Problemy z usługami Orange: Likwidacja łącza miedzianego i brak wsparcia dla klientów


Poziom 10, Zwiadowca Przestworzy
  • 4
  • 12
  • 0

Problemy z usługami Orange: Likwidacja łącza miedzianego i brak wsparcia dla klientów

Jestem wieloletnim klientem Orange, numer stacjonarny który przejąłem był w rodzinie od lat 90 może wcześniej, niestety Orange zrezygnował ze mnie jako klienta likwidując moje łącze miedziane.

W dniu 29.01.2025 otrzymałem od Orange listownie informacje że z uwagi na zgłaszane problemy techniczne i aby uniknąć powtarzających się awarii proponują mi zmiany które wprowadzają. Po kontakcie ze wskazanym numerem wspomniano mi że planowane są wyłączenia łącz miedzianych i proponują mi światłowód lub Internet mobilny. Niestety w mojej lokalizacji brak jest światłowodu i bardzo słaby zasięg co skutkowało że przy próbie skorzystania z Internetu LTE Orange routerem zewnętrznym zlokalizowanym na dachu uzyskałem co najwyżej 1 Mbps względem 20 Mbps na miedzi.

W dniu 25.02.2025 Orange wygenerował pismo które nadał listownie (przy moich zgodach na korespondencje mailową i telefoniczną) które dotarło do mnie 06.03.2025, okres rozliczeniowy mam w dniach 26-25. W przekazanym piśmie dowiedziałem się że z uwagi na likwacje łącza zostaje mi z dniem 28.03.2025 rozwiązana umowa na świadczenie pakietu Orange Love nr XXXXXXXXXX. 

Zgodnie umową Orange nie dochował okresu wypowiedzenia który w skrócie powinien trwać pełen okres rozliczeniowy.

W dniu 10.03.2025 zgłosiłem reklamacje w salonie Orange wskazując że jestem zaiteresowany kontynuacją umowy do jej końca i niestety nie mam możliwości skorzystania z łącza światłowodowego i radiowego.

Dnia 17.03.2025 otrzymałem mailowo informacje o nieuznaniu reklamacji przez Orange.

Tego samego dnia na infolinii złożyłem kolejną reklamacje z prośbą o kontakt telefoniczny ze strony działu reklamacji z wyjaśnieniem czy łącze jest w tak złym stanie że nie może być utrzymane do końca trwania umowy.

25.03.2025 w rozmowie z infolinią dowiedziałem się o ponownym negatywnym wyniku reklamacji i przekazaniu tej informacji drogą listowną( dokument otrzymałem 31.03.2025). Mimo moich próśb i zapewnień na infolinii nie nikt ze mną się nie skontaktował i powtórnie korespondencja została wysłana listownie zamiast mailowo. 

Z uwagi na powyższe w dniu 25.03.2025 zawarłem z Play umowę na przeniesienie numeru stacjonarnego i komórkowego i ustalając datę przeniesienia numeru na 02.03.2025 jako najwcześniejszy termin po wypowiedzeniu usług przez Orange tj. po 28.03.2025.

27.03.2025 kontaktowałem się infolinią Orange czy przypadkiem nie zostanę obciążany kosztami wypowiedzenia umowy Orange Love z uwagi na  planowane przeniesieni do Play, poinformowano mnie że nie będzie z tym problemu. Mój kontakt z infolinią podyktowany był ciągłym wyświetlaniem w aplikacji Mój Orange pierwotnego terminu zakończenia umowy tj. listopad 2025.

28.03.2025 otrzymałem SMS o przyjęciu przez Orange zamówienia na przeniesienie numeru co wiąże się z rozwiązaniem umowy pakiet Orange Love z mojej winy i naliczeniem kary. Po otrzymaniu sms'a złożyłem reklamacje przez infolinie wskazując że to Orange wypowiedział mi umowę a nie ja im. 

Z dniem 29.03.2025 nastąpił koniec świadczenia usług internetu stacjonarnego, TV i telefonu stacjonarnego, telefon komórkowy nadal działał.

W dniu 31.03.2025 po rozmowie na infolinii otrzymałem informacje że w przypadku likwidacji łącza usługi stacjonarne są wyłączne we wskazanym na wypowiedzeniu terminie, natomiast numer komórkowy jest aktywny do końca trwającego okresu rozliczeniowego - o czym nie byłem informowany, a wskazanych zapisów nie zawiera umowa.

Podsumowując:

- czekam obecnie na rozpatrzenie reklamacji dotyczącej ewentualnych kar za rozwiązanie umowy w związku z przeniesieniem numeru która to umowa umowa została wypowiedziana przez Orange wcześniej (Pakiet Orange Love jest nierozerwalny co oznacza, że w ramach tej Umowy nie można zrezygnować z jednej z usług i korzystać z pozostałych).

- Orange nie dochowuje okresu wypowiedzenia (Możemy wypowiedzieć Umowę: - nie wcześniej niż ze skutkiem na koniec okresu rozliczeniowego rozpoczynającego się po dniu doręczenia Państwu wypowiedzenia, jeśli zaprzestaniemy świadczenia Usługi) - w moim przypadku dzień wygenerowania się zgadza niestety z uwagi na doręczenie listem poleconym termin nie został dochowany.

- W wypowiedzeniu brak jest szczegółowych informacji o przebiegu zakończenia świadczenia usług.

- Prośby o kontakt telefoniczny są ignorowane, tak samo jak zgody i prośby o korespondencje mailową zgodnie z wyrażonymi zgodami.

- Sposób traktowania wieloletnich klientów jest tragiczny, umowy dla Orange nie są wiążące jeśli chodzi o prawa klienta,

- Po zakończeniu przeniesienia numeru będę wnioskował o odszkodowanie za okres nieświadczenia usług. 

 

A wszystko to prawdopodobnie przez to że klient zgłasza awarie i wykazuje ewentualną chęć przyłączenia do światłowodu. Widocznie dla Orange najlepszy klient to taki który płaci ale nie korzysta z usług.

 

 

 

________________

*Edytowałem treść oraz tytuł - moderator Wojciech.

8 ODPOW. 8

Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 2322
  • 6945
  • 225

Problemy z usługami Orange: Likwidacja łącza miedzianego i brak wsparcia dla klientów

Ok. Ale czy masz co do tego jakieś pytania do nas w sprawie?


Poziom 10, Zwiadowca Przestworzy
  • 4
  • 12
  • 0

Problemy z usługami Orange: Likwidacja łącza miedzianego i brak wsparcia dla klientów

Co zrobić jeśli moja ostatnia reklamacja nie zostanie uznana i zostanie mi naliczona kara za "wypowiedzenie umowy". Czy Orange nie powinien ponieś odpowiedzialności na niedochowanie okresu wypowiedzenia? Czy zostanie mi naliczona płatność za korzystanie z numeru komórkowego po terminie wypowiedzenia umowy?


Poziom 28, Znawca Przestworzy
  • 1487
  • 5933
  • 57

Problemy z usługami Orange: Likwidacja łącza miedzianego i brak wsparcia dla klientów

@wienie10  jeżeli jest brak możliwości technicznych to może zaprzestać świadczenia usług z dnia na dzień. Opłaty za korzystanie z numeru będą naliczane bo z niego korzystasz.


Poziom 10, Zwiadowca Przestworzy
  • 4
  • 12
  • 0

Problemy z usługami Orange: Likwidacja łącza miedzianego i brak wsparcia dla klientów

Zgodnie z umową Orange może ją wypowiedzieć z zachowaniem pełnego okresu rozliczeniowego, zaprzestać świadczeń może rzeczywiście z dnia na dzień ale to wiąże się z kosztami nie zachowania zapisów umowy.

Czemu mam ponosić koszty korzystania z numeru komórkowego jeśli pakiet Love został wypowiedziany dnia 25.02 i wyłączny z dniem 28.03. a zgodnie z zapisami umowy pakiet jest nierozerwalny i nie można zrezygnować z jednej z usług i korzystać z pozostałych? Nie zawarłem z Orange umowy na nowy okres od 28.03.


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 2322
  • 6945
  • 225

Problemy z usługami Orange: Likwidacja łącza miedzianego i brak wsparcia dla klientów


Z uwagi na powyższe w dniu 25.03.2025 zawarłem z Play umowę na przeniesienie numeru stacjonarnego i komórkowego i ustalając datę przeniesienia numeru na 02.03.2025 jako najwcześniejszy termin po wypowiedzeniu usług przez Orange tj. po 28.03.2025.

Chyba 02.04 ? Czy 02.05 ?

 

Podejrzewam, że wpłynęły wnioski na przeniesienie numerów, które zdezaktywowały rozwiązanie umowy na 28.03. Po przeniesieniu numeru usługi stacjonarne z automatu są wyłączane. Na pewno usługi stacjonarne już nie działają ?

Kary za zerwanie umowy na pewno nie będziesz płacił, co nie oznacza że system mimo to wystawi, ale będzie na pewno anulowana w taki m przypadku.

Opłat za korzystanie z samej komórki nie będzie. Pamiętaj tylko o zwrocie kompletu urządzeń w terminie 14 dni od dezaktywacji usług.


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 15594
  • 64172
  • 825

Problemy z usługami Orange: Likwidacja łącza miedzianego i brak wsparcia dla klientów

@wienie10  co zrobić? Złożyć oficjalne pismo na adres do korespondencji do Skierniewic i w przypadku negatywnej decyzji odwołanie do UKE 


Poziom 10, Zwiadowca Przestworzy
  • 4
  • 12
  • 0

Problemy z usługami Orange: Likwidacja łącza miedzianego i brak wsparcia dla klientów

Moja pomyłka, przenieisenie ma nastąpić 02.04.

Usługi stacjonarne nie funkcjonują od 29.03 zarówno internet jak i telefon stacjonarny a nawet telewizja satelitarna.

Czyli najlepiej poczekać do końca tygodnia na odpowiedz w spawie ostatniej reklamacji co do opłat za rozwiązanie umowy i zwrócić sprzęty w terminie.

 

Ewentualnie po tym dopiero pisać do Skierniewic a w ostateczności do UKE?

 


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 15594
  • 64172
  • 825

Problemy z usługami Orange: Likwidacja łącza miedzianego i brak wsparcia dla klientów

@wienie10  dokładnie tak. Nie ma co się awanturować i warto zachować kolejność działań