Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Serwery cs:go - routing, ping


Poziom 10, Zwiadowca Przestworzy
  • 5
  • 6
  • 0

Serwery cs:go - routing, ping

Temat przeniesiony z działu "Internet domowy" - moderator Wojciech.

 

Jak ten wasz routing idzie? Najpierw przez niemcy a poźniej do polski czy o co chodzi? Kiedyś dało się połączyć z polskim serwerem i było w okolicach 20 pingu, teraz nie dość, że łączy tylko z zachodnimi serwerami to znalezienie polskiego serwera na orange graniczy z cudem a jak już się uda to jest po 40 pingu. Na UPC nie ma tych problemów, zawsze łączy z polskim serwerem z bomby 

52 ODPOW. 52
Anonim

Nie dotyczy

Serwery cs:go - routing, ping

Czy te 40ms jest dla Ciebie takie uciążliwe? 

Ping do 80ms, stabilny jest nieodczuwalny dla zwykłego gracza


Poziom 19, Odkrywca Przestworzy
  • 656
  • 881
  • 1

Serwery cs:go - routing, ping

@Anonim  Gracze chcą mieć jak najwięcej fps (klatek na sekundę) więc to logiczne że również jak najmniejszy ping. Co do samego pingu, to czy jest odczuwalny zależy od gry. W niektórych 40 ms to problem, w innych nie.

 

Ja też uważam że to haniebne że pakiety Polska-Polska idą przez Niemcy. Nie ma drugiego takiego dostawcy który by tak puszczał dane. Takie cuda tylko w Orange w Polsce.

Anonim

Nie dotyczy

Serwery cs:go - routing, ping

W przypadku żadnej gry 40ms nie robi różnicy. To tylko wymysł graczy, by mieć jak najniższe opóźnienie "by fajnie wyglądało". 

Nawet Pasha gra na światłowodzie od Orange i nie narzeka, a przecież u niego są takie same "fatalne trasy" jak u innych. 

Skoro profesjonalnemu graczowi nie przeszkadza 40ms zamiast 5ms, to tym bardziej zwykłemu nie powinno. 

 

A jeśli ktoś narzeka, że ma 40ms zamiast 5 i przez to przegrywa, to brutalna prawda jest taka, że nie potrafi grać.

Temat wałkowany milion razy czy to na tym forum czy nie, miliony graczy maja pingi większe niż 40ms i im to nie przeszkadza. 

 


Poziom 19, Odkrywca Przestworzy
  • 656
  • 881
  • 1

Serwery cs:go - routing, ping

@Anonim  Z tego co wiem Pasha właśnie narzekał kiedyś na streamie... 😉

 

Oj w najbardziej dynamicznych grach 40 ms zrobi różnicę . Choćby Ultra Street Fighter 4 gdzie liczy się każda milisekunda. Graczem CS:GO nie jestem, ale skoro ludzie chcą mieć tam po 300 fps to logiczne że ping również chcą mieć najniższy. Chodzi o zwykły komfort podczas grania, nic innego. Skoro 99.9% polskich dostawców potrafi zapewnić pingi 5-20 ms do polskich serwerów podczas gdy Orange nie potrafi, to coś jest z nie tak z siecią Orange a nie z graczami.

 

Zobacz co sądzi Orange o swoim światłowodzie:

11.png

Anonim

Nie dotyczy

Serwery cs:go - routing, ping

Nie spotkałem się jeszcze z sytuacją, kiedy narzekał - ale nawet jeśli - zobacz ile czasu korzysta z tego internetu i jeśli się kilka razy zdarzyło narzekać - wskaż mi dostawcę, na którego nikt nie narzeka przez cały okres umowy?

No właśnie. 

Ludzie nie są świadomi tego, że nawet jak mają 500fps to i tak nie odczują różnicy w przypadku rozgrywki, bo serwery CS:GO obsługują maksymalnie 128 tickrate (czytaj 128fps tak jakby)... 

 

99.9%?

A skąd masz takie dane? 

To, że producent gier wpiął się do PLIXa i nic więcej, to nie znaczy że z Orange jest problem. 

Gdyby mu zależało na polskim rynku, to spiął by się w PLIX dla mniejszych dostawców, a z większymi zawiązał bezpośredni link.

Wstawienie serwerów do PLIXa to nie jest rozwiązanie, bo nawet w takim UPC nie idzie ten ruch przez PLIX. 

Poza tym - do polskich serwerów są przecież pingi na poziomie 3-6ms - tylko są to serwery społecznościowe - a to, że Valve nie zależy do końca na naszym rynku? No tak, wina Orange.... 

 

To, co wkleiłeś pod postem - u mnie wszystko się zgadza, mogę grać w różne gry i nie mieć lagów.

Do tanga trzeba dwojga - i jak mówiłem, wstawienie usług do jednego (!) punktu wymiany ruchu to nie jest rozwiązanie. 

 

Jedyny przypadek, kiedy to Orange powinno zależeć na spięciu się z innym partnerem - to w przypadku kiedy mówimy o usługach VOD. Aby to nie zapychało głównego węzła, ale też by klientom lepiej się oglądało. I tak jest w przypadku YT, Netflix, Ipli, Player, HBO Go i innych. 

A czy to Orange powinno zależeć na odbiorze gry przez klientów? Nie. 

To producent powinien zapewnić dobry styk z resztą internetu, a nie lecieć najniższym kosztem i wstawić do PLIXa byle by było. 

Ogromna część dostawców z PLIXa nie korzysta. 


Poziom 19, Odkrywca Przestworzy
  • 656
  • 881
  • 1

Serwery cs:go - routing, ping

@Anonim  To pokaż mi drugiego dostawcę który trasy Polska-Polska puszcza przez Niemcy. Nie znajdziesz.

 

Z fpsami nie chodzi tylko o same klatki tylko również o inputlaga. Więcej fps - mniejszy inputlag. Zwłaszcza na monitorach 144hz i 240hz. Do tego płynniejsza rozgrywka. Ja tam nie widzę różnicy między 100 fps a 300 ale graczem CS:GO nie jestem ani nie mam stosownego sprzętu, jednak w przeciwieństwie do Ciebie staram się zrozumieć graczy.

 

Ty będziesz bronił Orange gdy cokolwiek i ktokolwiek by o nich pisał, dla Ciebie to super sieć i ja się cieszę że nie masz problemów i Ci Orange pasuje. Jednak są różni gracze i różni ludzie. To że dla Ciebie 40 ms to mało to nie znaczy że dla innych też. Trzeba to zrozumieć.

Anonim

Nie dotyczy

Serwery cs:go - routing, ping

Nie odpowiedziałeś mi na moje pytania, więc dyskusja zakończona. Zapytałem wprost - skąd masz dane, że aż 99,9% dostawców zapewnia takie pingi oraz nie wskazałeś mi dostawcy, na którego nikt nigdy nie narzeka 🙂

Taka dyskusja nie ma sensu - nie odpowiada się pytaniem na pytanie. 

Ja też staram się zrozumieć graczy, ale na litość - skoro u mnie działa prawidłowo, to dlaczego mam ich rozumieć w ten sposób, że mam narzekać na Orange? No po prostu tak się nie da. 

Jeśli dla kogoś 40ms to za dużo, to niech sobie zepnie bezpośredni link do PLIX'a - nawet 100 Mbps (bodaj do niedawna oferowali taki port) i niech ma sobie około 1-2ms. Ale nie ma dostawcy, który zapewni idealny ping do każdego serwera i TO TEŻ TRZEBA ZROZUMIEĆ. W Orange lepiej jest do pewnej grupy serwerów, u innego dostawcy lepiej będzie do innej grupy serwerów - TO TEŻ TRZEBA ZROZUMIEĆ. 

Niestety. 

Jeśli komuś robi diametralną różnicę taki ping - to Orange nie jest dla niego i tyle. 

Da się na Orange pograć, również na 40ms da się pograć - niezależnie od tego jaki jest dostawca. Ale jeśli niektórzy mają wymagania z kosmosu, no to niestety. Orange tego nie zmieni specjalnie dla tego kogoś. 

 

 


Poziom 19, Odkrywca Przestworzy
  • 656
  • 881
  • 1

Serwery cs:go - routing, ping

@Anonim  Z prostej logiki, bo nigdy nie widziałem ani nie słyszałem od nikogo by komuś trasy Polska-Polska szły przez Niemcy. Stąd oceniłem że 99.9%. Zapewniam Cię że nie znajdziesz drugiego dostawcy który tak puszcza trasy jak Orange.

 

To że Orange u Ciebie działa ok to nie znaczy że u innych też. Skoro autor zrobił temat o zbyt wysokim pingu to LOGICZNE że taki ping mu przeszkadza i ja go w pełni rozumiem. To nie są wymagania z kosmosu bo skoro inni dostawcy potrafią zapewnić 5-20 ms, to czemu Orange nie potrafi? To tak jakby powiedzieć że ktoś ma wymagania z kosmosu bo ma biało czarny monitor a chce mieć kolorowy. Pingi po kilka/kilkanaście ms do polskich serwerów to norma wśród normalnych dostawców internetu, tak jak kolorowe monitory.

 

@widehardJedyne co pozostaje to zmiana dostawcy, Orange raczej nigdy nie poprawi swojego routingu.

 

Dyskusję zamykam tym postem.

Anonim

Nie dotyczy

Serwery cs:go - routing, ping

Autor wątku napisał o tym, że ma 40 pingu i oczywiście, w 100% zbiegiem okoliczności padło porównanie do cudownego UPC. Dla mnie nie ma wątpliwości, że ten wątek powstał tylko po to, aby znowu ponarzekać na Orange. Jeśli zbyt wysoki ping to 40ms, to już na prawdę nie mam słów i wychodzę z tego wątku - bo takie dyskusje są - po prostu - bezsensowne. 

Tak, u mnie działa dobrze i też trzeba to zrozumieć. I dlatego będę zawsze wskazywać, że Orange nie jest złe - tak samo jak Ty, że jest złe. Teraz rozumiesz? 

 

Jeśli stabilne 40ms, bez utraty pakietów - a tak wskazał autor wątku, a raczej nie wskazał że jest inaczej - w CS:GO jest zbyt wysokim pingiem, to niech w ogóle w tą grę nie gra, bo nie będzie zawsze dostawać serwerów w Polsce, a wtedy też znowu zaczną się narzekania. 

 

Grałem kiedyś na VDSL, bodaj w 2014 roku jak jeszcze sobie grywałem - miałem około właśnie 40-70ms (głównie 40ms, serwer w Luksemburgu) i nie było problemów. Teraz nie grałem już bardzo dawno w CS:GO i nie wiem jak jest teraz, ale raczej netcode się nie zmienił. Więc jeśli 40ms to zbyt dużo...

Cóż, tak - zostaje tylko zmiana dostawcy. Niestety, taka jest prawda. Tutaj masz rację.