Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Orange Światłowód - rachunki rosną mi w oczach (utrzymanie linii w światłowodzie???)

ROZWIĄZANE

Poziom 13, Tropiciel Przestworzy
  • 17
  • 9
  • 0

Orange Światłowód - rachunki rosną mi w oczach (utrzymanie linii w światłowodzie???)

► Temat został tutaj przeniesiony z kategorii Internet domowy (etykieta: Orange Światłowód) ze względu na poruszane zagadnienie - Moderator Wiktor ◄

 

Witam!

 

Chciałbym aby Sz.Koledzy pomogli mi wyjaśnić moją sytuację.

 

Do niedawna używalem Neostradę VDSL 80 Mbit w cenie 69 złotych miesięcznie w umowie na dwa lata. Po około roku zawiesiłem linię telefoniczną (mało kto do mnie dzwonił na stacjonarny, a ja wcale nie miałem wychodzących, wszystko realizuję przez komórkę w Playu, a międzynarodowe połączenia poprzez WhatsAppa i Google Duo) tak więc płaciłem 61 złotych miesięcznie.

 

W lipcu (konkretniej 1 lipca) założyłem sobie światłowód 100 Mb/s (bez telefonu) - według naszych wyliczeń - efektywnie koszt 54 zł miesięcznie (rok za 39 zł miesięcznie, rok za 69 zł). Plus oczywiście 50 złotych jednorazowo za instalację światłowodu.

 

Pierwsza faktura jak przyszła obejmowała opłatę 39 złotych plus 50 złotych za instalację światłowodu. OK. Zdziwiła mnie następna bo przyszła na sumę 39 złotych (Internet światłowodowy) plus 22 złotych za zawieszenie linii telefonicznej. Zdziwiłem się. To linia telefoniczna której nie zamawiałem jest dołączana do światłowodu?

 

Ale naprawdę zdziwiłem się kilka dni temu, bo przyszło na mój mail takie pismo:

 

Dzień dobry,
nie chcemy Cię zaskoczyć wyższą kwotą faktury (hahaha, już zaskoczyliście - przyp. mój) dlatego piszemy wcześniej.
31.10.2018 upływa termin czasowego zawieszenia usługi telefonicznej dla numeru 618423xxx.
Jeżeli nadal chcesz korzystać z zawieszenia numeru, kliknij jeden z poniższych wariantów:
1. Chcę, żeby Orange przedłużył usługę zawieszenia świadczenia usługi telefonicznej dla numeru 618423xxx o kolejny rok. Zgadzam się też na automatyczne przedłużanie zawieszenia w kolejnych latach. (Kliknij tutaj)
2. Chcę, żeby Orange przedłużył usługę zawieszenia świadczenia usługi telefonicznej dla numeru 618423xxx o kolejny rok. (Kliknij tutaj)
Brak wyboru wariantu oznacza, że 31.10.2018 linię odwiesimy zgodnie z wcześniejszą dyspozycją.
Jeżeli linki są nieaktywne lub pojawi się błąd 404 to skontaktuj się z nami pod numerem *100 i zleć przedłużenie.
Aktualnie za zawieszanie linii ponosisz opłatę w wysokości 21,53 zł. Na fakturze ta kwota jest widoczna w pozycji „czasowe zawieszenie”. Po odwieszeniu linii zapłacisz abonament miesięczny wynoszący 79,00 zł.
W każdej chwil możesz zrezygnować z zawieszenia lub z jego automatycznego przedłużania na Mój Orange, w salonie i pod *100. Nie poniesiesz z tego tytułu żadnych dodatkowych opłat.
Pozdrawiamy,
Orange

 

To znaczy jak to ma wyglądać, tak tłumacząc z orangowego na nasze? Po odwieszeniu płaci się 79 złotych przez dwa lata? 79 w pierwszym roku i 109 w drugim?


Przyznam że jestem mocno zaskoczmy i co tu dużo pisać zniesmaczony. Utrzymanie łącza przy światłowodzie? Co zrobić aby płacić za Internet (i tylko Internet - nie jestem zainteresowany innymi usługami) jak najmniej? Przyznam, że jeśli jest tak jak myślę, to jest to ostatni mój cyrograf na Internet w Orange, pomimo że Neostradę miałem jako jeden z pierwszych w Poznaniu (na 640 kilobipsów :-)). Po prostu nie lubię "niespodzianek", a ponieważ obecnie graczy światłowodowych jest w mojej okolicy kilku to problemu z wyborem nie będzie.

1 ZAAKCEPTOWANE ROZWIĄZANIE

Rozwiązanie:

Pracuję w Orange
  • 16
  • 18
  • 1

Orange Światłowód - rachunki rosną mi w oczach (utrzymanie linii w światłowodzie???)

Rozumiem że zamówiłeś samą migracje Neo do Światłowodu bez wypowiedzenia telefonu stacjonarnego?

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

7 ODPOW. 7

Pracuję w Orange
  • 16
  • 18
  • 1

Orange Światłowód - rachunki rosną mi w oczach (utrzymanie linii w światłowodzie???)

Rozumiem że zamówiłeś samą migracje Neo do Światłowodu bez wypowiedzenia telefonu stacjonarnego?


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 2115
  • 5969
  • 197

Orange Światłowód - rachunki rosną mi w oczach (utrzymanie linii w światłowodzie???)

Musisz zrezygnować ze stacjonarnego, ale zleć zawieszenie linii pomimo rezygnacji aby się telefon nie odwiesił - rezygnacja to miesięczny okres wypowiedzenia. Powinieneś to zrobić w chwili zamawiania światłowodu.

Poziom 23, Odkrywca Przestworzy
  • 416
  • 245
  • 17

Orange Światłowód - rachunki rosną mi w oczach (utrzymanie linii w światłowodzie???)

@Przemek_Pńskad ta oplata 50zł za instalacje? instalacja i aktywacja przy samym internecie to koszt 0zł.
jak długo jeszcze umowa na telefon stacjonarny?
czy ktoś Cię poinformował ze stacjonarny zostanie "sciagniety" w momencie instalacji FTTH? jezeli tak to, zgłoś to jako reklamacje.


Poziom 13, Tropiciel Przestworzy
  • 17
  • 9
  • 0

Orange Światłowód - rachunki rosną mi w oczach (utrzymanie linii w światłowodzie???)

Dziękuję za rady. Przepraszam, że do wszystkich powyższych trzech postów Sz. Kolegów odniosę się zbiorczo ale to dlatego że nie chciałbym rozbijać wątku.

Światłowód zamawiałem samodzielnie przez Internet na stronie orange.pl (po prostu kończyło się dwuletnie poprzednie cyro, więc stwierdziłem że trzeba byłoby zobaczyć co dalej), więc nikt mnie nie poinformował o potrzebie likwidacji linii a ja nawet nie przypuszczałem że w XXI wieku przy wyklikaniu "tylko Internet światłowodowy" w ofercie zostanę jeszcze uszczęśliwiony telefonem stacjonarnym.

Opłata 50 złotych za instalację została ściągnięta ode mnie - mam to czarno na białym.


Z porad Sz. Kolegów wynika zaś że powinienem zrobić to tak:
- najpierw jednak zlecić zawieszenie linii
- zadzwonić na 510 100 100 z reklamacją/zleceniem rezygnacji ze stacjonarnego

 

Dobrze przypuszczam?


Poziom 23, Odkrywca Przestworzy
  • 416
  • 245
  • 17

Orange Światłowód - rachunki rosną mi w oczach (utrzymanie linii w światłowodzie???)

@Przemek_Pń  sprawdz do kiedy masz umowe na telefon stacjonarny.
jezeli jest bez lojalki to miesieczne wypowiedzenie i po sprawie ale jezeli jest jeszcze umowa na niego i zlozysz wypowiedzenie to zaplacisz kare za zerwanie umowy. na bok powiedza jaka to kwota.
skoro sam robiles zamowienie przez www to nie masz na kogo zlozyc skargi/reklamacji.

bralem pod uwage ze ktoś np konsultant w blad Cie wprowadzil.
spróbuj napisać może sie uda  😉

zawieszenie zrob i tak
 


Poziom 13, Tropiciel Przestworzy
  • 17
  • 9
  • 0

Orange Światłowód - rachunki rosną mi w oczach (utrzymanie linii w światłowodzie???)

Dziś najpierw zawiesiłem linię a parę godzin później złożyłem reklamację (zadzwoniłem o 17:27, nr sprawy to xxXXxxXXx ► ukryto nr - Moderator Wiktor ◄).

 

Zobaczymy jak się to dalej rozwinie, oczywiście będę o tym informować. Jedna rzecz znów mnie niemile zdziwiła, przynajmniej na początku - konsultant starał mnie przekonać że taka zmiana wymaga wizyty w salonie i do przyjęcia reklamacji przekonała go dopiero moja argumentacja że to śmieszne że dziś do światłowodu wciska się jeszcze telefon stacjonarny.

 

W każdym razie na razie dziękuję za pomoc, zaraz kliknę też "podziękowania w systemie", a ja na pewno powrócę aby poinformować wszystkich co dalej się stało z moją reklamacją, tak aby ewentualnie wątek mógł się też przydać innym.


Poziom 13, Tropiciel Przestworzy
  • 17
  • 9
  • 0

Orange Światłowód - rachunki rosną mi w oczach (utrzymanie linii w światłowodzie???)

No i sprawa się wyjaśniła z pozytywnym skutkiem. Wczoraj wczesnym popołudniem, a więc niecałe 48 godzin od złożenia reklamacji, zadzwoniła do mnie konsultantka że reklamacja została uznana, a parę minut później otrzymałem takiego SMSa: "Dzień dobry, potwierdzamy pozytywne rozpatrzenie reklamacji nr 13012xxxx. Odłączyliśmy usługę telefoniczną. Uznaną kwotę 64,59 złotych (brutto) rozliczymy w kolejnym okresie rozliczeniowym. Pozdrawiamy, Orange".

 

Swoją drogą to powinno być to jasno zaznaczone przy przechodzeniu z VDSLa do FTTH, bo domyślam się że niejedna osoba się boleśnie nadzieje.

 

Chciałbym jeszcze raz podziękować Sz.Kolegom za rady. Pomogły w 100%!