Przeniesienie numeru wewnątrz Orange. Zmiana z jednej firmy na drugą.


Poziom 10, Zwiadowca Przestworzy
  • 4
  • 23
  • 0

Przeniesienie numeru wewnątrz Orange. Zmiana z jednej firmy na drugą.

Mam do przeniesienia numer w Orange z jednej firmy na drugą, obecnie umowa jest bezterminowa. Obie są klientami Orange. Jak to zrobić najprościej?

Umowa może pozostać bezterminowa albo mogę podpisać nową na 24 m w tej firmie na którą będzie przeniesiony numer.

Na stronach Orange nie znalazłem nic przydatnego, poza tym że można przenieść łatwo numery w ramach flex. Czytam, żeby najpierw przejść na flex, albo w ogóle do innego operatora, co miałoby być najprostsze. Chodzi mi o jak najmniej problemów i formalności, jak to zrobić najprościej?

Szok, że takie proste sprawy są tak trudne.

 

 

_______________________

*Doprecyzowałem nazwę tematu - moderator Wojciech.

8 ODPOW. 8

Poziom 30, Pasjonat Galaktyczny
  • 3006
  • 12975
  • 76

przeniesienie numeru wewnątrz Orange

A nie wystarczy zmienić NIP i nazwę firmy w salonie Orange? Na pewno można zmienić samą nazwę, bo sam tak robiłem ale bez zmiany NIP.


Poziom 10, Zwiadowca Przestworzy
  • 4
  • 23
  • 0

przeniesienie numeru wewnątrz Orange

Z tego co się orientuję to nie da się tak, bo to przeniesienie pomiędzy różnymi abonentami. Jeśli zmienisz tylko np. nazwę firmy w ramach Twojej działalności to muszą ją zaktualizować, tu nie ma problemu i masz rację.


Poziom 30, Pasjonat Galaktyczny
  • 3006
  • 12975
  • 76

przeniesienie numeru wewnątrz Orange

Aaa. OK. Myślałem, że zmienia się firma ale nie właściciel. To chyba zostaje cesja. 


Poziom 10, Zwiadowca Przestworzy
  • 4
  • 23
  • 0

przeniesienie numeru wewnątrz Orange

Na stronach orange jest tylko taka lakoniczna informacja:

"W przypadku cesji między firmami (B2B), możliwe jest załatwienie sprawy online – np. przez zalogowanie się do konta na stronie WWW."

Czy ktoś wie jak to zrobić?


Poziom 28, Znawca Przestworzy
  • 1536
  • 6198
  • 58

przeniesienie numeru wewnątrz Orange

@schur

 Chodzi o Mój Orange dla Firm

  1. Logujesz się na konto firmy A

  2. Wybierasz numer

  3. Usługi / Zarządzanie numerem

  4. Opcja typu:

    • Cesja numeru

    • Zmiana właściciela

    • Przeniesienie umowy na inny podmiot

  5. Podajesz dane firmy B (NIP, dane kontaktowe)

  6. Firma B akceptuje cesję (link / logowanie / potwierdzenie)

  7. Orange finalizuje proces

Jeśli nie widzisz tej opcji, to znaczy:

  • Orange nie włączył jej dla Twojego konta

  • albo numer jest na starym typie umowy/koncie, który wymaga salonu

 

Jeżeli zależy Ci na czasie i spokoju:

  • Salon Orange
    – 15–30 minut
    – robią cesję od ręki


Jak nie da rady to wtedy idź do salonu Orange lub zadzwoń do BOK dla firm 

 

Poziom 35, Ekspert Galaktyczny
  • 2995
  • 12352
  • 125

przeniesienie numeru wewnątrz Orange

Cześć @schur 

Najlepszym rozwiązaniem dla Twojej sytuacji będzie cesja czyli przekazanie usług innej osobie lub firmie. 

Co powinieneś wiedzieć o przekazaniu usługi

To przeniesienie praw i obowiązków wynikających z umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych na innego abonenta.

  • Zachowujesz ciągłość umowy - nie wydłużamy ani nie skracamy okresu jej trwania.
  • Odbywa się na dotychczasowych warunkach. Może być konieczna zmiana Twojej oferty - wtedy skontaktujemy się, aby ustalić nowe warunki.
  • Nie wszystkie usługi można przekazać - sprawdź regulamin, cennik oferty oraz swoją aktualną umowę.
  • Usługi stacjonarne przekazywane są zgodnie z najbliższym okresem rozliczeniowym klienta przekazującego usługi.

Warunki przekazania usług innemu klientowi

  • aktywny numer, bez zaległości płatniczych oraz blokad windykacyjnych i kradzieżowych,

  • przy przekazaniu usług mobile - podanie kodu abonenckiego oraz wyrażenie zgody na weryfikację płatniczą,

  • wyrażenie zgody przez Orange Polska.

Za realizację zlecenia naliczymy jednorazową opłatę 99 zł brutto, oddzielnie za każde konto. Doliczymy ją do pierwszej faktury nowego klienta.

Nie pobieramy opłaty, gdy przekazanie usług realizujemy po śmierci dotychczasowego   klienta. 

 

Jeśli zlecasz przekazie usług jako klient biznesowy to musisz przygotować odpowiednie dokumenty 

  • pełnomocnictwo - jeśli którąkolwiek ze stron będzie reprezentować inna osoba. Zobacz co powinno zawierać pełnomocnictwo.
  • akt zgonu - jeśli przekazanie usług następuje po śmierci dotychczasowego klienta,
  • odpis KRS, CEIDG lub innego właściwego rejestru (jeżeli nie ma rejestru na stronie CEiDG, KRS i/lub GUS) klienta przejmującego usługi,
  • zaświadczenie o nadaniu NIP od klienta przejmującego usługi (jeżeli nie posiada on usług w Orange),
  • umowę spółki cywilnej - przy takiej formie prawnej wniosek powinien być podpisany przez wszystkich wspólników spółki chyba, że umowa spółki stanowi inaczej. 

Przekazanie usług z planem ratalnym jest możliwe wyłącznie w określonych przypadkach - zobacz kiedy

 

Musisz takze wybrać odpowiednią opcje jak chcesz przekazać usługi Orange. Masz wtedy dwie opcje:

  • czy chcesz przekazać usługi w salonie Orange- jeśli w salonie Orange to:

    1. Do salonu Orange udaj się z osobą, której chcesz przekazać usługi. Przygotujcie dowody osobiste oraz niezbędne dokumenty.

    2. Jeżeli którąkolwiek ze stron będzie reprezentować inna osoba, zabierzcie ze sobą pełnomocnictwo szczególne. Zobacz, jakie informacje powinno zawierać.

    Znajdź salon Orange i umów się na wizytę: Znajdź najbliższy salon Orange   

        Po zakończeniu realizacji zlecenia, niezwłocznie cię o tym poinformujemy.

  • lub chcesz zlecić przekazanie usług przez Mój Orange to wtedy musisz:

     1) Zalogować się na swoje konto w Mój Orange

     2) Wejść w zakładkę Moje sprawy. 

     3) Wybierać przycisk Przenieść usługi

     4) Uzupełnić wymagane pola:

     W kolejnych krokach postępuj zgodnie z informacjami na ekranie. Wpisz:

  • Kod Klienta Orange
  • dane klienta, któremu przekazujesz usługi
  • dane reprezentanta Dawcy oraz Biorcy

     Po wpisaniu danych, sprawdź jeszcze raz ich poprawność.

     Uzupełnij wymagane zgody.

     5) Wygenerować wniosek przekazania usług

Po wygenerowaniu, pobierz go i podpisz z razem z klientem, na którego przenosisz usługi.

Wypełniony wniosek:

Jeżeli przekazujesz usługi na klienta indywidualnego, konieczna jest wizyta w salonie. Taki klient musi zostać zweryfikowany z dowodem osobistym.

 

Jeżeli jest taka potrzeba, do wypełnionego wniosku dołącz również odpowiednie dokumenty.


Jeśli przekazujesz więcej niż 8 numerów, to po wygenerowaniu wniosku dodatkowo pobierz ten załącznik. Do załącznika dopisz numery, których nie ma na wniosku. Oba dokumenty:

@schur wydaje mi się, że najlepszym rozwiązaniem jest załatwienie tej sprawy w salonie Orange Wszystkie informacje o przekazaniu usług znajdziesz w tym linku https://www.orange.pl/omnibook/przekazanie-uslug-dla-klienta#

Podobny temat jest również na forum NO pod tym linkiem cesja numertu tel. z firmy na firmę https://nasz.orange.pl/t5/Abonament/cesja-numertu-tel-z-firmy-na-firm%C4%99/td-p/107328

Myślę, że udało mi się rozwiązać Twoją sprawę 🙂

Pozdrawiam 🙂


Poziom 10, Zwiadowca Przestworzy
  • 4
  • 23
  • 0

przeniesienie numeru wewnątrz Orange

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi, będę próbował to załatwić.


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 15664
  • 64529
  • 827

Przeniesienie numeru wewnątrz Orange. Zmiana z jednej firmy na drugą.

@schur  szczerze? Ja bym najpierw zadzwonił na infolinię biznesu i zweryfikował konta zarówno dawcy jak i biorcy usługi.Mniej później problemów na wypadek problemów systemowych 

Najgorzej, jak coś się zawiesi w trakcie...

Warto zapytać, zanim się zabierzesz do działań on-line