Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Pomocy! Co zrobić? Samo-przedłużająca się umowa!


Poziom 7, Zwiadowca Przestworzy
  • 3
  • 0
  • 0

Pomocy! Co zrobić? Samo-przedłużająca się umowa!

Cześć.

Do niedawna byłem klientem sieci Orange(do listopada), zmieniłem usługodawce i myślałem że jest po sprawie.

Niestety się myliłem. Orange wysłało mi fakturę na trzeci numer, od mobilnego internetu domowego(przy poprzedniej umowie darmowego) z którego nie korzystałem i kompletnie o nim zapomniałem. Umowa straciła ważność w listopadzie i przedłużona na czas nieokreślony, o czym nie zostałem poinformowany w żaden sposób(jeżeli nie liczyć faktury).

Miły Pan na infolinie wyjaśnił mi co się stało i złożyłem rezygnację z usługi, natomiast uprzedził że będę "musiał" zapłacić jeszcze, co najmniej jedną fakturę zanim rozpatrzą zgłoszenie, a anulacja nastąpi dopiero w lutym.

A ja nie lubię płacić za usługi z których nie korzystam(jak chyba każdy z nas).

Czy interwencja u rzecznika spraw konsumenta pomoże?

Czy ktoś z was miał podobną sytuację?

Czy Orange zgodził się na anulację faktury i przyspieszył rozwiązanie umowy?

 

Będę wdzięczny za wszystkie odpowiedzi.

 

Pozdrawiam.

6 ODPOW. 6

Poziom 45, Pionier Misji
  • 32730
  • 38458
  • 1384

Pomocy! Co zrobić? Samo-przedłużająca się umowa!

Każda sprawa jest rozpatrywana indywidualna, ale są nikłe szanse. Abonament za daną usługę jest naliczany za gotowość do świadczenia usługi a nie za to czy korzystałeś z nich czy nie. Musiałbyś poszukać przesłanek co do unieważnienia samej umowy, ale z uwagi na upływ czas może być trudne. Poza tym jeśli podpisałeś umowę, w papierach było że pełen okres rozliczeniowy musi być okresem wypowiedzenia. Przesłanką do nienaliczania opłat nie jest niestety fakt, że nie chcesz z niej korzystać.


Poziom 7, Zwiadowca Przestworzy
  • 3
  • 0
  • 0

Pomocy! Co zrobić? Samo-przedłużająca się umowa!

Tylko że ja zrezygnowałem z usług Orange przenosząc dwa numery i domykając wszystkich formalności. Dlaczego nie zostałem poinformowany, że do rozpatrzenia został numer internetu mobilnego, który de facto został mi wciśnięty jako dodatkowa, darmowa usługa kiedy przenosiłem dwa numery abonenckie z innej sieci.

Skoro podpisywałem jedną umowę na dwa numery (plus ten "dodatek") to dlaczego zamykając tamte numery, ten również nie został zamknięty? Dezinformacja i naliczanie faktur za "gotowość do świadczenia usługi", który był wcześniej darmowy jest niestosowne.


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32730
  • 38458
  • 1384

Pomocy! Co zrobić? Samo-przedłużająca się umowa!

To sprawdź papiery. Jeśli rzeczywiście podpisałeś dwie umowy, to nie musiałeś rezygnować. Jeśli podpisałeś trzy, to dwie zostały rozwiązane po przeniesieniu, trzecia została. Standardowo Orange ma na każdy numer oddzielną umowę. Nie pisz o wciskaniu na siłę - pewnie dobierając trzecią usługę zyskałeś rabaty których byś nie dostał biorąc tylko dwa numery.

A do kogo masz pretensje? Jeśli przenosiłeś numer, formalności załatwiał nowy operator. Można mieć pretensje też do niego, ale to absurdalne bo inna firma nie ma dostępu do danych co masz lub nie masz w Orange. Przy przeniesieniu numeru następuję tylko sprawdzenie danych co sam podajesz przy przeniesieniu, a nie weryfikacja wszystkiego co masz w drugiej firmie. Orange przez 2 lata wystawiał Ci fakturę za 3 numery których wcale nie czytałeś. Pretensje chyba może mieć do siebie.

Zawsze zostaje reklamacja. Każda sprawa jest rozpatrywana jest indywidualnie. Tylko trzeba mieć dobre uzasadnienie.

Poziom 7, Zwiadowca Przestworzy
  • 3
  • 0
  • 0

Pomocy! Co zrobić? Samo-przedłużająca się umowa!

Nie wiem kiedy przeszliśmy na "ty", ale proszę mnie nie atakować. Napisałem post, aby uzyskać pomoc, albo wymienić doświadczenia z kimś kto był w takiej sytuacji, a nie słuchać oskarżeń o mojej niekompetentności.

Reklamacja, jak i rezygnacja z usługi zostały złożone na infolinii. Po nowym roku udaję się również do rzecznika spraw konsumenta, z którym miałem już przyjemność przeprowadzić rozmowę. Będę informował Państwa o postępach.


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32730
  • 38458
  • 1384

Pomocy! Co zrobić? Samo-przedłużająca się umowa!

Netykieta pozwala zwracać się na "Ty".

Co do meritum, tak jak pisałem, jest to zawsze indywidualnie rozpatrywane. Póki co przestawione okoliczności nie pokazują winy Orange. Poza tym funkcjonuje jeszcze coś takiego jak tryb "polubowny" kiedy Orange nie uznaje swojej winy, ale może w wyjątkowych sytuacjach podjąć decyzję o jednorazowej korekcie. Tu ważne przede wszystkim co jest zawarte w treści zgłoszenia reklamacyjnego.

Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 38
  • 21
  • 2

Pomocy! Co zrobić? Samo-przedłużająca się umowa!

w Twoim przypadku zadna reklamacja nie powinna i pewnie nie bedzie rozpatrzona pozytywnie dlatego ze podpisales umowe na dodatkowa usluge no chyba ze nie podpisales zadnej umowy na ten net  🙂
podpowiem Ci tak z doswiadczenia.
wiele osob ma dodatkowe uslugi "darmowe" przy czym to nie sa darmowe abonamenty. fakt ze na fv mozesz nie odczuc tej dodatkowej uslugi dlatego ze rabaty za laczenie uslug powodowaly iz ta usluge mozna bylo traktowac jak niby za darmo.
i tak jak @Piotrekk85 napisal pretensje glownie mozna miec do siebie bo ludzie nabieraja uslugi a potem nie wiedza co maja i za co placa