Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

SIM-LOCK i problemy

ROZWIĄZANE

Poziom 11, Tropiciel Przestworzy
  • 7
  • 1
  • 0

SIM-LOCK i problemy

Witam,
Na początku 2018r, chciałem ściągnąć simlocka z telefonu, po rozmowie z infolinią dostałem informacje, że mam doładować telefon o kwote ok.80zł. Zostało to zrobione i ponowny telefon do infolini, konto doładowane.. poproszę o ściągnięcie blokady. Telefon w ciagu 24H się odblokował i wszystko byłby by git, ale poźniej została wystawiona na mnie dodatkowa faktura na kwote 77zł.... Byłem klientem ORANGE do 2017r... zakonczyłem współprace bo wyjeżdzałem z kraju..

Oczywiście sprawa ciągnie się do dnia dzisiejszego, bo dopiero dotarła do mnie informacja, że orange sprzedało MOJE dane wraz z "DŁUGIEM" do firmy X.., niezwłocznie zadzwoniłem na infolinie orange, żeby zapytać o co tutaj chodzi...?? otrzymałem informacje, że faktycznie ktos się pomylił.. ojeju.. obciążyli Pana dwa razy ajaja... (bardzo miła Pani) no ale dobra... napisała reklamacje.. Następny dzień uwaga! dostaje maila..  "rozpatrzona negatywnie" powód? mineło 12MC od nienależycie wystawionej faktury..... Aha!


To ja się pytam ? Jeżeli nie byłem waszym klientem od 2017r to jak możecie wystawić na mnie fakture ?! Dlaczego wykorzystaliście dane osobowe, człowieka który już nie korzysta z waszych usług..
Co dzieję się z moimi danymi po zakonczeniu umowy ??  Druga sprawa jest taka... w jaki sposób miałem otrzymać tą fakture, jeżeli nie mieszkam w Polsce od 07/2017r.?? Miałem zadzwonić do szanownego orange i poinformować o zmianie miejsca zamieszkania ?
Ja rozumiem, że każdy może sie pomylić... ale nie rozumiem dlaczego sprawy nie są analizowane przez specialistów... tylko siedzi Grażyna co przeszła z AS-a do Orange i tera tam robie..

Dzwoniłem na infolinie juz 3 razy.. za każdym razem mnie rozłączją.. czekam po 15min na kazde polaczenie.. BRAK KOMPETENTNYCH LUDZI!! te telefony juz mnie kosztowały wiecej niz ta faktura..
Ostatnie co zrobie to napisze do was list...

1 ZAAKCEPTOWANE ROZWIĄZANIE

Rozwiązanie:

Poziom 45, Pionier Misji
  • 32322
  • 36194
  • 1366

SIM-LOCK i problemy

Absurd ale takie jest prawo telekomunikacyjne. Zostaje jedynie ścieżka sądowa.

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

12 ODPOW. 12

Poziom 27, Znawca Przestworzy
  • 395
  • 908
  • 43

SIM-LOCK i problemy

Zgodnie z Kodeksem Cywilnym i Prawem Telekomunikacyjnym, reklamację do operatora należy zgłosić w terminie 12 miesięcy od dnia, w którym usługa została nienależycie wykonana lub miała być wykonana, lub od dnia doręczenia faktury zawierającej nieprawidłowe obliczenie należności z tytułu świadczenia usługi telekomunikacyjnej.
Dlatego też to, że zakończyliśmy umowę nie oznacza, że nasze dane nie są przetwarzane, np w celu rozpatrzenia reklamacji.

A co do dostarczenia faktury, została ona zapewne wysłana na adres korespondencyjny jaki był zapisany w systemie. Skoro nie podawałeś innego, to skąd operator miał wiedzieć, że zmieniłeś adres zamieszkania?

Niestety, nawet jeśli rzeczywiście popełniono błąd i wystawiono podwójne naliczenie, to okres reklamacyjny minął, możesz zawsze spróbować złożyć pisemną prośbę o pozytywne rozpatrzenie sprawy.


Poziom 11, Tropiciel Przestworzy
  • 7
  • 1
  • 0

SIM-LOCK i problemy

Czyli mam rozumieć, że bezkarnie można wystawiać na ludzi faktury I czekać 12mc zacierając rece ? 

Jak minie 12mc to przyklepane I gra gitara ?

Przecież to jest absurd ? 

Zrozum człowieku, że oni nie mieli prawa wystawić na mnie rachunku! Bo nie byłem ani klientem indywidualnym ani biznesowym.. ani żadnym 


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32322
  • 36194
  • 1366

SIM-LOCK i problemy

Absurd ale takie jest prawo telekomunikacyjne. Zostaje jedynie ścieżka sądowa.

Poziom 11, Tropiciel Przestworzy
  • 7
  • 1
  • 0

SIM-LOCK i problemy

Niestety innego rozwiazania tez nie widze w tej sytuacji.. 

Dziękuję za odpowiedź 

 


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32322
  • 36194
  • 1366

SIM-LOCK i problemy

Poszukaj też przepisów dotyczących przedawnienia. Ustal termin płatności faktury.

Poziom 11, Tropiciel Przestworzy
  • 7
  • 1
  • 0

SIM-LOCK i problemy

W czym to ma mi pomóc? Moje dane I dług są w firmie X, firma Orange ma to już gdzieś, a firma X nabija odsetki.. 

Zresztą faktura była wystawiona 10.01.2018r, ja nie jestem klientem od 2017r, od 07/2017 mieszkam za granicą. Akurat byłem wtedy u rodziców w Polsce, mama kupiła telefon I okazało się że jest simlock.. zadzwoniłem do Orange mówię, że potrzebuje to sciagnac I otrzymałem prosta klarowna odpowiedź.. Nie jest Pan klientem nie możemy dopisać do rachunku, proszę o doładowanie jakiego kolwiek numeru o kwotę 80zl, lub udanie się do placówki.. długo nie myśląc.. doladowalem swój stary numer, który był jeszcze aktywny jako zwykły numer na kartę.. zadzwoniłem ponownie powiedziałem, że zrobione I git 

Simlock został ściągnięty, a ja pojechałem spowrotem.. proste  by się wydawało....Alle nie.. I nawet jak już udało się dogadać, I kobieta przyznała się do błędu na infolini.. powiedziała, że to pomyłka że tak nie może być itp to stwierdziłem, że nie będę drążył sprawy dalej, tylko niech to zamkną I gra.. Ale jak otrzymuje negatywne rozpatrzenie sprawy to aż serce boli..

Ja rozumiem że gdybym był klientem indywidualnym czy biznesowym I otrzymał bym podwójna fakturę czy źle naliczoną .. I olewał bym to przez rok I nagle bym się obudził, że chce swoje pieniądze spowrotem I dostał bym taka odpowiedź, że minęło juz 12mc I sorry ale nie, To ok trudno...

Ale ja nie mogłem jej otrzymać, nie mogłem jej mieć fizycznie... bo nie mieszkam w Polsce, I też nie musiałem podawać innego adresu bo nie byłem już klientem Orange, nie miałem żadnej z nimi umowy... kompletnie nic! Zadzwoniłem jako Kowalski, doladowalem kartę sim.. powiedziałem tu są pobierz kasę i zrób to co masz zrobić... A wyszło jak zwykle inaczej I jeszcze używają od tego rece... A teraz jakaś bestialska firma windykacyjna nalicza mi odsetki I nie wiadomo co jeszcze zrobi z moim danymi osobowymi AMEN!

 


Poziom 21, Odkrywca Przestworzy
  • 1067
  • 1685
  • 7

SIM-LOCK i problemy

Przerażające... "wysłaliśmy ci fakturę na niesłuszne obciążenie i co nam Pan zrobisz?" Nawet Bareja by tego nie wymyślił!

Może napisz do rzecznika Orange czy kogoś takiego na wyższym szczeblu, bo pracownicy BOK oczywiście w tak "nie proceduralnych" sprawach to nic nie mogą zrobić...


Poziom 11, Tropiciel Przestworzy
  • 7
  • 1
  • 0

SIM-LOCK i problemy

Przerażające to by było, gdyby pracownik jeszcze pomylił się i dopisał ze dwa zera, bo mu sie przecinek pomylił ^^ ale wniosek jest taki, że jeżeli otrzymasz nawet fakture na milion, a jakims cudem bedziesz na hawajach przez 12mc albo nie wiadomo gdzie to dostaniesz taki list :

otrzymaliśmy Pana zgłoszenie dotyczące naliczonych opłat. Wyjaśniam, że zgodnie z rozporządzeniem ministra z dnia 1 października 2004 r. w sprawie postępowania reklamacyjnego oraz warunków, jakim powinna odpowiadać reklamacja usługi telekomunikacyjnej reklamacja może być złożona w terminie 12 miesięcy od dnia, w którym usługa została nienależycie wykonana. Pana faktura została wystawiona 10.01.2018. Przykro nam, ale mając na uwadze powyższe Pana reklamacje rozpatrzyliśmy negatywnie.


I możesz wracać na Hawaje 🙂


Poziom 21, Odkrywca Przestworzy
  • 1067
  • 1685
  • 7

SIM-LOCK i problemy

Napisz do rzecznika (o ile to jest aktualne: https://biuroprasowe.orange.pl/kontakt-dla-mediow/), potem napisz do mediów. Nie wiem ile ci tam windykacja już naliczyła ale pewnie ciągle mniej niż koszty sądowe...