Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Neostrada - prędkość mniejsza niż na umowie

Highlighted

Poziom 16, Komentator
  • 28
  • 22
  • 0

Neostrada - prędkość mniejsza niż na umowie

Cześć,posiadam neostradę do 20Mb/s i od jakichś dwóch tygodni mam problem z neostradą. Zaczął on się mniej więcej wraz z przedłużeniem umowy. Ale warto zwrócić uwagę na "mniej więcej" ponieważ, nie pokrywa on się dosłownie z dniem w którym przedłużyłem umowę, ale gdzieś tak +/- 1 dzień. Oczywiście problemy z neostradą miałem już wcześniej, ale były rzadsze, zazwyczaj po resecie routera wszystko było ok. Zawsze korzystałem z tp linka, ale po przedłużeniu umowy były problemy z internetem,przez całe dnie ping w okolicach 100, utrata pakietów, pobieranie w okolicach 0-4Mb/s więc myślałem, że to wina routera dlatego spróbowałem podłączyć liveboxa, ale nie chciał zalogować się na moje dane, więc przyjechał technik i stwierdził, że trzeba zmienić port na centrali. Po zmianie portu parametry linii minimalnie się polepszyły z 15300 na 16300, snr margin przez pierwszy dzień 8db(zawsze było 6) teraz wskoczył na 6db, ale problemy się nie skończyły całkowicie. Od godzin porannych do wieczornych internet wydaje się "ok", lecz mniej więcej od godziny 18 pojawiają się problemy tzn, pobieranie skacze od 0.06 do 2, czasami pojawi się 8 a czasami 13(tyle mam max) dochodzi do tego utrata pakietów. Kolega z tej samej wioski pobiera pliki i ogląda yt, ping ma 300 ale 0 utraty pakietów, a ja beż żadnego ruchu w sieci utratę mam...

Macie jakieś pomysły co to może być? Modem się dostraja? DLM synchronizuje się po zmianie/resecie portu? 

tak w skrócie, internet zaczął krzaczyć, wymieniłem router na LB, nie pomogło, zmienili port, pomogło, lecz wieczorami dalej są problemy, nie jak w okresie między przedłużeniem umowy a zmianą portu, ale są.

 

utrata pakietów, nie jest najwyższa, bo akurat internet działa jako tako :cathappy:

 

przez jaki czas prędkość musi być mniejsza niż na umowie abym mógł zerwać umowę?

 

 

Przechwytywanie.PNG

12 ODPOW. 12
Highlighted

Poziom 28, Specjalista
  • 5281
  • 7282
  • 50

Neostrada - prędkość mniejsza niż na umowie

@Woiitek  witam masz umowę do 20 Mb/s  nie gwarantowaną to zerwanie umowy nie wchodzi w rachubę 

Highlighted

Poziom 16, Komentator
  • 28
  • 22
  • 0

Neostrada - prędkość mniejsza niż na umowie

nie jest przypadkiem tak, że jak mam "do 20Mb/s" to gwarantowana najniższa to jest 20 Mb/s?

Highlighted

Poziom 28, Specjalista
  • 5281
  • 7282
  • 50

Neostrada - prędkość mniejsza niż na umowie

Rozumiem że masz umowę neo 20mb/s  tak ? jak tak to jest umowa do 20 mb/s

Highlighted

Poziom 16, Komentator
  • 28
  • 22
  • 0

Neostrada - prędkość mniejsza niż na umowie

przepraszam za pomyłkę, źle na klawiaturze nacisnąłem. Miałem oczywiście na myśli czy nie jest przypadkiem tak, że jak mam na umowie do 20 mb/s to gwarantowana najniższa jest 10 Mb/s?

Highlighted

Poziom 7, Poszukiwacz
  • 3
  • 1
  • 0

Neostrada - prędkość mniejsza niż na umowie

Czyli po prostu nagle postanowili od 18:00 zmniejszac prędkość internetu nie tylko mi, ale i koledze wyżej jak i moim znajomym, tak?

Highlighted

Poziom 15, Komentator
  • 35
  • 39
  • 0

Neostrada - prędkość mniejsza niż na umowie

O ile w przypadku światłowodu problemy z takimi wahaniami są winą styków Orange, o tyle w przypadku internetu po liniach miedzianych źródeł może być więcej. Chociaż prawdopodobnym są słabe styki - bo u mnie w godzinach wieczornych również, na FTTH, zaczynają się problemy.  Być może problemem jest przeciążona centrala - tego na forum nie da się stwierdzić. Zadzwoń na infolinię i poproś o reset DSLAM, jeśli wtedy sytuacja się poprawi na krótki okres - to źródłem było właśnie przeciążenie. Jeśli natomiast nic się nie zmieni - wtedy trzeba będzie głębiej szukać rozwiązań. 

I co do postu Citi - ma rację. 

W przypadku 10 Mb/s - od 1 Mb/s do 10 Mb/s.

20 Mb/s - od 10 do 20.

80 - od 20 do 80.

 

Takie są widełki w usługach xDSL. Niestety, jakość usług Orange jest beznadziejna. U nich zawsze wszystko jest w porządku. Chyba, że masz opóźnienie w płatnościach. 

 

Highlighted

Poziom 16, Komentator
  • 28
  • 22
  • 0

Neostrada - prędkość mniejsza niż na umowie

Ok, ale skoro mam neostrade "do 20Mb/s" a prędkość po godzinie 18 spada do 1-2 mb, a umowa gwarantuje mi minimum 10, to jest jakaś szansa żeby zerwać umowę? pytam tak bardziej przyszłościowo, bo póki co poczekam jeszcze trochę, może się polepszy, tym bardziej, że jest to od niedawna. 

Highlighted

Poziom 15, Komentator
  • 35
  • 39
  • 0

Neostrada - prędkość mniejsza niż na umowie

Za każdym razem, jak zobaczysz spadek prędkości - rób sobie pomiar certyfikowany - w cyklach, bodaj 2 dni to jeden cykl umożliwiający wygenerowanie raportu. Wysyłaj reklamacje żądając bonifikaty za niedotrzymanie warunków umowy. 

Albo w końcu ktoś coś z tym zrobi - albo wypowiedzą Ci umowę z powodu braku możliwości technicznych, albo będą dawali bonifikaty. 

Nic więcej tak na prawdę nie można z tym zrobić. 

Highlighted

Poziom 28, Specjalista
  • 5281
  • 7282
  • 50

Neostrada - prędkość mniejsza niż na umowie

@Woiitek
możesz złożyć reklamację z opisem dokładnym sytuacji i na czacie lub pod numerem 510100100 lub najbliższym salonie złożyć pamiętaj by żądać nr Reklamacji mogą ci dać możliwość rezygnacji bez kosztów lub naprawia usterkę . Rozpatrywanie reklamacji trwa do 30 dni