Internet mobilny dla firm nie działa. Zdjęty kod PIN ale nic to nie zmienia. Co zrobić?

ROZWIĄZANE

Poziom 10, Zwiadowca Przestworzy
  • 9
  • 18
  • 0

Internet mobilny dla firm nie działa. Zdjęty kod PIN ale nic to nie zmienia. Co zrobić?

Dzień dobry, mam problem ponieważ zakupilam szybki inetrnet dla firm a on wcale nie działa. Byłam w punkcie obsługi, Pan podobno zwiększył mi zasieg usług tego internetu oraz podpowiedział żebym zdjęła kod PIN z karty co też uczyniłam. Do rutera wkładam swoją kartę i internet jest natomiast po włożeniu karty z internetem on stoi w miejscu. W aplikacji mój orange również widzę, że jest on niewykorzystany prawie wcale (499 dostępności na 500). Co mogę jeszcze zrobić?

 

 

 

___________________

*Doprecyzowałem nazwę tematu - moderator Wojciech.

1 ZAAKCEPTOWANE ROZWIĄZANIE

Rozwiązanie:

Poziom 24, Entuzjasta Przestworzy
  • 478
  • 2197
  • 21

Internet mobilny dla firm nie działa. Zdjęty kod PIN ale nic to nie zmienia. Co zrobić?

A jak tę kartę z routera włożysz do telefonu, to na telefonie internet z niej działa?

Jeśli nie to albo wymień kartę sim na nową, albo reklamuj niedziałającą usługę na czacie orange

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

16 ODPOW. 16

Poziom 30, Pasjonat Galaktyczny
  • 2842
  • 12100
  • 74

Internet nie dziala

1. Pan podobno zwiększył mi zasieg usług tego internetu

  Naprawdę tak powiedział:)? 

 

2. PIN do karty sim nie ma nic do rzeczy, ale faktycznie lepiej  jak go nie ma...

3. Jaki masz router / modem? Net w ogóle nie działa, czy działa bardzo wolno?

4. Strefa "domowa" została wyznaczona? Czy może 1 logowanie routera było w innym miejscu, niż teraz jest?


Poziom 24, Entuzjasta Przestworzy
  • 478
  • 2197
  • 21

Internet nie dziala

Czy router "widzi" tę kartę? Tzn czy nie świeci się tam coś na czerwono? 

Przypuszczam, że problem jest banalny i ogarnięta osoba "naprawi" to od ręki. Ale tak na odległość żeby coś pomóc trzeba więcej informacji 


Poziom 27, Znawca Przestworzy
  • 1223
  • 5046
  • 44

Internet nie dziala

@martyna31 

Warto zmienić IPv z domyślnego 6 na 4, nie zawsze sprzęty sobie z tym radzą.

 

Ja mam tak:

 

 


Zrzut ekranu 2025-07-28 125109.png


Poziom 10, Zwiadowca Przestworzy
  • 9
  • 18
  • 0

Internet nie dziala


@atlas_cudow napisał(-a)

1. Pan podobno zwiększył mi zasieg usług tego internetu

  Naprawdę tak powiedział:)? 

 

2. PIN do karty sim nie ma nic do rzeczy, ale faktycznie lepiej  jak go nie ma...

3. Jaki masz router / modem? Net w ogóle nie działa, czy działa bardzo wolno?

4. Strefa "domowa" została wyznaczona? Czy może 1 logowanie routera było w innym miejscu, niż teraz jest?



1. Tak powiedział 😉 powiedział, że miałam ustawione na 400m i że mi go zwiększył i kolejna faktura może przyjść o 100zl większą przez to zwiększenie dlatego znowu będę musiała się udać do punktu obsługi w celu wyjaśnienia, że na poprzednim zasięgu m2 mi nie działało.

2. W moim przypadku nic to nie zmieniło. 

3. Ruter: Huawei Model B 628-265


Poziom 10, Zwiadowca Przestworzy
  • 9
  • 18
  • 0

Internet nie dziala


@arthurnapisał(-a)

Czy router "widzi" tę kartę? Tzn czy nie świeci się tam coś na czerwono? 

Przypuszczam, że problem jest banalny i ogarnięta osoba "naprawi" to od ręki. Ale tak na odległość żeby coś pomóc trzeba więcej informacji 


Ruter świeci na zielono tzn chyba czyta kartę. Nie wiem w jaki inny sposób mogłabym sprawdzić czy ją widzi. 


Poziom 10, Zwiadowca Przestworzy
  • 9
  • 18
  • 0

Internet nie dziala


@Zeusek napisał(-a)

@martyna31 

Warto zmienić IPv z domyślnego 6 na 4, nie zawsze sprzęty sobie z tym radzą.

 

Ja mam tak:

 

 


Zrzut ekranu 2025-07-28 125109.png



A gdzie to mogę zmienić? 


Poziom 35, Ekspert Galaktyczny
  • 2928
  • 13882
  • 129

Internet nie dziala

@martyna31 Internet działa na Twojej karcie SIM. Ta karta również jest z Orange? Kiedy była podpisana umowa na niedziałającą usługę?


Poziom 30, Pasjonat Galaktyczny
  • 2842
  • 12100
  • 74

Internet nie dziala

Aaa... to o to chodzi. Konsulat  zmienił Ci strefę domową... To faktycznie jest dodatkowo płatne. 

 

Zastosuj się do porady od @Zeusek , czyli sprawdź ustawienia APN.  

 

Tu masz instrukcję obsługi bliźniaczego modelu:

https://routery.pl/?p=7640

Zerknij na  rozdział:  Dodawanie profilu operatora


Poziom 27, Znawca Przestworzy
  • 1223
  • 5046
  • 44

Internet mobilny dla firm nie działa. Zdjęty kod PIN ale nic to nie zmienia. Co zrobić?

@martyna31 

Nie mam tego modelu ale zobacz:

 

  • Zaloguj się do panelu administracyjnego routera:

    • Otwórz przeglądarkę i wpisz adres:
      http://192.168.8.1
      (lub czasami 192.168.1.1 – zależy od ustawień sieci).

    • Zaloguj się. Domyślny login to admin, a hasło znajdziesz zazwyczaj na naklejce pod routerem (lub było ustawiane przy pierwszym uruchomieniu).

  • Przejdź do zakładki „Ustawienia” / „Settings”

  • Wybierz zakładkę:

    • „Sieć komórkowa” / Mobile Network

    • Następnie „Ustawienia profilowe” lub „Dane mobilne” / „Data Settings”

  • Znajdź opcję:

    • „Tryb protokołu IP” / „IP protocol type”
      Typowe opcje to:

      • IPv4

      • IPv6

      • IPv4/IPv6 (dual stack)

  • Zmień ustawienie i zapisz.

    • Wybierz pożądany tryb, np. IPv4, jeśli chcesz korzystać tylko z tradycyjnego protokołu IP.

  • Zrestartuj router (jeśli nie zrobi tego samoczynnie po zapisaniu zmian).