- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Lagi...
@wicz40napisał(-a)Dzięki, spróbuję. Nasuwa się więc jedno pytanie - w takim przypadku do gry byłby lepszy internet lte?
Internet Mobilny (LTE) nie jest do grania, nie będzie stabilnego pingu, ba w razie przeciążenia nadajnika, co teraz zdarza się często, bo gro w domu sieci i pracuje/ uczy się zdalnie.
Jak net po kablu jest, to lepsze rozwiązanie, jeśli jest kiepski to alternatywa po LTE z VPN, ale komfortu jak na stabilnym łączu kablowym nie będzie.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Lagi...
@wicz40
Szkoda, że nie podałeś o jaką grę chodzi. EA u siebie opisuje taki problem następująco:
"Dzięki wykorzystaniu centrów przetwarzania danych jakość połączenia drugiego gracza nie powinna wpływać na Twoją rozgrywkę, ponieważ nie łączysz się bezpośrednio z drugą osobą, a z serwerem, co poprawia płynność meczu.
W meczach online wykorzystujących połączenia bezpośrednie (peer-to-peer, P2P), w których gra nie korzysta z centrów przetwarzania danych, zawsze łączysz się właśnie bezpośrednio z rywalem. To może być przydatne, kiedy grasz z kimś mieszkającym niedaleko Ciebie, a także w odległych rejonach, gdzie nie ma zbyt wielu potencjalnych przeciwników. W meczach online rozgrywanych przy wykorzystaniu połączenia P2P na rozgrywkę wpływa jakość zarówno Twojego łącza, jak i łącza drugiego gracza.
To oznacza, że w meczu online P2P dane są wymieniane z szybkością wolniejszego połączenia. Jeśli grasz przeciwko komuś ze słabym sygnałem wi-fi, płynność rozgrywki będzie zbliżona u Was obu, ponieważ wymiana informacji niezbędnych do przebiegu meczu następuje po tym samym łączu."
https://www.ea.com/pl-pl/games/fifa/pitch-notes/news/pitch-notes-fifa20-game-data-center
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Lagi...
Tak, ale tutaj chodzi o problem routingu Orange. W fifie również miałem większe lagi niż moi znajomi, którzy korzystali z internetu innych dostawców.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Lagi...
Piszesz, że "chodzi o problem routingu Orange". Jaki problem? Z serwerami publicznymi się łączysz bezproblemowo a z serwerami innych użytkowników nie.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Lagi...
wystarczy, że się gra w trybie p2p z kimś na ADSL-u (czy też na ADSL+), gdzie jest max 1mbps w uploadzie i pozamiatane 😉
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Lagi...
@Raf_ Taki problem że Orange ma okropnie kiepski routing do innych dostawców. Sam miałem Orange 3 lata i coś o tym wiem. Miałem to samo co autor wątku - na serwerach hostowanych przez graczy nie dało się grac, a jak ja zahostowałem to większość graczy miała lagi. Orange nie nadawało się do P2P i wygląda na to że nadal się nie nadaje.
@pawel__b Niekoniecznie. Jak ktoś ma to 1Mb uploadu sam i nikt inny nie używa neta to hostować można 😉 1Mb uploadu to około 128KB/s, a załóżmy że jeden gracz pożera średnio 15KB/s no to idzie zahostować grę dla 7-8 graczy 😉 Sam kiedyś miałem 1MB uploadu u lokalnego dostawcy i hostowałem bez problemu nawet dla 10 graczy, ludzie lagów nie mieli, no ale to dawno temu, pewnie nowe gry wymagają więcej danych.
Z ciekawości dołączyłem do jakiejś gry w Phasmophobia i sprawdziłem użycie sieci - około 10-15KB/s, wiec mając nawet to 1Mb/s można spokojnie hostować.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Lagi...
Powodzenia z hostowniem w dzisiejszych czasach na 1mbps dla dziesieciu graczy 😉
i to bez lagow 🙂
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Lagi...
@pawel__b Jak się nie dzieli neta to nie ma problemu. Dla 10-ciu może nie, ale 7-8 myślę że da radę. Dzisiaj gry nie biorą więcej niż 15KB/s raczej.
Gdy nic nie robię to mam całkowite 0% użycia sieci: http://prntscr.com/xx68i4, no ale jak ktoś ma pełno wirusów i spyware no to pewnie użycie neta ma ciągłe spore i nawet nic nie robiąc ma zajęte sporo uploadu 😛
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Lagi...
W domu jak masz ADSL czy ADSL+ z 1mbps w uploadzie i iles urzadzen podlaczonych do internetu to raczej ciezko oczekiwac ze upload bedzie w pelni dostepny, moze jak sie smemu mieszka 🙂
to troche dyskusja adademicka bo jak ktos mysli o esporcie to raczej nie na ADSL/ADSL+ 😉