Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Wyniki speedtestów


Poziom 41, Sternik Międzygalaktyczny
  • 12969
  • 53263
  • 619

Wyniki speedtestów

Cześć,

Wiem, że to info z lipca, ale muszę swoje 3 grosze wtrącić..:)

Z opcji prędkości wynika, ze to łącze miedziane w technologii VDSL do 80Mb/sek.

Zasada działania łącza mówi, że poniżej pewnej wartości przepustowości ( z postu wynika, że 20Mb/sek) nie powinna nastąpić synchronizacja modemu z centralą, a więc usługa wcale nie powinna działać. Wiem, że łącza potrafią mieć długośc dosłownie na granicy osiągania synchronizacji (dla VDSL-a to około 1,3km długości) i wtedy monter może sugerować, że usługa nie powinna być wcale zainstalowana z powodu dużego ryzyka występowania reklamacji związanych z praca na granicy synchro. Jest jeszcze drugi wariant, gdy łącze jest krótsze, ale parametry dynamiczne łącza są tak kiepskie, że praktycznie transmisja jest "duszona" poprzez zakłócenia liniowe. Wariantem tego wariantu ( 🙂 ) jest niewielkie uziemienie linii lub źle wykonane złącze, które daje krótką przerwę (np. w czasie podmuchu wiatru, gdy kabel napowietrzny się buja) lub zwarcie (przetarta izolacja pomiędzy żyłami linii). Trzeba najpierw rozstrzygnąć do którego scenariusza pasujesz ze Swoim łączem.

Kolejna sprawa jest to, co się dzieje na lub za zsynchronizowanym modemem. Skoro podczas nawiązanego połączenia od centrali dociera do niego 20Mb/sek prawie tyle samo powinien osiągać abonent na swoim sprzęcie podpiętym do modemu kablem. To logiczne. jeśli tak nie jest-kwestia weryfikacji kabla, sieci i sprzętu ( karty sieciowej). Jeśli ustalisz, że jednak masz na kablu te powiedzmy 18Mb/sek to kolejnym krokiem jest analiza działania wifi...i tu temat rzeka. Można pisać i pisać. Wydaje mi się jednak, że w tym przypadku mówienie o niedziałaniu całej usługi jest nie na miejscu...Widełki "od -do" prędkości osiąganej na modemie są wykładnią do reklamacji. Jeśli masz chęć zawsze możesz sprawdzić tą prędkość łącząc się z menu modemem czytając we właściwościach połączenia prędkości synchronizacji   w danym momencie (ten temat mogę osobno wyjaśnić)

Jak widzisz to wcale nie jest trudne samemu sprawdzić w czym leż problem