Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Kontrola rodzicielska a Usługi Elektroniczne


Poziom 22, Pasjonat
  • 677
  • 1016
  • 10

Kontrola rodzicielska a Usługi Elektroniczne

Posty wydzielone z tematu "Pytania i odpowiedzi na temat płatności elektronicznych Orange" - moderator Wojciech.

 

Temat Kontrola rodzicielska a faktura

 

Ponieważ możliwości różnych blokad jest dużo. to mam zupełnie inne pytanie.

Z każdej karty mogą korzystać rożne osoby.

Zaznaczam kontrolę rodzicielską.

Teraz bez potwierdzenia, że zmówienie złożyła osoba pełnoletnia nie powinno się wystawiać faktury i to na gruncie interpretacji obecnych przepisów.

Operowanie jedną blokadą jest łatwiejsze.

Orange zapewne nie będzie straszyło dzieci tak jak swego czasu Przebieraczek.

 

 

 

 

10 ODPOW. 10

Poziom 40, Guru *****
  • 31052
  • 26364
  • 1321

Pytania i odpowiedzi na temat płatności elektronicznych Orange

Warto sprawdzić co znaczy "kontrola rodzicielska". https://www.orange.pl/kid,4000377334,id,4000809279,title,Kontrola-Rodzicielska-,article.html

Z uwagi na to, że ograniczoną zdolność do czynności prawnych mają już osoby od 13 roku życia, więc nie blokuje ona jako takiej aktywacji usług (wszelakich).

Pobieraczek działa zupełnie inaczej niż usługi elektroniczne. Tutaj póki co cena jest widoczna po aktywacji. Dostajesz również smsa z pełną informacją o kosztach.

Poziom 22, Pasjonat
  • 677
  • 1016
  • 10

Pytania i odpowiedzi na temat płatności elektronicznych Orange

Formalnie prawo powinno 2 rzeczy wymusić.

Po zamówieniu kliknięciu usługi w reklamie-serwisie powinno zadać się jeszcze potwierdzenia.

Okno, w którym żąda się potwierdzenia powinno mieć kafelek o powierzchni co najmniej połowy ekranu  i napis Rezygnacja w języku polskim o zdefiniowanych wymiarach

Przesłanie danych do firmy reklamowej dopiero, gdy nie rezygnuje się z usługi.

Nie SMS informujący, a żądający potwierdzenia przynajmniej do stwierdzenia przez Orange, że firma nie stosuje nieuczciwych sposobów.

 

Firmy stosujące nieuczciwe chwyty, powinny być eliminowane z rynku.

Orange z własnej inicjatywy powinno przyglądać się firmom, z którymi podpisuje umowę w jaki sposób oni zdobywają środki za ich pośrednictwem.

Niektóre rzeczy nie należy ściśle regulować, a dać do oceny sędziego pokoju.


Poziom 40, Guru *****
  • 31052
  • 26364
  • 1321

Pytania i odpowiedzi na temat płatności elektronicznych Orange

Obecnie w Orange wymagane są 3 kliknięcia.
1 - link w reklamie
2 - akceptacja braku odstąpienia 14-dniowego
3 - aktywacja usługi

i co z tego wychodzi?

Poziom 22, Pasjonat
  • 677
  • 1016
  • 10

Pytania i odpowiedzi na temat płatności elektronicznych Orange

Kliknięcie w link w reklamie nie należy liczyć z różnych przyczyn.

 


Poziom 40, Guru *****
  • 31052
  • 26364
  • 1321

Pytania i odpowiedzi na temat płatności elektronicznych Orange

To jak oceniasz taki serwis?

 

Ekran1

 

Screenshot_20190707_232732_com.android.chrome.jpg

Ekran 2

 

 

Screenshot_20190707_232809.jpg

 

 


Poziom 22, Pasjonat
  • 677
  • 1016
  • 10

Pytania i odpowiedzi na temat płatności elektronicznych Orange

Od razu do poprawy cztery rzeczy.

1) Tekst do akceptacji powinien być powyżej buttonu.

2) Po kliknięciu na:

AKCEPTUJĘ I PŁACĘ

ptaszek nie powinien od razu być wstawiany

Można co prawda odptaszyć i kliknąć

ZAMAWIAM I PŁACĘ

i pojawi się podpowiedź co należy zrobić.

3) Podpowiedź nie powinna być większa od tekstu do akceptacji (Wystarczy różnica w kolorach czcionki i tła)

4) Mała czcionka przy tekście do akceptacji, ale punkt 3 może to załatwić.

 

Podsumowanie po zastanowieniu:

Cała koncepcja z Buttonem  AKCEPTUJĘ I PŁACĘ z jednoczesnym zaptaszkowaniem tekstu na samym dole zamiast powyżej buttonów  to wynik  współczesnej wyższej szkoły prymitywnej manipulacji.

 


Poziom 40, Guru *****
  • 31052
  • 26364
  • 1321

Pytania i odpowiedzi na temat płatności elektronicznych Orange

Trochę przeinaczasz fakty. Guzik nr 1 nazywa się "akceptuję poniższe zapisy" co nie jest zgodą na płacenie a jedynie powoduje zaznaczenie ptaszka dotyczącego odstąpienia (bo jest to poniższy zapis). W ekranie 2 jeśli odhaczysz odstąpienie też nie dochodzi do aktywacji usługi. Więc nie ma "akceptuję i płacę" w jednym kliku.

Co do czcionki i kolorów, mam nadzieję że ktoś z Orange przekaże sugestie do właściwych osób decyzyjnych.


Poziom 22, Pasjonat
  • 677
  • 1016
  • 10

Pytania i odpowiedzi na temat płatności elektronicznych Orange

Najlepiej jakby w ogóle nie było potrzeby stosowania Guzika nr 1 -"akceptuję poniższe zapisy" 

Powinien wystarczyć guzik 2 poniżej tekstu do akceptacji i podpowiedz jeśli nie zaznaczyło się tekstu do akceptacji.

Sam tekst akceptuję poniższe zapisy nawet może być ale nie powinien mieć formy guzika do akceptacji i to tak wielkiego w porównaniu do akceptowanego tekstu.

 

Gry są dla dzieci i powinniśmy od najmłodszych lat uczyć nie składania podpisu pod nie przeczytanym tekstem

 

Zapewne ładniej wygląda podsumowanie:

1 guzik to taki wielki mały guru.

 

 


Poziom 40, Guru *****
  • 31052
  • 26364
  • 1321

Pytania i odpowiedzi na temat płatności elektronicznych Orange

Tu się nie zgodzę że jeden guzik jest lepszy niż dwa. I tak informacji jest za dużo i mało kto doczyta w całości. A potem pretensje do operatora.