- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problem z dyskiem twardym w komputerze po reklamacji. Ciekawa sprawa.
Witam,
Jestem ciekawy czy są tutaj jacyś znawcy tematu jeśli chodzi o dyski talerzowe HDD. Otóż miałem jak sądziłem problem z dyskiem firmy Seagate i wysłałem go na reklamację (3,5" 2TB). Producent wysłał mi wadliwy zamiennik, a mój dysk zatrzymał. Niestety nie byłem zadowolony bo z dysku otrzymanego słychać było stuki z głowicy i transfer był tragiczny 70/50 MB/s odczytu i zapisu, więc był dużo wolniejszy od mojego. Mój dysk miał przed wysłaniem na gwarancję 150/130 MB/s odczytu i zapisu. Wywalczyłem więc sobie aby wrócił do mnie mój dysk i dzisiaj zauważyłem, że odczyt ma świetny 150 Mb/s ale zapis się mocno pogorszył bo ma ok. 80-70 MB/s a jak wiemy miał 130 MB/s. Dysku nie będę już odsyłał na gwarancję bo i tak producent odrzuci albo przyśle jeszcze gorszego trupa, ale jestem ciekawy co jest przyczyną, że transfer spadł? Odzyskałem swój dysk, ma takie same parametry SMART jak wcześniej. Czy producent grzebał w firmware i specjalnie obniżył wydajność dysku? Czy można takie coś sprawdzić i ewentualnie naprawić? Ktoś coś wie?
Oczywiście napisałem również posta na innych forach, ale może akurat tutaj uzyskam pomocne informacje.
Liczę na odpowiedź.
Pozdrawiam.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problem z dyskiem twardym w komputerze po reklamacji. Ciekawa sprawa.
Wstawiam SMART dla osób które się znają. Może coś podpowie.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problem z dyskiem twardym w komputerze po reklamacji. Ciekawa sprawa.
@Piotrek94 tak na szybko, to dysk nie jest w złym stanie, problem jest na połączeniu w komputerze, na początek zmienił bym kabel połączeniowy dysk vs komputer, być może problem drzemie w kontrolerze płyty głównej, bo błędy w komunikacji są, serwis pewnie nic z dyskiem nie robił.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problem z dyskiem twardym w komputerze po reklamacji. Ciekawa sprawa.
Błędy w komunikacji były spowodowane awarią mojego poprzedniego komputera i nie mają nic wspólnego z ostatnim pogorszeniem transferów tego dysku. Transfery spadły po tym jak dysk wrócił z serwisu. Zastanawiam się czy w firmwarze jest opcja zmniejszenia transferu i czy producent się w to bawił? Kiedyś były zworki do zmiany pracy z SATA II na SATA I. Czy u mnie jest coś podobnego w firmware? Zworek raczej nie ma bo nie widziałem.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problem z dyskiem twardym w komputerze po reklamacji. Ciekawa sprawa.
Wstaw pełny zrzut tekstowy ze smartctl -x, bo obrazki to sobie można wstawiać, ale do galerii sztuki. Ale i tak nic z tego się nie wyczyta, tym bardziej że pewnie nie masz odczytu sprzed wysyłki. Spostrzeżenie o jakości sztuk odsyłanych na RMA jest słuszne. To są "refurbished" albo "recertified" używane dyski, nie należy spodziewać się po nich wiele. Żeby sztuki się zgadzały, można się bawić w zwroty, ale jak chce się mieć sprawny dysk, trzeba kupić nowy. A tak w ogóle, to Ty jakiś pechowiec jesteś. Co chwila jakiś problem. A może to sprzęt ma pecha do użytkownika?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problem z dyskiem twardym w komputerze po reklamacji. Ciekawa sprawa.
@Piotrek94 jeśli możesz, to sprawdź dysk w innym komputerze, czy serwis coś robił, tego się nie dowiesz, dysk jest w dobrym stanie, dlaczego transfer słaby, tego nie wiem, trzeba by diagnostykę zrobić, nie tylko dysku, ale i komputera.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problem z dyskiem twardym w komputerze po reklamacji. Ciekawa sprawa.
... a i jeszcze jedno. Dysk na RMA należy wysyłać do producenta, a nie do sprzedawcy.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problem z dyskiem twardym w komputerze po reklamacji. Ciekawa sprawa.
@pirenejwysyłałem do producenta. Historia szkoda gadać. Przysłali mi odnowionego bubla i domagałem się zwrotu mojego dysku, nie naprawionego. Ponoć leżał tylko w magazynie i nawet nie dotarł do Holandii do serwisu, jednak okazuje się, że nie chodzi już tak samo jak przed wysłaniem.
Z kompem wszystko w porządku (to inny komp niżeli ten z tematu o zacinkach)... Mam niestety pecha. W życiu osobistym również, ale nie będę o tym opowiadal na forum 😞
P.S. A ten smartctl jest lepszy w czymś od programu "Dyski"? Mam SMART z programu "Dyski" z przed wysyłki.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problem z dyskiem twardym w komputerze po reklamacji. Ciekawa sprawa.
Prawdopodobnie program "Dyski" używa pod spodem smartctl i opakowuje output w ładny obrazek. Ale głowy nie dam, a sprawdzać nie zamierzam.