Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Jak załatwić reklamację w sklepie internetowym Orange


Poziom 9, Zwiadowca Przestworzy
  • 6
  • 4
  • 0

Jak załatwić reklamację w sklepie internetowym Orange

Zamówiłem TV 32 cale xiaiomi wraz z telefonem, dziś totarlo zamówienie. Odbierałem opakowanie od kuriera na ulicy ponieważ raczej mało osób wpuszcza teraz w związku z covid 19 kuriera do domu. Na pierwszy rzut oka ok. Po dotarciu do domu podczas rozpakowywania pierwsze problemy ślady przetarc na folii zabezpieczającej tv. Jakieś dziwne plamy na matrycy. Wyglądające jak bąble pod folia ochronna ledwo widoczne. Po podłączeniu tv białe świecące plamy i widoczne uszkodzenia na matrycy. Od wgniecenia. Wchodzę na czat i zgłaszam problem Pani tłumaczy że mam sobie odesłać tv do producenta na gwarancję. Przepraszam serdecznie, ale wedle polskiego prawa, sprzęt zakupiony w sklepie internetowym wraz z dostawą bez wad leży po stronie SPRZEDAJĄCEGO. Więc Pani dalej tłumaczy, że mam sobie iść do salonu i zgłosić na rękojmię, ale też z jakiej racji. Po stronie sklepu internetowego leży odebranie wadliwego towaru i dostarczenie mi towaru bez wad. Moje pytanie brzmi jak mamy załatwić tą sprawę lepiej przez rzecznika praw konsumenta czy ktoś ogarnięty odezwie się w tej sprawie i pomoże załatwić tą sprawę jak należy.

Pozdrawiam

Jacek

13 ODPOW. 13

Poziom 30, Pasjonat Galaktyczny
  • 1817
  • 6394
  • 71

Jak załatwić reklamację w sklepie internetowym Orange

Zobacz na stronie, czy są jakieś specjalne warunki odstąpienia od umowy zawartej drogą internetową  w ciągu 14 dni.

Przeanalizuj, czy to nie będzie najlepszą decyzją.


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 19949
  • 57661
  • 784

Jak załatwić reklamację w sklepie internetowym Orange

@Jacek33 zamówienie złożone przez stronę internetową, więc przysługuje odstąpienie od umowy. Niestety wysyłka na własny koszt, a urządzenie nie spełnia oczekiwania.

 

W przypadku zgłoszenia naprawy, raczej nie będzie naprawione na gwarancji, bo może zostać uznane jako uszkodzenie mechaniczne i pewnie będzie trzeba zapłacić za naprawę.


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 2127
  • 6051
  • 199

Jak załatwić reklamację w sklepie internetowym Orange

Pokaż szczegóły
 

Nie kupiłbym nigdy telewizora z dostawą kurierem, ale to ja.
Przesyłkę powinieneś sprawdzić przy kurierze i sporządzić protokół szkody. Wtedy jest podstawa do reklamacji.
Przejrzyj dokumenty dokładnie. W grudniu w promocji z telewizorami na tylniej stronie faktury była instrukcja jak postąpić w przypadku odebrania uszkodzonego tv, odbierali i wymieniali. Nie wiem jak teraz.
Najlepszym sposobem będzie chyba odstąpienie od umowy w terminie 14 dni. Musisz odesłać na własny koszt. Przemyśl czy odstępujesz od całości czy tylko części umowy.


Poziom 9, Zwiadowca Przestworzy
  • 6
  • 4
  • 0

Jak załatwić reklamację w sklepie internetowym Orange

Sprawa wygląda tak opakowańie zewnętrzne nie nosi śladów uszkodzeń ewentualne delikatne uszkodzenia w postaci załamań tektury. Steropiany ochronne całe, przetarta folia ochraniająca tv. W środku natomiast zbita matryca, wgnieciona obudowa telewizora. Do tv został dorzucony  telefon i włożony do środka pudła od tv. Na moje oko tv został już taki spakowany i wysłany na dostawę kurierem. Takie uszkodzenia nie mogły powstać bez zewnętrznych oznak uszkodzeń kartonu i steropiany. Wcześniej zamawiałem tv 55 cali i dotarł w stanie idealnym a teraz totalna porazka. Jak mogą powstać takie uszkodzenia jeśli opakowanie zewnętrzne tv jest całe i steropiany są całe. 

 


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 2127
  • 6051
  • 199

Jak załatwić reklamację w sklepie internetowym Orange

Dlatego konieczne jest sprawdzenie towaru przy kurierze, lub ewentualnie dokumentowanie np. zdjęcia lub film w czasie rozpakowywania.
Salon nie przyjmie tego, bo w ramach rękojmi mogą, ale jeśli jest nie uszkodzony mechanicznie.
Nadal najlepszym rozwiązaniem będzie odstąpienie od umowy z opisem sytuacji.

Pracuję w Orange
  • 935
  • 1543
  • 35

Jak załatwić reklamację w sklepie internetowym Orange

@Jacek33  Jeśli nie minęło siedem dni kalendarzowym od dostawy można zgłosić w dpd i spisać protokół szkody. Jeśli czas upłynął to standardowo - gwarancja u producenta lub rękojmia u sprzedawcy.

Rozumiem jaka jest teraz sytuacja, jednak paczkę należy sprawdzać w obecności kuriera.

 

Pozdrawiam


Poziom 30, Pasjonat Galaktyczny
  • 1817
  • 6394
  • 71

Jak załatwić reklamację w sklepie internetowym Orange

Same info o procedurze spisania szkody dobre.

Niemniej mam mieszane odczucia. Z opisu wynika raczej, że szkoda nastąpiła przed pakowaniem lub w momencie pakowania. Telefon był w kartonie z telewizorem, to niech pakowacz pokaże film jaki zapakował telewizor. Skoro już wsadzał telefon do kartonu, to powinien sprawdzić stan telewizora.Trochę sprawa cuchnie, tylko nie wiadomo z której strony.

PS.

Jak bym miał czas to obie procedury bym wykonał praktycznie jednoczośnie.

Protokół spisania szkody przez kuriera z jednoczesnym odesłaniem paczki i rezygnacją z umowy.

Tak załatwić sprawę, żeby firmy między sobą dochodziły roszczeń.


Pracuję w Orange
  • 935
  • 1543
  • 35

Jak załatwić reklamację w sklepie internetowym Orange

@andrzej1441Zrobisz jak będziesz uważał.


Poziom 9, Zwiadowca Przestworzy
  • 6
  • 4
  • 0

Jak załatwić reklamację w sklepie internetowym Orange

Protokół szkody mam spisany następnego dnia ponieważ mam obowiązek sprawdzić przesyłkę jeśli karton jest uszkodzony, a on nie był uszkodzony, rozpakowalem 2 godziny później i zobaczyłem uszkodzenia razem z trzema świadkami i udokumentowaalem ta czynność  zdjeciami z datą które wysłałem kurierowi SMS tego samego dnia. Tv rozpakowywalem w domu w obecności 3 osób potencjalnych świadków po dostrzeżeniu uszkodzeń wysłałem info do kuriera że zdjęciami że towar jest uszkodzony żeby spisał protokół szkody było to 2 godziny pozniej kiedy znalazłem czas aby rozpakować tv kurier już zakończył pracę tego dnia więc przyjechał dopiero dziś oczywiście zdjęcia uszkodzeń wewnętrznych wysłałem mu 2 godziny później jak rozpakowywalem tv. Odrazu powiadomilem na czacie orange o problemie Pani konsultantka kazała mi wysłać tv do producenta na gwarancję jakiś żart bo w gwarancji pisze ze nie obejmuje uszkodzeń mechanicznych odstąpienie, kazała mi iść do salonu Też chyba jakiś żart od umowy nie mogę odstąpić bo w treści widnieje klauzula że sprzęt mam odesłać nie uszkodzony (wynika z tego że mam go sobie naprawić i wysłać im sprawny hehe) rozumiem też informacja że oddając sprzęt ma być on sprawny i bez wad. Złożyłem reklamację w Orange dziś miałem dostać maila lub SMS z adresem na jaki mam przesłać zdjęcia uszkodzeń. Jak narazie cisza nic nie dostałem. Zaczyna się przepychanka z protokołu szkody wynika że karton sprawny steropiany sprawny a w środku złom  skorzystam z prawa rękojmi dokumentuje rozmowy z konsuktantami nagrywam rózmowy telefoniczne dokumentuje procedurę. Ja uważam że bubla zapakowali mi w sklepie w nowy karton do którego wrzucili telefon i wiem że to wina sklepu. Zobaczymy  co będzie dalej z moją reklamacja.. Ciekawostka jak kurier rozwalił sprzęt bez naruszeń kartonu aby powstało coś takiego

 

 

IMG_20200423_220039.jpg

 

IMG_20200423_205316.jpg

 

Dzięki za info ale ślady wskazują że to kuriera i mnie chcą zrobić na czarno bo karton wygląda cało styropian cało a tv wygląda jak by spadła na niego paleta lub spadł z palety fotka kartonu jedyne uszkodzenia lekko załamany karton. Dodam że zamawiałem wiele razy towar że sklepu orange w tym tv dużo wieksze laptopy konsole itp i jakoś wcześniej wszystko było ok. Teraz ktoś sobie chyba zrobił jakiś żart.

 

 

IMG_20200423_210140.jpg

-------------

Posty scalone w jeden - Rafał