Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

IPv6 - kolejne podejście

Anonim

Nie dotyczy

IPv6 - kolejne podejście

@_Artek_  oni zdalnie zdiagnozują problem, jak jest usterka to na linii raczej, nie u ciebie w domu 😉

Anonim

Nie dotyczy

IPv6 - kolejne podejście

To nie jest niestety usterka ani obciążone serwery, bo ja na swoim LTE w komórce mam zawsze pełną prędkość osiągalną w danym czasie (zazwyczaj >25Mb/s od 10 do 20 a potem już ponad 70 Mb/s) do VOD typu HBO GO czy IPLI (którą z resztą mam za darmo od opa więc korzystam) - to kwestia przeciążonych styków Orange z takimi serwerami. 

Będę powtarzał jak mantrę - żeby takie usługi działały normalnie 24/7 (jak u 99,9% dostawców) - potrzeba openpeeringu w IX-ach, bo to tam najłatwiej osiągnąć taki content przy takim ruchu, jaki ma Orange. Miałem w życiu kilkunastu już dostawców - problemy są tylko w Orange. Jak podepnę się do swojego tunelu VPN z wieloma IX-ami w PL i na świecie - absolutnie nie mam problemów. Jeśli korzystam z LTE z wpięciem do TPIX/PLIX/Thinx/DE-CIX - działa wyśmienicie. Gdy tylko powrócę do Orange - problemy się pojawiają. 

 

Na to jako zwykły klient mamy jedynie jedno rozwiązanie - zmiana ISP. Orange raczej nic z tym nie zrobi 😞 


Poziom 13, Tropiciel Przestworzy
  • 35
  • 43
  • 0

IPv6 - kolejne podejście

Jest jakiś sposób na sprawdzenie jakie ISP mają moje mieszkanie w zasięgu? Bo na klatce reklamują się tylko Orange i Vectra. Ten drugi jeszcze gorzej działa. Wiem od sąsiada, który używa.

Może jakiś inny operator na infrastrukturze Orange? Kiedyś tak Netii używałem, na infrastrukturze Orange.

Anonim

Nie dotyczy

IPv6 - kolejne podejście

Jeśli masz światłowód - wejdź na strony T-Mobile i Plusa aby sprawdzić przez formularz adresowy. 


Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 466
  • 1966
  • 4

IPv6 - kolejne podejście

Właśnie jestem po diagnozie z czatu według Pani technicznie wszystko jest ok zasugerowała mi jedynie w razie problemów powrót do ipv4 gdzie de facto problem był bardziej uciążliwy  niż na v6 😄

Anonim

Nie dotyczy

IPv6 - kolejne podejście

Bo tak jak mówiłem - to nie jest problem od strony klienckiej, a operatorskiej - problemem są zapchane łącza tranzytowe, które obsługują nawet ruch do krajowych serwerów (słynne przechodzenie z kraju do Frankfurtu, aby wróciło do kraju) - tak kończy się unikanie IX-ów przez Orange. Boją się ich jak diabeł święconej wody, a klienci na tym cierpią. Niestety, ale nic z tym nie zrobimy 😞 

Orange raczej dalej będzie miało co raz mniej klientów światłowodu, bo do IX-ów im się nie spieszy. Dobrze, że mamy alternatywy w postaci innych ISP na ich światłowodach 🙂 


Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 466
  • 1966
  • 4

IPv6 - kolejne podejście

Koledzy pomóżcie bo wyjdę z siebie i mogę nie wrócić..... i nie wiem kto będzie płacił wtedy rachunki za ten pseudo internet..... czy jest jakiś magiczny sposób żeby zmusić Funboxsa do działania tak jak ja chce......

dzisiaj chciałem pograć w fifę z kolegą(wcześniej miałem ustawioną adresacje IPV6 żeby serwisy VOD działały  tak by można było na nich coś obejrzeć..... nie mogłem się połączyć z kolegą bo blokowała mnie zapora więc szybka zmiana na IPV4..... ok można grać..... wchodzę na iple z ciekawości a tam znowu bufor 1,9mb/s zmieniam na ipv6 ipla znowu śmiga pełnym łączem.....

Czy jest jakiś magiczny sposób aby zmusić funboxsa do przepuszczania bezpośredniego połączenia z innym graczem po ipv6 czy za każdym razem będę musiał zmieniać protokół w zależności od tego czy chcę grać z kolegą czy oglądać polsat sport?.........

Anonim

Nie dotyczy

IPv6 - kolejne podejście

Spróbuj DMZ. 

Wejdź w panel routera > DHCP > Ustaw statyczny IP dla komputera/konsoli > DMZ > przypisz IP PC/konsoli jako DMZ i spróbuj wtedy. 


Ja tak korzystam do IPv4, nie wiem czy w przypadku IPv6 to zadziała, ale spróbować warto. 


Poziom 13, Tropiciel Przestworzy
  • 35
  • 43
  • 0

IPv6 - kolejne podejście

@Anonim DMZ nie zadziała na IPv6. Nawet nie jest wtedy aktywny w ustawieniach Funbox. Właśnie to na dniach rozczaiłem: jak masz "/ipv6" to masz dual stack tak realizowany, że IPv4 leci przez jakiegoś NAT'a. Prawdziwy publiczny IPv4 masz tylko wtedy jak używasz bez "/ipv6". Można mieć prawdziwy dual stack. Jak to zrobić opisałem tu: https://nasz.orange.pl/t5/Internet-domowy/FTTH-Orange-i-IPV6/m-p/187610#M21599

 

@_Artek_ Ty się nie bój technika tylko składaj reklamacje aż im uszy zwiędną. Po pierwsze jeżeli wina była po stronie operatora to za technika nie płacisz. Mi technicy przyszli zmienić Funbox 3 na Funbox 2 tylko dlatego, że na Funbox 3 wyłączał mi się "/ipv6" (którego teraz nie używam). Początkowo naliczyli mi 150zł na rachunek, a potem zgłosiłem na chacie i mi wyrównali. Więc miałem internet nadpłacony na 3 miesiące. U Ciebie internet ewidentnie nie działa poprawnie. Spróbuj dla pewności wyłączyć WiFi i podłączyć się do Funbox bezpośrednio kablem ethernet 1Gbit. Najlepiej z kompa, który ma czystego świeżo postawionego Windowsa (a najlepiej linuksa). Tak żeby udowodnić, że nic nie zakłóca. Jeżeli nadal są lagi to jest to ewidentna wina operatora. Funbox jest naprawdę prosty w konfiguracji. Nie da się go tak ustawić żeby było źle. Nie masz jakiegoś informatyka wymiatacza wśród swoich znajomych żeby wpadł do Ciebie i jeszcze to potwierdził? Bo trudno mi ocenić sytuację korespondencyjnie. Już nie raz miałem sytuację, że ktoś opisywał jakiś problem, wszystko wydawało się ok, a jak przyszliśmy na miejsce to się okazało... raz połamany kabel, innym razem kabel wzdłuż kabli z prądem do kilku zasilaczy impulsowych, stalowe zbrojenia w ścianach i stropie, a raz chiński zasilacz zamiennik do laptopa robił wifi jamming 😉 


Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 466
  • 1966
  • 4

IPv6 - kolejne podejście

Obawiam. się że technik tu niewiele da bo "znam się" na temacie na tyle żeby wiedzieć co gdzie i po co klikam w konfiguracji funboxsa.... niestety dmz nic tu nie da bo protokół ipv6 przynajmniej na funboxsie wyklucza korzystanie z DMZ ale widzę że koledzy chcą mi pomóc więc opisze sytuacje najdokładniej jak tylko umiem 

Otóż do opłacenia pierwszej faktury wszystko było ok..... przynajmniej jeśli chodzi o działanie usługi, potem prawdopodobnie przyszła jakaś aktualizacja funboxsa bo 2 tygodnie po zgłoszeniu faktu że nie można podłą czyć ps4 do wifi 5GHZ nagle jakimś cudem po. telefonicznym zgłoszeniu( jakieś 2 tygodnie wcześniej) cała polska już mogła to zrobić:) 

Potem zaczęły się. problemy z buforowaniem na ipla.tv i player pl  zarówno w przeglądarce jak i na moim telewizorze podpiętym po kablu co ciekawe kanały na żywo w ipl miały transfer maksymalny na tyle niski że nawet na moim iPhone się nie odpalały (11 pro) 
Problem z buforowaniem wspomnianych wyżej serwisów miał miejsce niezależnie od rodzaju połączenia kabel/wifi i urządzenia na którym są odtwarzane 
na innym forum znalazłem info że iplę wyrzuca na jakieś rosyjskie serwery i dopiero potem wraca do orange bo orange tak lubi:D  zmiana adresacji była jedynym pomysłem jaki mi przyszedł do głowy więc dopisałem do loginu ipv6 zrobiłem uwierzytelnienie i ponownie uruchomiłem funbox-a wchodzę na iple patrze full speed 😄 "bardzo dobra robota" pomyślałem cytując klasyka internetu speed test patrze nieznacznie niższa prędkość i wyższy ping a że gram na konsoli a nie na myszce to olałem to, gry online na ps4 śmigają bez problemu problem pojawia się jedynie jak chce zagrać z kimś kogo mam na liście znajomych w konsoli.... (p2p) wyrzuca mnie i pisze że opuściłem sesje 

Nie sądzę żeby przyjeli reklamacje tylko dlatego że dwa serwisy VOD przy ipv4  działają gorzej na światłowodzie od orange niż na moim internecie lte w telefonie po odpaleniu go jako hotspota dla tv i laptopa:D

Jedyne rozwiązanie jakie mi przychodzi do głowy to albo wymuszenie na ps4 łączenia się tylko prze ipv4 albo zdjęcie tej zapory sieciowej z funboxsa przez ustawienia użytkownika ewentualnie nat dla ipv6  ale nie wiem na ile to technicznie możliwe..... dziwi mnie też fakt że na ipv6 transfer na ipli osiąga maks 2mb/s niezależnie od urządzenia i rodzaju łączności wifi/kabel....