Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Niska jakość połączeń głosowych w roamingu

ROZWIĄZANE

Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 612
  • 1586
  • 3

Niska jakość połączeń głosowych w roamingu

dlaczego warto w Europie czasami przelogowac sie na innego operatora recznie? czy wynika to z punktow styku czy innych umow? Bo na przyklad O2 DE ma czasami fatalna jakosc polaczen glosowych do PL a Vodafone DE lepsza ale karta usilnie stara sie zalogowac automatycznie w O2.

 

Dlaczego czesto odmawia SIM polaczenia z siecia partnera roamingowego? Stawki hurtowe nizsze u innego niz w wybieranym ? Jesli mozna odpowiedziec na tak zadane pytanie. Dziekuje

1 ZAAKCEPTOWANE ROZWIĄZANIE

Rozwiązanie:

Ekspert AMA
  • 30
  • 148
  • 30

Niska jakość połączeń głosowych w roamingu

Jakość w konkretnym miejscu wynika wprost z jakości wybranej sieci. Jak wskazaliśmy w innym z pytań, klient roamingowy ma zazwyczaj ten sam priorytet co klient danej sieci. Można zakładać, że np. sieć włoska w centrum Wenecji będzie bardziej zajęta niż gdzieś poza miastem i nie pozostaje nic innego niż sprawdzać, czy akurat tutaj inny operator nie zapewni lepszej realizacji usług, nie ma większej pojemności czy mniej zajętych łączy.

 

Jednak przy rejestracji do sieci działają inne mechanizmy - wybór/preferencja sieci współpracującego operatora. Stąd może się zdarzyć, że jakiś operator będzie wybierany "chętniej" niż inny. Ta preferencja wynika rzeczywiście z pozawieranych na dany okres umów komercyjnych.

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

1 ODPOWIEDŹ 1

Ekspert AMA
  • 30
  • 148
  • 30

Niska jakość połączeń głosowych w roamingu

Jakość w konkretnym miejscu wynika wprost z jakości wybranej sieci. Jak wskazaliśmy w innym z pytań, klient roamingowy ma zazwyczaj ten sam priorytet co klient danej sieci. Można zakładać, że np. sieć włoska w centrum Wenecji będzie bardziej zajęta niż gdzieś poza miastem i nie pozostaje nic innego niż sprawdzać, czy akurat tutaj inny operator nie zapewni lepszej realizacji usług, nie ma większej pojemności czy mniej zajętych łączy.

 

Jednak przy rejestracji do sieci działają inne mechanizmy - wybór/preferencja sieci współpracującego operatora. Stąd może się zdarzyć, że jakiś operator będzie wybierany "chętniej" niż inny. Ta preferencja wynika rzeczywiście z pozawieranych na dany okres umów komercyjnych.