Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Prędkość pobierania, wysyłania gdzie znajdę zadeklarowane przez dostawcę?


Poziom 9, Zwiadowca Przestworzy
  • 2
  • 3
  • 0

Prędkość pobierania, wysyłania gdzie znajdę zadeklarowane przez dostawcę?

Witam, potrzebuję sprawdzić poniższe informacje dla Internetu domowego dzwoniąc na infolinie odsyłają mnie aby zrobić Speed Test a ja potrzebuję info o prędkościach jakich gwarantuje, zapewnia dostawca czyli 

Prędkość pobierania danych: minimalna, zwykle dostępna, maksymalna
Prędkość wysyłania danych: minimalna, zwykle dostępna, maksymalna

według UKE dostawca na prośbę klienta ma obowiązek udostępnić takie informacj.   

 

od UKE na stronie piszą: 

https://cik.uke.gov.pl/uslugi-teleko/pomiar-predkosci-internetu/umowy

"W przypadku wątpliwości co do określonych w umowie prędkości, najlepiej zweryfikować umowę oraz dokumenty dołączone do umowy lub skontaktować się z dostawcą, który ma obowiązek na żądanie abonenta udostępnić obowiązujący regulamin świadczenia usług oraz cennik. W przypadku, gdy w umowie lub dokumentach dołączonych do umowy, nie zostały określone parametry prędkości, prosimy przesłać zgłoszenie do UKE za pośrednictwem"  

7 ODPOW. 7

Poziom 19, Odkrywca Przestworzy
  • 48
  • 142
  • 1

Prędkość pobierania, wysyłania gdzie znajdę zadeklarowane przez dostawcę?


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 101
  • 123
  • 0

Prędkość pobierania, wysyłania gdzie znajdę zadeklarowane przez dostawcę?

@Jozenala 

Te wartości to trochę ściema. 

Czy to internet domowy stacjonarny czy mobilny informacja jest zawsze pobieranie do "x"  prędkości.

Np: internet do 10Mb/s. Z umowy wyczytasz, że usługodawca daje ci możliwość skorzystania z internetu np: do 10Mb/s. do 300Mb/s i tak dalej.   Niby jasne.

 

Przykład  z mojego życia. 

Chyba w lutym 2020 pojawił się kłopot z netem mobilnym przez 2 tygodnie.  Prędkość spadła do 2-3Mb/s a bywało że go nie było- zero kresek zasięgu. Uznano reklamację bo przyznali  się do awarii nadajnika. Przyznano mi wtedy 10Gb transferu  na 30 dni  do normalnie  posiadanych 60Gb miesięcznie.  Trochę mało przyznali jak na taką awarię ale oki  mło korzystałem z tego neta bo nie był mi potrzebny. 

 

Średnio uzyskana prędkość przy 5 kreskach zasięgu z widoczna anteną- nadajnikiem  przy super pogodzie i tak dalej to 12-18Mbs W luksusowe wybrane dni od 20-27Mb/s 

 

Po miesiącu od awarii może 40 dniach ponownie spadek internetu- uwaga 5 kresek zasięgu. . Cały miesiąc bez kilku dni wliczając transfer utrzymywał się na  12kb/s. 200kb/s . Chwilami na okres 2 -15 minut 4-6 razy dziennie  skoczył do  tych 10Mb/s czasem 17Mb/s . Bywało, że nawet na te 10 minut była zamiana ról  Pobieranie wynosiło np 512kb/s a wysyłanie nawet 16Mb/s.

Tak miałem przez 5-6 miesięcy.

Zgłaszam reklamację a nawet kilka w tej sprawie.  Raz przez ponad 10 godzin nie byłem w stanie pobrać fotki mającej prawie 6Mb przy super pogodzie. Taka zawrotna była prędkość przy 5 kreskach zasięgu. Co też zgłosiłem . Wymiana urządzenia na inne nie pomagała.  Na innym internecie bez problemu pobranie fotki. 

 

Odpowiedź od Orange na moją reklamację. 

 

Usługa działa poprawnie.  O i tu zaskoczenie jak poprawnie jak słaby transfer? Reklamacja odrzucona. 

Dlatego wartości jakie są podane nie mają się nijak do speed testów.   Mówią tylko o maksymalnej granicy prędkości jaką masz w umowie. Chyba przy internecie stacjonarnym masz start od 1Mb/s w górę.  

Zadzwoniłem do UKE i powiedziałem o tej sytuacji a tam zonk. Panie może pan próbować ale umowy są tak stworzone że zaczynają się od ) lub od 1Mb/s do maź za jaką pan płaci.  To ruchome widełki a że pan ma mniej niż maksymalną za jaką pan płaci to powiedzą zły sprzęt złe warunki pogodowe obciążenie sieci.  Możemy się zająć ta sprawą ale wygrana i udowodnienie tego jest trudne.   

 

Więc ta karteczka z danymi danymi o prędkościach to tylko dla mydlenia oczu klientowi. A raczej tylko informacja do jakiej prędkości płacisz abonament i więcej nie dostaniesz jak nie zapłacisz więcej.

________________
* Wpis poddany edycji – moderator Kinga

 

 


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 19420
  • 56146
  • 763

Prędkość pobierania, wysyłania gdzie znajdę zadeklarowane przez dostawcę?

Uważam, że żaden z operatorów nie zapewni minimalnych prędkości internetu. O ile ze stacjonarnym jest jeszcze możliwość uznania zgłaszanej reklamacji z niską prędkością, natomiast mobilnego już w ogóle nie ma gwarancji sensownej niskiej prędkości internetu.

Kiedyś miałem sytuację z internetem mobilnym, po podpisaniu umowy przez około 2 miesiące było przyzwoicie, potem nadajnik uległ uszkodzeniu i prędkość przez kilka miesięcy nie przekraczała kilkunastu kbit,/s. Nawet strony internetowe nie ładowały się na smartfonie, nie wspominając już o aplikacjach bankowych. Po kontakcie z infolinią dostałem informację, że internet działa, bo widać, że na moim koncie są pobierane dane. Nie ma więc podstawy do reklamowania usługi. Działa bardzo wolno, ale internet jest dostępny.


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 101
  • 123
  • 0

Prędkość pobierania, wysyłania gdzie znajdę zadeklarowane przez dostawcę?

@ketrasaArtur   To samo miałem u siebie  co opisałem powyżej. Nie ma znaczenia ile będzie wymiany danych.  Mi to samo podpisali ,że nie ma podstaw do reklamacji nawet mając super zasięg.  Ale opisali to dokładniej .Liczy się połączenie czy zostało nawiązane.  Gdyby nie było można nawiązać połączenia to tak - jest podstawa do reklamacji.  A ,że samo nawiązanie połączenia to już wymiana danych więc internet działa.  

 I tak Orange  zadbało o mnie jako klienta. Olała mnie z góry a płacić przez 6 miesięcy musiałem  normalną opłatę.  Cudem tą wcześniejsza awarię mi uznali bo Gość przyznał że jest awaria nadajnika i przyznał mi 10Gb transferu.  Obawiam się tylko tego ,że  za tą szczerość go zwolnili.  Dodam, że znikła też informacja o wcześniejszej awarii nadajnika tak gdyby wogóle nie zaistniała gdy zgłaszałem  że net nie działa. 

 

Więc czuje się oszukany jak i zapewne sam się tak czułeś dostając taką samą odpowiedź na swoje zgłoszenie.  Internet działa. 

 

Co do internetu stacjonarnego to są widełki 1-10Mb/s i możesz płacić na za neo do 10Mb/a a mieć prędkość tylko 1Mb/s - lub coś pośrodku np:3Mb/s i nie jest to podstawa do reklamacji.   A wiem bo też miałem tą sytuację i mam nadal. Mam realnie dużo niższa prędkość niż te 10/Mbs.

I nie ma mniejszej opłaty abonamentowej. 

Reklamacja w tej sprawie związana z obniżeniem opłaty abonamentowej jest bezpodstawna bo są widełki 1-10 i Pan się w tym mieści.  I kolejny raz Orange mnie olało.   Podejście do klienta  jest kiepskie w tej firmie.

Wiem że są naciągacze ale jak widać czarno na białym to chyba klient nie kłamie a  tu w 90% klient nigdy nie ma racji. 


Poziom 9, Zwiadowca Przestworzy
  • 2
  • 3
  • 0

Prędkość pobierania, wysyłania gdzie znajdę zadeklarowane przez dostawcę?

@Krek151 

Wiesz widełki mają ale dla opcji 20mb 

jest tak 

Pobieranie danych
prędkość maksymalna 20 Mb/s
Prędkość zwykle dostępna 13 Mb/s (65 % prędkości maksymalnej)
prędkość minimalna 10 Mb/s

Wysyłanie danych
prędkość maksymalna 1 Mb/s
Prędkość zwykle dostępna 0,65 Mb/s (65 % prędkości maksymalnej)
prędkość minimalna 0,5 Mb/s

i co ważne 

Dostępność dobowa 

Prędkości zwykle dostępnej 60% 

Prędkości maksymalnej 5%

czyli jak zacznę bombardować tworzeniem testów co 30min przez 2-3doby a testy wykażą, że   Prędkość zwykle dostępna jest mniejsza niż  65 % a Dostępność dobowa jest mniejsza niż 60% poprzez pomiar UKE muszą się z tym zgodzić 

na razie z 13 pomiarach żaden nie mieści się z granicy zwykle dostępna  65 % i   Dostępność dobowa 60% 

Pobieranie jest poniżej 11 Mb/s  

 


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 101
  • 123
  • 0

Prędkość pobierania, wysyłania gdzie znajdę zadeklarowane przez dostawcę?

@Jozenala  Zawsze można reklamować ale znając życie i tą wyjątkową firmę skończy się tym,  że nie widzą winy ze swojej strony. Skończy się w najgorszym wypadku taką samą informacją jak z internetem mobilnymi i odpowiedzią jaką dostałem ja inni nie mają neta nawet całymi miesiącami. , - Usługa działa poprawnie. 

 

W najlepszym wypadku ktoś miły i serdeczny powie  -tak faktycznie jest  prosze uznajemy reklamacje. Ale na to bym za bardzo nie liczył.  


Pracuję w Orange
  • 933
  • 1535
  • 35

Prędkość pobierania, wysyłania gdzie znajdę zadeklarowane przez dostawcę?

@Jozenalawszelkie informacje nt. prędkości itp, znajdziesz w umowie. Jeśli wykonałeś pomiar na stronie uke i wykazuje nieprawidłowości zgłoś reklamację.