Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Problem z umową, fakturą oraz zgodami

ROZWIĄZANE

Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 30
  • 72
  • 0

Problem z umową, fakturą oraz zgodami

3 Maja za pomocą Dekodera Samsung chciałem włączyć dodatkowy pakiet EXTRA + między innymi z kanałem Sci-Fi, ale jednocześnie już w aplikacji Moja Orange próbowałem wyłączyć pakiet HBO MAX. Niestety 3 maja nic zupełnie nie mogłem zrobić, ponieważ Pakiet Extra+ w ofercie CANAL+ wymagał

dodatkowej autoryzacji, natomiast wyłączenie pakietu HBO w aplikacji Mój Orange, napotykało na problem w postaci informacji że okres rozliczeniowy HBO MAX trwa aż jeszcze dni 41. Próbowałem cokolwiek dowiedzieć się z Czatu, ale MAX w obu tematach był zupełnie niekompetentny. Dopiero 4 maja mogłem cokolwiek zrobić i dałem się niestety przekonać panu Mirosławowi ........., w tym na aktywowanie zakupionego pakietu od razu, ale przecież cały sprzęt od wielu lat ma już w domu, nadal aktywny dotychczasowy pakiet, a pakiet HBO opłaciłem z góry chyba do 13 maja. Bez bezpośredniego aktywowania kupionego pakietu i jego bezpośredniej oceny, takie dwie 14 dniowe okresy znoszące się wzajemnie są tylko przykładem kolejnej bzdury pomijanej przez Rzeczników UOKIK  a wykorzystywanej w praktyce przeciwko prawom klienta. Mianowicie tylko bezpośrednio ze swojego dekodera możemy ocenić zwartość reklamowanego pakietu a przede wszystkich jego jakość, tym bardzie że w tym samym zdaniu, pan .........., potwierdził ze mam 14 dni na odstąpienie od tej umowy. 

 

Odstapienie od umowy z dnia 5 maja 2023Zrzut ekranu 2023-05-17 063738.jpg

Przeszukiwanie Internetu w tym zawartość Forum w którym tylko sami klienci ujawniaj wszelkie braki przestało być już zabawne w przypadku oferty w Orange. Więc wtedy chyba przez infolinię zapytałem czy Orange ma już przyznany specjalny adres e-skrytki do przesyłania z aplikacji m-Obywatel naszych pism i wniosków nawet z podpisem cyfrowym. Niestety okazało się, że takie duże podmioty jak ORANGE POLSKA, które od lat w ramach pełnionych usług wymagają naszych numerów PESEL, same w kwestii kontaktu z nami, korzystają z luk prawnej, mianowicie owszem zamiast tradycyjnej poczty listem poleconym, podobno możemy naszą korespondencje przesyłać specjalnym e-mailem, ale już bez  kodowania poczty internetowej ze strony Orange? Mało tego w swoje pomocy w tym temacie twierdzą, że możemy nawet tylko wydawać ustne dyspozycję telefonicznie! Ciekawe dlaczego? Więc tego samego dnia przesłałem wypełniony druk o odstąpieniu do tej umowy na wskazany adres e-mail Orange, otrzymałem też automatycznie generowane potwierdzenie wysłania odstąpienia od umowy.

 

Automatyczne potwierdzenie o odstapoieniu od umowy-Zrzut ekranu 2023-05-17 064037.jpg

Niby wszystko okay, ale w zakładce Moje sprawy zaczęły się dziać dziwne rzeczy. mianowicie zamiast informacji o odstąpieniu od umowy na pakiet Love Extra, stopniowo z dnia na dzień, a obecnie już jako sprawy zamknięte, z datą 4 maja, zachowane zostały tylko wpisy pt. Zmiana danych kontaktowych, w których po kolei rzekomo przetwarzano moje dane kontaktowe,-  jest po kilka takich wpisów, np. mojego numeru telefonu, adresu domowego, adresu e-mail oraz numeru PESEL !

 

PrzykladZgloszenia zmiany danych kontaktowych z dnia 4 maja 2023-Zrzut ekranu 2023-05-17 020724.jpg

 

W sumie pojawiło się tam takich osiem pozycji z data 4 maja 2023? Natomiast informacja o odstąpieniu od umowy została już zupełnie usunięta.

 

Zakladka Moje sprawy-Zrzut ekranu 2023-05-17 012532.jpg

Dopiero gdy dodatkowo dosłałem moje odstąpienie tradycyjna pocztą do Magazynu Centralnego Orange Polska, w dniu 16 maja pojawiła się korekta bezpośrednio w samej zakładce o zakupie tego pakietu, cyt. "4 Maj 2023 Status Anulowane Czego dotyczy Zamówienie nowej oferty", ale ślady „kreatywnej' pracy konsultantów są nadal zachowane w zakładce Zobacz szczegółu, w której do wczoraj była tylko informacja o anulowaniu "samego abonamentu" i to chyba w ramach mojego wysłanego e-mailem odstąpienia, również sprytnie pominęli kwestię niedostarczenia tego SIM-a po mojej decyzji o odstąpieniu.

 

Anulowany 16-maja 2023 Pakiet Love extra Zrzut ekranu 2023-05-17 052310.jpg

Więc tylko umieścili informację że transport SIM został anulowany, ale ślady takiej kreatywność pozostały nadal w dosłanej nowej Fakturze. Mianowicie pomimo że od wielu dni była informacja o anulowaniu abonamentu, w samej dosłanej teraz Fakturze są już wyszczególnione opłaty za pozornie anulowany abonament „Love Extra - Abonament komórkowy, promocja 24 miesiące”. mało tego, jest tak samo jak cały pakiet Love Extra,  naliczony dodatkowo z góry za miesiąc czerwiec?

 

Aktualna doslana Faktura na anulowany pakietZrzut ekranu 2023-05-17 050213.jpg

Dodatkowo w zakładce Mój Orange pojawiała się zupełnie nowa kwota nakazująca zapłatę (inaczej zostaną anulowane moje dotychczasowe bonusy)

 

Podsumowanie-Zrzut ekranu 2023-05-17 011037.jpg

Już nawet w kwocie ponad 400 zł a więc prawie za trzy miesiące z góry za anulowany pakiet Love Extra Orange?

Natomiast w zakładce "Moje sporawy zakończone" pojawiły się dodatkowo dwa wpisy z 9 maja i 13 maja  na rzekome moje zgody na wykorzystywanie aktywacji głosem, pomimo że w zakładce Zabezpieczenia i  Moje Zgody od wielu miesięcy nie ma i nie było takiej nowej wymaganej mojej zgody . Przekręt na wnuczka to przy tym mały Pikuś. 

 

Rzekoma zgodas z 9 maja 2023-Zrzut ekranu 2023-05-17 062720.jpg

 

Przykład takiego wpisu z datą 9 maja oraz całej takiej zakładki w Mój Orange. 

 

 

9 i 13 maj dodali sobie moej zgody na wykorzystywananie danych miejego głosu-zrzut ekranu 2023-05-17 053004.jpg

Mam już 68 lat i nawet z protezą ma problemy z wymową. Zalecam wszystkim sprawdzanie swoich zakładek Moje sprawy, w tym też archiwum Zamknięte bo mogą się tam pojawiać też wasze zgody na wykorzystywanie naszego głosu w kontaktach z obsługą Orange. Ciekawe kto dał im na to zgodę,  czyżby Ministerstwo Cyfryzacji, które obecnie samo na problemy nawet z poprawnym zalogowaniem i wylogowaniem z Kota zaufanego? Niewątpliwe taki duży wschodni lub zachodni podmiot gospodarczy stać na dobrych prawników, być może doszukali się luki ze każda nasza rozmowa przez Infolinie jest jakąś forma takiej zgody?

 

Zakladka Moje Zgody lub ich bark na wykozrytywanie danych biometryczne mojego glosu-Zrzut ekranu 2023-05-17 052647.jpg

Potwierdzenie braku takiej moje zgody w zakładce Zabezpieczenia i Zgody

 

Aktualnie w zakładce Moje sprawy otwarte, czeka na zatwierdzenie właściwy pakiet Extra+ z kanałem Sci-FI oraz REKLAMACJA, której zwartość została zapisana w typowym żargonie, więc nawet nie wiem co zostało z tak ukrytej Reklamacji faktycznie zapisane,.

cyt. Sprawa dotyczy Reklamacja; Status W trakcie realizacji;

Numer zgłoszenia ...........; Data wpłynięcia reklamacji 13-05-2023

 

Jakas Reklamacja z dnia 13 maja 2023 Zrzut ekranu 2023-05-17 023139.jpg

 

 

Natomiast w przypadku wystawienia Faktury z kosztami z góry, pomimo anulowania umowy, taka sytuacja trwa już latami, ale rządna dotychczasowa kontrola UOKIK takiej pomysłowej kreatywności nawet nie zauważyła.

 

Adres strony Etyki Orange Polska: https://www.orange.pl/medias/omni/lp/b2c/inne/csr/Kodeks%20Etyki%20Orange%20Polska_2022.pdf

 

Omówieni zaistniałej stacji po zawarciu umowy na odległości w Orange Polska, przygotowałem na podstawie Ustawa z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne DZIAŁ XI

Przepisy karne i kary pieniężne Art. 209. 1. Kto: 6) nie wypełnia warunków zapewnienia dostępu telekomunikacyjnego oraz rozliczeń z tego tytułu, określonych w decyzji lub w umowie.

Lublin, dnia 17-05-2023  BronekW

 

________________
* Wpis poddałem edycji, ukryłem numery zgłoszeń oraz dane doradcy. Zmieniłem temat wpisu. Przeniosłem z działu Telewizja – moderator Michał

1 ZAAKCEPTOWANE ROZWIĄZANIE

Rozwiązanie:

Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 63
  • 254
  • 3

Problem z umową, fakturą oraz zgodami

Cześć @BronekW , UOKiK samo nie zauważy, trzeba im to dopiero zgłosić 🙂

Jak dostaniesz negatywne rozpatrzenie reklamacji, masz prawo wnieść reklamację do UKE.

Czyli UKE oraz UOKiK to są urzędy, które w teorii mają chronić konsumentów.

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

2 ODPOW. 2

Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 63
  • 254
  • 3

Problem z umową, fakturą oraz zgodami

Cześć @BronekW , UOKiK samo nie zauważy, trzeba im to dopiero zgłosić 🙂

Jak dostaniesz negatywne rozpatrzenie reklamacji, masz prawo wnieść reklamację do UKE.

Czyli UKE oraz UOKiK to są urzędy, które w teorii mają chronić konsumentów.


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 30
  • 72
  • 0

Problem z umową, fakturą oraz zgodami

Tu jest informacje z przekierowania do  Zobacz szczegóły z zakładki Moje Sprawy w Mój Orange z datą założenia tej zakładki w dniu 4 maja 2023 w sprawie zakupu Pakietu Love Extra Orange. Tak już pisałem proszę zwrócić uwagę, że nie dostarczono SIM-a oraz numeru na specjalny abonament Orange, w informacji o samym abonamencie w Orange z tego pakietu na samym dole po naszej lewej stronie, jest i była od samego początku informacja  ze taki abonament z tego pakietu jest anulowany. ( jak wniosłem odstąpienie to na czacie zastrzegłem że nie będę od kuriera niczego odbierał w ramach takiej umowy już z odstąpieniem. Jest to zrzut z zawartość Zobacz szczegóły oraz ta pozycja w Moje sprawy zamknięte z datą 4 maja 2023:

 

Anulowana 16maja 2023Zrzut ekranu 2023-05-17 094737.jpgZakladka Moje sprawy Zamkniete z informacja o anulowaniu tego pakietu Love Extra zdnia 4 maja 2023-Zrzut ekranu 2023-05-17 101135.jpg