem ONT możesz jeszcze rozważyć wymianę przewodu pomiędzy nim a FB6. Może ma jakaś wadę i link się urywa - sprawdź diody od połączenia ethernet na routerze lub na EvoTechu.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
@slawcze01 Odłączałeś od zasilania to drugie urządzenie (zewnętrzny ONT)? Mi to nie wygląda na kłopoty z loginem (te rozłączenia) poza tym, że teraz musisz go odzyskać. Podobno po resecie FB6 powinno nastąpić automatyczne pobranie loginu i hasła.
Odczytania loginu i resetu hasła mógłbyś dokonać poprzez konto Mój Orange.
Poza restartem ONT możesz jeszcze rozważyć wymianę przewodu pomiędzy nim a FB6. Może ma jakaś wadę i link się urywa - sprawdź diody od połączenia ethernet na routerze lub na EvoTechu.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problem z Funbox 6 - migająca dioda, błąd uwierzytelniania
@slawcze01 z tego co piszesz zrozumiałem że masz umowę, a na umowie jest numer usługi, chyba że błędnie rozumuję 🤔
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problem z Funbox 6 - migająca dioda, błąd uwierzytelniania
Dziękuję za wszystkie wskazówki!
a więc: wymieniłem kabel ethernet - dioda pomarańczowa odpowiedzialna za sieć wciąż szybko miga na czerwono. Z tylu, przy gnieździe kabla i FunBoxa stałe swieci się żółta dioda i powoli miga zielona.
Wyłączyłem i włączyłem ponownie ONT - bez zmian.
Zresetowałem ONT - wciąż to samo😩
Jesli może to być jakiś trop to dodam, że na ONT są trzy palące się diody. PWR I GE świecą na niebiesko, a LOS szybko miga na czerwono.
Po wejściu w przeglądarkę i 192.168.1.1 niezmiennie Konfiguracja modemu Funbox i błąd uwierzytelniania.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problem z Funbox 6 - migająca dioda, błąd uwierzytelniania
@slawcze01 A dioda PON?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problem z Funbox 6 - migająca dioda, błąd uwierzytelniania
PON nie świeci się wcale 😕
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problem z Funbox 6 - migająca dioda, błąd uwierzytelniania
@slawcze01Jesli może to być jakiś trop to dodam, że na ONT są trzy palące się diody. PWR I GE świecą na niebiesko, a LOS szybko miga na czerwono.
Skoro LOS szybko miga na czerwono to oznacza zbyt słaby sygnał optyczny, więc należy zrobić zgłoszenie techniczne na infolinii, niech monterzy się tym zajmą.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problem z Funbox 6 - migająca dioda, błąd uwierzytelniania
@slawcze01 Nie mogę znaleźć manuala do tego sprzętu. Popatrz proszę do opisów z poniższych linków. Sugerują one kłopoty z połączeniem światłowodowym. W takim przypadku nigdy nie uda Ci się podłączyć nawet jakbyś znał dane do logowania.
https://halny.com/software/qig/HALNy%20HL-1GE%20Skrócona%20instrukcja%20obsługi.pdf
https://kamnet.pl/faq/nie-dziala-internet-w-technologii-swiatlowodowej
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problem z Funbox 6 - migająca dioda, błąd uwierzytelniania
Dziękuję za pomoc! A zatem możliwe, że wczorajsze burze nad Małopolską coś zepsuły w kablach.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problem z Funbox 6 - migająca dioda, błąd uwierzytelniania
@slawcze01 Jeżeli wcześniej też miałeś problemy to zgłaszając uszkodzenie zwróć na to uwagę. Może od początku jesteś obarczony jakimś problemem na linii. Poza planowanymi pracami czy aktualizacjami FB nie powinno być przerw w świadczeniu usługi.
Edit: Również dziękuję, że współpracowałeś i dostarczyłeś dodatkowych, potrzebnych informacji. Poinformuj nas jak się sprawa potoczyła i czy nasze domysły były słuszne.
- « Poprzedni
-
- 1
- 2
- Następny »