Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Parametry linii - Neostrada 10Mbit

Highlighted

Poziom 13, Recenzent
  • 6
  • 0
  • 1

Parametry linii - Neostrada 10Mbit

Posiadam usługe Neostrada do 10Mbit o następujących paramentrach łącza:

 

Line Status:Connected

DSL Modulation Type:ADSL_2plus

Annex Type:Annex A

 

   

Upstream 1170 Downstream 12447
Current Rate (Kbps) 23327 Max Rate (Kbps) 24832
SNR Margin (dB) 5.723.6
Line Attenuation (dB) 2.34.6
Errors(Pkts) 0729

 

Moje pytanie brzmi: Czym jest spowodowane "sypanie" błędami, które odbywa się zarówno po stronie upload'u jak i download'u.
Obecnie wykorzystuję tryb połączenia PPPoA. Na PPPoE ilość błedów downstream sięga grubo ponad 12k.
Uszkodzenie linii, pomiędzy mieszkaniem a najbliższą skrzynką czy wina awarii na cenrtali?
Router na którym działam to TP-LINK W9980 podłaczony bezpośrednio do gniazdka tel.
Podłaczenie poprzez splitter nie rozwiazuje problemu.
Ewentualnie gdzie szukać przyczyny awarii?
Czy u Was też występuje przycinanie prędkości pobierania do 1Mbit w weekendy dla usługi Neostrada do 10Mbit??, To strasznie denerwujące..można coś z tym fantem zrobić..gdzieś zgłosić..jakoś wymusić zaprzestanie uprawiania takiej polityki przez Orange??

9 ODPOW. 9
Highlighted
Konto usunięte

Nie dotyczy

Parametry linii - Neostrada 10Mbit


SoulRoe napisał(-a):

Posiadam usługe Neostrada do 10Mbit o następujących paramentrach łącza:

 

Line Status:Connected

DSL Modulation Type:ADSL_2plus

Annex Type:Annex A

 

   

Upstream 1170 Downstream 12447
Current Rate (Kbps) 23327 Max Rate (Kbps) 24832
SNR Margin (dB) 5.723.6
Line Attenuation (dB) 2.34.6
Errors(Pkts) 0729

 

Moje pytanie brzmi: Czym jest spowodowane "sypanie" błędami, które odbywa się zarówno po stronie upload'u jak i download'u.
Obecnie wykorzystuję tryb połączenia PPPoA. Na PPPoE ilość błedów downstream sięga grubo ponad 12k.
Uszkodzenie linii, pomiędzy mieszkaniem a najbliższą skrzynką czy wina awarii na cenrtali?
Router na którym działam to TP-LINK W9980 podłaczony bezpośrednio do gniazdka tel.
Podłaczenie poprzez splitter nie rozwiazuje problemu.
Ewentualnie gdzie szukać przyczyny awarii?
Czy u Was też występuje przycinanie prędkości pobierania do 1Mbit w weekendy dla usługi Neostrada do 10Mbit??, To strasznie denerwujące..można coś z tym fantem zrobić..gdzieś zgłosić..jakoś wymusić zaprzestanie uprawiania takiej polityki przez Orange??



SoulRoe napisał(-a):

Posiadam usługe Neostrada do 10Mbit o następujących paramentrach łącza:

 

Line Status:Connected

DSL Modulation Type:ADSL_2plus

Annex Type:Annex A

 

   

Upstream 1170 Downstream 12447
Current Rate (Kbps) 23327 Max Rate (Kbps) 24832
SNR Margin (dB) 5.723.6
Line Attenuation (dB) 2.34.6
Errors(Pkts) 0729

 

Moje pytanie brzmi: Czym jest spowodowane "sypanie" błędami, które odbywa się zarówno po stronie upload'u jak i download'u.
Obecnie wykorzystuję tryb połączenia PPPoA. Na PPPoE ilość błedów downstream sięga grubo ponad 12k.
Uszkodzenie linii, pomiędzy mieszkaniem a najbliższą skrzynką czy wina awarii na cenrtali?
Router na którym działam to TP-LINK W9980 podłaczony bezpośrednio do gniazdka tel.
Podłaczenie poprzez splitter nie rozwiazuje problemu.
Ewentualnie gdzie szukać przyczyny awarii?
Czy u Was też występuje przycinanie prędkości pobierania do 1Mbit w weekendy dla usługi Neostrada do 10Mbit??, To strasznie denerwujące..można coś z tym fantem zrobić..gdzieś zgłosić..jakoś wymusić zaprzestanie uprawiania takiej polityki przez Orange??


@SoulRoe Masz problem to telefon do BOK 510 100 100

Highlighted
Konto usunięte

Nie dotyczy

Parametry linii - Neostrada 10Mbit

Jak na wychodzących są błędy no to warto przejrzeć linię, router do gniazdka bez splitera jest on zbędny, jeśli jest sam router. Normalnie to spadków nie powinno być.

Highlighted

Poziom 40, Guru *****
  • 26523
  • 16950
  • 1186

Parametry linii - Neostrada 10Mbit

Od kiedy spliter adsl jest zbędny?
Highlighted
Konto usunięte

Nie dotyczy

Parametry linii - Neostrada 10Mbit


Piotrekk85 napisał(-a):
Od kiedy spliter adsl jest zbędny?

@Piotrekk85 Jak nie posiadamy telefonu stacjonarny PSTN.

Highlighted

Poziom 13, Recenzent
  • 6
  • 0
  • 1

Parametry linii - Neostrada 10Mbit

Do BOK już mnie się nie chce dzwonić, bo szkoda nerwów 😉 Walcze już z tym problemem od kilku lat...bezskutecznie. Jedyne co wywalczyłem to obniżki na abonamencie..a predkości jak nie było tak nie mam nadal. Bardziej mnie interesuje, gdzie dokładnie leży problem, czy w linii pomiędzy mieszkaniem a rozdzielnią, czy na trasie centrala budynek, a może na samej centrali. Technicy przyjeżdzają, pogrzebią, 2 dni działa i znowu ta sama lipa...sypie błedami. Do tego jeszcze to notoryczne przycinanie łącza w weekend do 1Mbit download i 0,65Kbit upload...dopiero po godzinie 23 prędkość wraca do "normy" i dochodzi do 9Mbit.
Splitter mam odłaczony. Która prędkośc jest lepsza...wydajniejsza PPPoA czy PPPoE...czy nie ma znaczenia obecnie?

Highlighted
Konto usunięte

Nie dotyczy

Parametry linii - Neostrada 10Mbit

A czy jest jakaś różnica w praktyce pomiędzy PPPoA a PPPoE? teoretycznie to jest. Jak są spadki tylko na transferze, ani przyznają bonifikatę na abonament to znaczy, że się przyznają do nieprawidłowego działania usługi. A co do błędów linia jest króciutka normalnie to zakłócenia na takiej krótkiej linii powinny pojawiać się jak jest burza, a tak to powinny być sporadyczne, może karta być uszkodzona, może coś zakłócać linie.

Highlighted

Poziom 13, Recenzent
  • 6
  • 0
  • 1

Parametry linii - Neostrada 10Mbit


jaryn napisał(-a):

A czy jest jakaś różnica w praktyce pomiędzy PPPoA a PPPoE? teoretycznie to jest. Jak są spadki tylko na transferze, ani przyznają bonifikatę na abonament to znaczy, że się przyznają do nieprawidłowego działania usługi. A co do błędów linia jest króciutka normalnie to zakłócenia na takiej krótkiej linii powinny pojawiać się jak jest burza, a tak to powinny być sporadyczne, może karta być uszkodzona, może coś zakłócać linie.


No właśnie...linia jest krótka a błedami sypie jak szalona...;/ Do szafy w naszej miejscowości mam w linii prostej jakies 60-100m dlatego nie rozumiem skąd takie problemy, przeciez to powinno śmigać aż miło..a jest tragedia. Jakoś mogę wymusić kontrole i sprawdzenie, czy uszkodzena jest karta? Ewentualnie czy Orange w ramach swoich usług ma obowiązek wymiany okablowania idącego od mieszkania do tej skrzynki na budynku? Jedyne co robią to test pomiarów przez swoje maszynki, po czym jadą "na szafę" i za każdym razem jest informacja, że zamienili jakieś tam pary, bo poprzednicy zle podłaczyli, po czym działa to 2 dni i znowu jest to samo...żyjemy w XXI w. podobno..ludzie. Płacimy 70pln/m-c za teoretyczne 10Mbit gdzie ludzie za takie pieniądze mają już podłaczony światłowód lub przynajmniej vdsl2..śmiech na sali. Rozumiem, że są to zagrywki czysto monopolistyczne ze strony operatora, bo nie ma u nas innej alternatywy niż Orange na stałe łącze. Nie wiem czy już pisać do UKE i UOKiK...bo brak sił...pytanie tylko czy to cokolwiek zmieni?
Mnie nie zależy na ich obniżkach za abonament tylko na sprawnym działaniu usługi z której korzystam.

Highlighted
Konto usunięte

Nie dotyczy

Parametry linii - Neostrada 10Mbit

Praca techników to oddzielny rozdział z własnego doświadczenia wiem co można się po nich spodziewać i jak podchodzą do tego co robią. Praktycznie to bym radził dać rozmowniejszemu technikowi do ręki wiadomo co i może coś się załatwi. Pisanie reklamacji, jak przypuszczam to nic nie daje i nie da. Stawiają na to, że klient przyzwyczai się do tego co ma i tyle. Taka firma, takie czasy. Mnie też się wysypał znajomy technik, a potrzebowałem, aby zrobili drobną poprawkę w konfiguracji łącza. Normalną drogą nie doprosiłem się można powiedzieć podnieśli bardzo ciśnienie w jaki sposób zlali w moim przypadku tą sprawę, aż mnie korciło, żeby z nimi zerwać umowę tylko to jest nie ekonomiczne. W moim rejonie radiówka jest droższa i gorsza od tego co mam z Orange. Światłowód Orange to bloki opędzają tak, żeby konkurencja ich nie wyprzedziła. Jeszcze mobilny jest na znośnim poziomie, ale to jest mobilny może być różnie. Bym zapomniał mogę sobie światłowód dociągnąć i mieć symetryczny interek tylko koszty bardzo zniechęcają.

Highlighted

Poziom 13, Recenzent
  • 6
  • 0
  • 1

Parametry linii - Neostrada 10Mbit

Czy ten parametr  dla Max rate (Kbps) Upstream nie powinien być stały i mniejszy? np. 1450 Kbps skoro mam usługę Neostrada do 20 Mbit zamiast pokazywać mi prawie 24Mbit uploadu jako możliwość na linii? Dodam, że zaraz po restarcie modemu pokazuje przez chwilę ten Max w granicach 1500 Kbps...po czym po odświeżeniu się strony ze statystykami wskakuje na 23300 Kbps...przecież to nie jest synchro DSL jak w POLPACK (T) tylko ADSL2+...o co tutaj chodzi?
Dodam, że możliwości techniczne pozwalają na maksymalną prędkość do 20Mbit, a tutaj wygląda na to, że mogę mieć 20Mbit uploadu 🙂

 

Możliwe, że mają to źle skonfigurowane tam w Orange, czy router coś kasztani?
Na poprzednim routerze ASUS DSL-N12U było to samo...możliwe, że to powoduje/wpływa na spadki prędkości połączenia?

 

 

Device Information

Firmware Version:0.6.0 1.13 v0021.0 Build 160125 Rel.52064n

Hardware Version:TD-W9980 v1 00000001

System Up Time:1 day(s) 01:06:45

 

DSL

Line Status:Connected

DSL Modulation Type:ADSL_2plus

Annex Type:Annex A

 

Current Rate (Kbps)  Upstream 1155  Downstream 23997
Max Rate (Kbps)  23350    23988
SNR Margin (dB) 6     8
Line Attenuation (dB)  2.2   4.4
Errors(Pkts) 0    164