Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

internet LTE biurowy lejki


Poziom 8, Poszukiwacz
  • 4
  • 5
  • 0

internet LTE biurowy lejki

Cześć, 

Mam problem z lejkami.

Pakiet internetu biurowego LTE 999 GB. Co kilka dni pojawiają się problemy z brakiem internetu, internet działa bardzo wolno, często prędkość spada do 0 na około 10 minut, potem wraca do normy. Dzieje się to kilkanaście razy dziennie. 

W pozostałe dni stała prędkość ok 20 mb/s. 

Na infolinii powiedziono że założone zostały tzw. lejki. Rozumiem że w obecnej sytuacji jest to potrzebne, ale nie mogę doszukać się konkretnych informacji jak to działa. 

Jaka jest przybliżona ilość zużytych danych przy której zakłada się lejek? Na infolinii powiedziano mi ze ok 50 GB dziennie, natomiast wczorajszy założony lejek był przy zużyciu 20 GB od początku okresu rozliczeniowego, czyli przez trzy dni. Czyli Lejek po przykładowo 10 gb? poważnie? 

Gdzieś czytałem o zakładaniu lejków przy " 50% mocy sygnału najbliższego nadajnika"? O co chodzi, że tymi 10/30/50 GB zużyłem 50% mocy nadajnika? 

Czy jest jakaś opcja żeby sprawdzić aktualne obciążenie sieci? 

Czy jest jakaś możliwość sprawdzania na bieżąco zużycia danych ze wszystkich urządzeń? Na "mój orange" pojawia się to z dużym opóźnieniem. Urządzenie to router Huawei 3 Pro

Czy mogę w jakiś sposób sprawdzić czy danego dnia mam lejek? Czy każdego ranka trzeba dzwonić na infolinie, żeby wiedzieć czy tego dnia będzie można pracować? 

Czy to normalnie że na lejku prędkość spada do 0? Czy normalne są skoki prędkości, a nie stałe ograniczenie? 

 

 

Będę wdzięczny za jakiekolwiek odpowiedzi. 

Pozdrawiam

 

 

7 ODPOW. 7

Poziom 36, Guru *
  • 2360
  • 5556
  • 167

Poziom 8, Poszukiwacz
  • 4
  • 5
  • 0

internet LTE biurowy lejki

Dzięki za odpowiedź, że to lejek techniczny wiem, widziałem artykuł. 

Natomiast nie odpowiada on na żadne z moich pytań 


Poziom 37, Guru **
  • 10380
  • 17716
  • 353

internet LTE biurowy lejki

@chewbacca obciążenie nadajnika monitoruje operator, ale danych nie udostępnia.

 

Trochę dziwi mnie ten lejek techniczny, bo najczęściej jest zakładany na kilka godzin, a nie na kilka minut.

 

Kolejna sprawa, że jak jest założony lejek techniczny, to nie ogranicza prędkości do zera, tylko na 5 -10 Mbit/s. Raczej stawiam, że to chwilowe przeciążenie nadajnika lub zakłócenia z zewnątrz, np wzmacniacze sygnału.

 

O lejku technicznym, czy jest założony dowiesz się niestety ale na infolinii lub na czacie.

 

Tu info na ten temat:

https://nasz.orange.pl/t5/Sie%C4%87-i-dost%C4%99pno%C5%9B%C4%87-us%C5%82ug/Internet-mobilny-Orange-a...


Poziom 8, Poszukiwacz
  • 4
  • 5
  • 0

internet LTE biurowy lejki

Dzięki. 

Te spadki pokrywają się z dniami z włączonym lejkiem, więc chyba ma to powiązanie. 

Lejek nakładany jest podobno od 7-23 dnia następnego po dniu w którym sieci były przeciążone, a moje zużycie zbyt wysokie. Tylko czy da się jakkolwiek przewidzieć czy kolejny dzień w pracy będzie Internet czy nie? Da się zliczyć ilość GB ze wszystkich urządzeń jednego dnia, żeby chociaż orientacyjnie przewidzieć że jest szansa na brak połączenia? 

Czy w ogóle ilość zużytych GB ma jakiekolwiek znaczenie? Czy tylko obciążenie sieci a mi się dostaje bo raz czy dwa zużyłem dużo i jestem na czarnej liście? 

@ketrasaArtur tu ewidentnie ograniczenie jest wieksze niż 5/10 mb/s, myślisz że to błąd? 


Poziom 37, Guru **
  • 10380
  • 17716
  • 353

internet LTE biurowy lejki

@chewbacca to jest jakoś dla mnie śmiesznie liczone obciążenie. Jeżeli wykonasz 50% ruchu na danym nadajniku, to zostanie na Ciebie nałożony lejek techniczny. Tylko jakie i ile GB przeszło przez nadajnik danejej doby? Dla mnie to jest trudne do określenia, tym bardziej, że nie uzyska się informacji o obciążeniu.

 

Lejek nie powinien ograniczać całkowicie prędkości, tylko prędkość powinna być ograniczona do jakiegoś poziomu. Tu warto popytać się na infolinii lub na czacie.

 

Jeżeli prędkość jest do zera ograniczana, to muszą działać jakieś czynniki zewnętrzne lub awaria nadajnika, czy przeciążenie.


Poziom 8, Poszukiwacz
  • 4
  • 5
  • 0

internet LTE biurowy lejki

Problem może też leżeć w naliczaniu dziennego zużcia przez Orange. Czy dane z 'moj orange' to są te dane które oni posiadają? Bo nijak mają się do rzeczywistości. GB zliczają się po tygodniu?  Sesje prawdopodobnie trwają po kilka dni, jak widać na załączniku. Da się to naprawić? 

Router ma ustawiony codzienny restart.


Screenshot_20200418-082404.jpg

Poziom 37, Guru **
  • 10380
  • 17716
  • 353

internet LTE biurowy lejki

@chewbacca nie umiem się połapać, jaka wielkość GB jest naliczana w Mój Orange. Koniec pakietu zawsze mi się zgadza. Wybiłeś mi argument, bo u mnie router nie jest w ogóle restartowany i dane są zaliczane co kilka dni. A jak router zrestartuje, to po kilku godzinach jest już aktualizacja w zliczaniu GB.

W przypadku internetu firmowego podobno jest trochę inna platforma do zarządzania numerami, więc może być inaczej liczone niż dla klienta indywidualnego.