Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

iPhone 14 Pro Max - brak 5G w Orange Flex

ROZWIĄZANE

Poziom 14, Tropiciel Przestworzy
  • 8
  • 35
  • 0

iPhone 14 Pro Max - brak 5G w Orange Flex

@f00ku55 

Też myślałem, że to wina jakiś ustawień ale kombinowałem na wszelkie sposoby i nadal nic z tego. Kroki jakie wykonałem to:

  1. Wymiana esim na nowy,
  2. Wymiana esim -> fizyczny SIM -> esim (na każdej karcie nic),
  3. Zmiana ustawień sieci zgodnie z poradnikami na stronie Orange,
  4. Reset ustawień sieci (całościowo) do domyślnych,
  5. Reset telefonu do ustawień fabrycznych,
  6. Wyłączenie wszystkich opcji oszczędzania danych i baterii,
  7. Zdjęcie etui (tzw. "plecków") z telefonu z MagSafe,
  8. Kilkukrotny kontakt z pomocą Flex przez czat w celu sprawdzenia numeru i konta (za każdym razem otrzymywałem informację, że mój model telefonu nie jest wspierany bo np. nie pochodzi z oficjalnej dystrybucji Orange lub po prostu nie jest wspierany bo tak) albo nie znajduje się w zasięgu sieci 5G (Warszawa).

Najdziwniejsze dla mnie jest to, że wcześniej posiadałem telefon iPhone 12 mini (dystrybucja też spoza Orange) i to "5G ready" rzeczywiście działało i transfer był inny (szybszy) pomimo, że to były początki tej generacji sieci w Polsce. U innej osoby na iPhone 13 Pro Max w Flex działa 5G obecnie bez problemu.

 

Mam kilka podjerzeń co do obecnego stanu rzeczy:

  1. Coś poszło nie tak przy przenoszeniu numeru do Flex od starego operatora (pierwotnie numer miałem w Flex),
  2. Jesteś jakiś bug po aktualizacji iOS do wersji 17.0.3, który dotyka małą liczbę osób,
  3. Telefon ciągle łączy się z LTE bo zapewnia lepszy sygnał i transfer,
  4. Jest jakaś awaria na stacjach bazowych.

Na dniach okaże się, czy miałem rację co do swoich podejrzeń.


Poziom 21, Odkrywca Przestworzy
  • 300
  • 802
  • 8

iPhone 14 Pro Max - brak 5G w Orange Flex

Nie słuchaj ludzi z Orange którzy twierdzą, że telefon nie będzie wspierany bo nie jest z dystrybucji Orange, nie wiedzą co piszą.

Jeżeli w ustawieniach masz wybrany tryb sieci 5G Auto lub 5G On (bo o tym nie wspomniałeś) to złóż reklamację w Orange, że 5G nie działa na Twoim numerze. W Warszawie na dworze 5G jest dostępne wszędzie i powinieneś mieć 5G na wyświetlaczu.


Poziom 14, Tropiciel Przestworzy
  • 8
  • 35
  • 0

iPhone 14 Pro Max - brak 5G w Orange Flex

@f00ku55 

Uruchomienie opcji 5G Auto / 5G On to pierwsze co zrobiłem po przeniesieniu numeru. Tę opcję mam włączoną cały czas.


Poziom 21, Odkrywca Przestworzy
  • 300
  • 802
  • 8

iPhone 14 Pro Max - brak 5G w Orange Flex

To składaj reklamację, wina po stronie Orange. Takie problemy niestety były już opisywane w przeszłości.


Poziom 14, Tropiciel Przestworzy
  • 8
  • 35
  • 0

iPhone 14 Pro Max - brak 5G w Orange Flex

@f00ku55 

Reklamację zgłosiłem (chociaż mi to bardziej wygląda na zgłoszenie do pomocy technicznej) i mają się w ciągu 48 godzin odezwać najwcześniej. Czy istnieje jakiś inny kanał komunikacji odnośnie Flex oprócz czatu?


Poziom 21, Odkrywca Przestworzy
  • 300
  • 802
  • 8

iPhone 14 Pro Max - brak 5G w Orange Flex

Niestety nie.


Poziom 14, Tropiciel Przestworzy
  • 8
  • 35
  • 0

iPhone 14 Pro Max - brak 5G w Orange Flex

@f00ku55 @IreneuszCD @ketrasaArtur 

Po złożeniu reklamacji (zgłoszenia do pomocy technicznej) na czacie w aplikacji Flex został mi odblokowany dostęp do sieci 5G - telefon pokazuje już odpowiedni rodzaj sieci. Najprawdopodobniej coś poszło nie tak przy migracji numeru do Orange Flex.

 

Jeśli ktoś będzie borykał się z podobnym problemem do mojego, to należy podjąć następujące kroki:

  1. Zweryfikować, czy jesteśmy w zasięgu sieci 5G na mapie zasięgu Orange: https://www.orange.pl/view/mapazasiegu?mapId=5g
  2. Zweryfikować, czy nasz telefon jest wspierany: https://flex.orange.pl/pomoc
  3. Sprawdzić poprawność ustawień APN: https://www.orange.pl/omnibook/konfiguracja-internetu-mms-sms-w-telefonie oraz, czy w ustawieniach sieci komórkowej na swoim telefonie mamy włączoną możliwość łączenia się z siecią 5G
  4. Jeśli sieć nadal nie będzie dostępna to w aplikacji Flex kontaktujemy się z pomocą na czacie i zgłaszamy reklamacje ze względu na brak dostępu do sieci 5G
  5. Czekamy na rozwiązanie naszego zgłoszenia

Dziękuję wszystkim za pomoc w rozwiązaniu tego problemu.