- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Cześć
W poniedziałek wieczorem na moim terenie doszło do awarii światłowodu. Następnego dnia, w godzinach popołudniowych, światłowód powrócił do żywych. Ale od tego czasu mam dziwny problem z połączeniem:
- "po kablu' desktop po włączeniu na przemian łączy się i zrywa połączenie w krótkich odstępach czasu, uniemożliwiając korzystanie. Co ciekawe, po zresetowaniu routera przy włączonym PC internet do jego wyłączenia działa dość stabilnie
- po wifi jest podobna sytuacja, jednego urządzenia w ogóle nie mogę na nowo połączyć (cały czas mam brak internetu). Na urządzeniach mobilnych nie zawsze doczytują się wszystkie elementy w aplikacjach (np zdjęcia na FB)
Reset do ustawień fabrycznych Funboxa 6 nie pomógł. Gdzie mogę szukać przyczyny tego specyficznego problemu?
Rozwiązane! Idź do rozwiązania
Rozwiązanie:
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
To na chwilę go odłącz i sprawdź bez niego. Wygląda na to, że masz jakiś konflikt sieci (IP). Może ten tp link ma serwer DHCP ? Po prostu na chwilę odłącz go od sieci i sprawdź działanie tylko z funboxem.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Dziwny problem po awarii światłowodu
Opisz jeszcze jak wygląda sieć. Masz tam jeszcze jakiś inny router albo repeater?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Dziwny problem po awarii światłowodu
Oprócz funboxa (na piętrze) jest jeszcze na parterze wzmacniacz TP-LINK TL-WA850RE
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
To na chwilę go odłącz i sprawdź bez niego. Wygląda na to, że masz jakiś konflikt sieci (IP). Może ten tp link ma serwer DHCP ? Po prostu na chwilę odłącz go od sieci i sprawdź działanie tylko z funboxem.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Dziwny problem po awarii światłowodu
Zrobiłem szybki test (tj. odpiąłem reapeter od prądu i sprawdziłem, czy urządzenie, o którym wspominałem że nie łączy się z wifi się połączy) i... działa. Serdeczne dzięki.
Pytanie - czy jesteś w stanie mi wskazać, jak powinienem skonfigurować ten reapeater żeby rozwiązać ten problem tak na stałe? Nie chodzi mi tu o szczegółowe instrukcję (bo szanuje cudzy czas), tylko nakierowanie, co powinienem zmienić w konfiguracji/na co uważać?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Dziwny problem po awarii światłowodu
Przywróć go do ustawień fabrycznych i sparuj ponownie z Funbox. Możliwe, że przez jakiś czas Funbox był wyłączony, a TP-Link być może ma jakiś mechanizm, że jeżeli nie widzi w sieci żadnego innego serwera DHCP to sam go uruchamia... Potem Funbox został włączony a na repeaterze serwer został aktywny.
W tej samej sieci, może być tylko 1 aktywny serwer DHCP, czyli ten który nadaje IP innym urządzeniom.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Dziwny problem po awarii światłowodu
Było tak jak mówisz - reapeter miał ustawione DHCP na auto. Zamiast resetować do fabrycznych, po prostu przestawiłem w appce ustawienie na "wyłączony". Wygląda na to, że problem został rozwiązany. Serdeczne dzięki za konkretną pomoc!
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Dziwny problem po awarii światłowodu
Jasne. Nie wiedziałem , że są tam jakieś możliwości ustawień. Ale dzięki za info. Na pewno się przyda ta informacja.
Pozdr.