- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Netgear D7800 i Cisco SLA112 VS VOIP Orange
Telefon nie działa, coś zrobiłem źle? Czegoś zapomniałem? hasło jest na pewno poprawne, bo świeżo resetowane. Poniżej zostawiam ustawienia zarówno routera:
jak i bramki:
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Netgear D7800 i Cisco SLA112 VS VOIP Orange
@White19 Widzę niezgodność na poziomie podstawowej konfiguracji IP.
Na routerze masz ustawioną rezerwację DHCP, nadającą adres IP 192.168.1.9 urządzeniu o adresie MAC 00:27:90:B3:77:81. Maskę podsieci masz ustawioną na 255.255.255.0.
Na bramce VOiP masz ustawioną adresację statyczną z maską 255.255.0.0. Nie masz ustawionego serwera DNS.
W efekcie:
- bramka nie skontaktuje się z serwerem neofon.tp.pl, ani z żadnym innym wskazywanym przez nazwę
- jeśli bramka wysyła pakiety IP adresowane na broadcast, to router ich nie rozpoznaje (odrzuca je).
W związku z tym:
- sprawdź MAC adres bramki i upewnij się, że jest zgodny z tym wpisanym w rezerwacji na routerze
- na bramce zmień Connection Type ze Static na Dynamic (lub DHCP, nie wiem jak się nazywają tam opcje)
- po restarcie bramki upewnij się, że połączenie z serwerem Neofon zostało nawiązane (identyfikator i hasło "zadziałały").
Tyle mogę powiedzie na pewno.
Do tego dodam, że nie wiem, jaki jest cel konfigurowania na routerze, bramki VoIP jako "domyślnego serwera DMZ". Czy bramka VoIP naprawdę powinna być wystawiona jako serwer?
W instrukcji do routera "D7800_UM_15Sep2015.pdf" widzę ostrzeżenie:
WARNING:
DMZ servers pose a security risk. A computer designated as the default DMZ server loses much of the protection of the firewall and is exposed to exploits from the Internet. If compromised, the DMZ server computer can be used to attack other computers on your network.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Netgear D7800 i Cisco SLA112 VS VOIP Orange
DMZ skonfigurowałem w ten sposób próbując wszystkiego co znalazłem w internecie na ten temat.
Co do zmiany konfiguracji IP, zmienienie typu połączenia na dynamiczne nic nie dało.Tak samo jak i zmiana maski i dodanie DNS, chociaż nie wydaje mi się żeby DNS miały wpływ, bo jednak jest ustawiona aby w pierwszej kolejności ciągła z DHCP.
Adres MAC jest poprawny
Nie mam pojęcia już co z tym robić, Funbox odpada, a głowa pusta.
Może jednak te DNS? Jak powinno to wyglądać aktualnie mam to tak:
A wziąłem je stąd:
Jednocześnie zastanawia mnie ta maska tutaj
_____________
Połączenie treści z postów - moderator Wojciech.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Netgear D7800 i Cisco SLA112 VS VOIP Orange
Maska 255.255.255.255 dla połączenia PPP (WAN) może być prawidłowa. Skoro router połączył się i pobrał adres, to ten element działa.
Pokaż proszę status bramki VoIP.
Sugeruję jednak, byś przeszedł na dynamiczną konfigurację IP na bramce. Będziesz pewny, że bramka konfiguruje się zgodnie z ustawieniami routera, poza tym pobranie adresu IP będzie potwierdzeniem, że masz prawidłową łączność z routerem.
Czy masz możliwość wykonać ping z bramki? Jeśli tak, to spróbuj wykonać go podając IP, np. 194.204.152.34, i nazwę, np. dns2.tpsa.pl.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Netgear D7800 i Cisco SLA112 VS VOIP Orange
Zmieniłem na dynamiczną konfiguracje IP na bramce, jak mówisz. Status bramki:
Nie bardzo wiem w jaki sposób wykonać taki ping
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Netgear D7800 i Cisco SLA112 VS VOIP Orange
Z tych statusów widzę, że bramka ma łączność z routerem. Potwierdzeniem jest dla mnie wykazany serwer "DNS1" 192.168.1.1, który nie został wpisany statycznie.
Zauważam "Registration status: Failed" dla pozycji Line1. Jeśli problem nie leży w poświadczeniach logowania, to niestety więcej nie potrafię pomóc.