Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Internet Orange nie nadaje się do grania w gry FPS


Poziom 28, Znawca Przestworzy
  • 2431
  • 4102
  • 56

Internet Orange nie nadaje się do grania w gry FPS

Jeżeli przeważnie grasz Faceity na serwerach z Frankfurtu, to może coś jest nie tak na styku serwera, a operatora z którym ma serwer styk i przez który Orange puszcza ruch za granicę, ja Ci dla przykładu wklejalem trasę do tego samego serwera ode mnie z Netii i tam dokładnie widać, przez jakie routery przechodzi twoja trasa, gdzie masz utraty pakietów, a przez jakie idzie u mnie, u mnie szło już przez inny router w sieci gdzie został postawiony serwer faceita i strat pakietów nie miałem. Gdybyś tych strat pakietów nie miał, śmiem twierdzić, że rozgrywka by wyglądała zupełnie inaczej i żadnych problemów z priorytetem pakietów nie mamy tu do czynienia.

 

@Underhill a puść bez Warpa do eu.battle.net i z Warpem i zobacz czy różnica jest 😉


Poziom 11, Tropiciel Przestworzy
  • 7
  • 32
  • 0

Internet Orange nie nadaje się do grania w gry FPS

@-brtk- 

 

 

  1     5 ms     6 ms     4 ms  104.28.0.0
  2     6 ms     5 ms     5 ms  162.158.101.1
  3     5 ms     4 ms     3 ms  war-b3-link.ip.twelve99.net [213.248.94.150]
  4     *        *        *     Request timed out.
  5    30 ms    76 ms   200 ms  adm-bb2-link.ip.twelve99.net [62.115.127.89]
  6   208 ms     *       24 ms  adm-b10-link.ip.twelve99.net [62.115.120.229]
  7    48 ms    34 ms   291 ms  blizzard-ic-348623.ip.twelve99-cust.net [62.115.178.203]
  8     *        *        *     Request timed out.
  9   223 ms    63 ms     *     et-0-0-5-br01-eqam3.blizzardonline.net [137.221.65.159]
 10    25 ms    80 ms    25 ms  137.221.78.53
 11    89 ms    29 ms   102 ms  137.221.66.47
 12    78 ms     *       33 ms  10.105.1.215
 13     *       32 ms   148 ms  37.244.28.102

 

  2     5 ms     8 ms     5 ms  war-bng5.neo.tpnet.pl [83.1.5.5]
  3     4 ms     3 ms     3 ms  war-r12.tpnet.pl [80.50.122.81]
  4     8 ms     7 ms    11 ms  poz-r11.tpnet.pl [195.116.35.78]
  5    21 ms    17 ms    18 ms  hbg-b2-link.ip.twelve99.net [213.248.96.144]
  6     *       17 ms     *     hbg-bb3-link.ip.twelve99.net [62.115.120.70]
  7    25 ms    25 ms    26 ms  adm-bb1-link.ip.twelve99.net [80.91.252.42]
  8    25 ms    24 ms    25 ms  adm-b10-link.ip.twelve99.net [62.115.120.227]
  9    29 ms    26 ms    25 ms  blizzard-ic-348623.ip.twelve99-cust.net [62.115.178.203]
 10    59 ms    75 ms     *     ae1-br01-eqam1.as57976.net [137.221.78.33]
 11     *        *        *     Request timed out.
 12    27 ms    27 ms    28 ms  et-0-0-31-pe01-eqam1.as57976.net [137.221.78.67]
 13    28 ms    27 ms     *     137.221.66.45
 14     *        *        *     Request timed out.
 15    27 ms    26 ms    26 ms  37.244.28.102

Nie do końca wiem, dlaczego na WARP miałem takie skoki pingów - nawet na docelowym hoście. Puściłem z ciekawości WinMTR przez 1 minutę zarówno bez WARP jak i z:

Underhill_0-1707932212438.png

Underhill_1-1707932225525.png

Rzekłbym, że wyniki na korzyść Orange pod kątem średniego pingu i jego stabilności, ale sprawdzałem jedynie przy użyciu darmowej wersji WARP, więc może być też problem dużego ruchu na ich serwerach.


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 61
  • 159
  • 0

Internet Orange nie nadaje się do grania w gry FPS

Jesteś bardziej obeznany w temacie, więc zapytam. Jeżeli tracę pakiety gdzieś po drodze do serwera faceit, np. w środkowych hopach, to może mieć to wpływ na grę mimo że pod ostatnim adresem nie mam żadnych lossów? Każde źródło w internecie twierdzi, by nie sugerować się tym, co jest pomiędzy, tylko tym, co jest na końcu.


Poziom 11, Tropiciel Przestworzy
  • 7
  • 32
  • 0

Internet Orange nie nadaje się do grania w gry FPS

Hosty pośredniczące nie muszą w ogóle odpowiadać, mogą odpowiadać z najniższym priorytetem - a koniec końców jest dokładnie tak, jak napisałeś - najważniejsze jest to, co na końcu. Nie ma co się przejmować tym, co po drodze. Technicznie oczywiście może to mieć wpływ, jednak prawdopodobieństwo wystąpienia problemów z tego powodu jest na tyle niskie, że po prostu nie ma sensu przejmować się tym, co widać po drodze. W przypadku UDP jest niemalże zerowe - pakiet po prostu wyszedł od Ciebie i ma w nosie wszelkie przeszkody po drodze, najwyżej się gdzieś zagubi, ale w rzeczywistości jeżeli dotrze do hosta docelowego i nie będzie tam żadnej utraty pakietów, to w ogóle nie zwracał uwagi na pośredniczące hosty tylko mknął przed siebie 😉


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 61
  • 159
  • 0

Internet Orange nie nadaje się do grania w gry FPS

To dlaczego czuję, że te pakiety docierają w grze ze znacznym opóźnieniem? To opóźnienie dochodzi do tego stopnia, że nie jestem w stanie lokalizować swoich przeciwników słuchem, bo widzę ich wychodzących zza rogu, gdy jeszcze słyszę kroki daleko za ścianą. Powiedzmy sobie jasno, Orange to nie jest internet do gier. Płacą u nas śmieszne podatki i nie są w stanie poprawić swojej sieci, bo wcale im na tym nie zależy. Po prostu żałosna korpo-pazerność.

 

Sam fakt, że grało mi się lepiej na ticku 64 niż na 128 świadczy o tym, że po prostu w przypadku wysyłania dwukrotnie większej ilości danych, ich sieć nie jest w stanie tego przemielić. Tylko na internercie Orange doświadczam ginięcia w grach, zanim otrzymam śmiertelny strzał. Wyobraźcie sobie tylko, jak oni musieli to skonfigurować, że dochodzi do takich nonsensów.


Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 601
  • 1184
  • 2

Internet Orange nie nadaje się do grania w gry FPS

Sorry za głupie pytanie ale dlaczego testujecie Warp do serwerów Blizzarda? 😉

przecież to akurat oczywiste że będzie gorzej bo tych serwerów nie ma we Frankfurcie tylko bodajże w Holandii….w tym przypadku Warp nic nie pomoże z Orange


Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 601
  • 1184
  • 2

Internet Orange nie nadaje się do grania w gry FPS

@monopol_orange 

Pamiętaj że protokół udp jest protokołem tzw. bezstanowym, protokołem bez retransmisji w przypadku utraty pakietów, jeśli routing do takiej sieci jest „nieoptymalny” to mogą pojawiać się różne anomalie w grze stąd pomysł żeby wspierać się takimi rozwiązaniami jak Warp czy WTFast, innej możliwości w Orange nie masz na chwilę obecną


Poziom 28, Znawca Przestworzy
  • 2431
  • 4102
  • 56

Internet Orange nie nadaje się do grania w gry FPS

@monopol_orange bo na ticku 64 grałeś pewnie na oficjalnym serwerze, a do Faceita, który ma 128 tick masz utraty pakietów 😉 zobacz sobie na jakimś retake albo DM 128 tick jak chodzi, chyba, że już sprawdzałeś, to ukończyły mi się pomysły.


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 61
  • 159
  • 0

Internet Orange nie nadaje się do grania w gry FPS

Sprawa wygląda tak. Pograłem dłużej na warpie i jako że pingi faktycznie są niższe, to zmiana w hitregu czy desyncu jest marginalna, właściwie na granicy placebo. Tak jak wspominałem wcześniej, analizując dźwięk w grze, jestem w stanie stwierdzić, że informacje docierają do mnie za późno albo słyszę za sobą kroki dopiero gdy przeciwnik jest bardzo blisko mnie. Jako że samo strzelanie w grze jest ściśle powiązane z tickiem serwera, mówiąc inaczej - mając stałe 400 fpsów, podczas strzelania te 400 fpsów nie ma znaczenia. Jeżeli jakaś część danych z tych 64 datagramów na sekundę docierających do serwera ginie/jest kolejkowana itp. to tłumaczy to najlepiej, dlaczego musicie strzelać w przeciwnika dużo więcej, niż np. koledzy z którymi gracie. Oczywiście jest to też odpowiedź na pytanie, dlaczego giniecie za ścianą albo czujecie się, jakbyście otrzymywali 4 strzały jak jeden (czego doświadczam notorycznie). Jako że Orange ma całkowicie gdzieś graczy, bo w końcu to oni w dużej mierze przyczyniają się do tego, by została zapewniona jakaś pozorna jakość sieci, a to kosztuje, to nie widzę żadnych szans na zmiany. Może to być routing, może to być konfiguracja sieci już od osiedla, może jest to podpinanie kilkadziesiąt mieszkań pod jeden splitter, naprawdę nie wiem i to nigdy nie wyjdzie na jaw, gdyż nie jest to wiedza dla zwykłego abonenta.


Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 601
  • 1184
  • 2

Internet Orange nie nadaje się do grania w gry FPS

@monopol_orange

W tej sytuacji nie pozostaje ci nic innego jak zmienić operatora, obaeiam się że BOK nie najmniej się analiza takiego zgłoszenia bo to są takie subtelnosco których technik może nie wychwycić, oczywiście możesz sprowbowac to zgłosić, może moderator @Wojciech pomoże 😋