Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Z tygodnia na tydzień internet staje się coraz gorszy. (do 10Mb/s)


Poziom 4, Obserwator
  • 2
  • 0
  • 0

Z tygodnia na tydzień internet staje się coraz gorszy. (do 10Mb/s)

Witam. Niestety moja sytuacja z "Neostradą" staje się coraz gorsza. Co tydzień sprawdzam downstream/upstream i niestety spada. Nie było tygodnia aby prędkość utrzymała się. Największy spadek odnotowałem 2 tygodnie temu (poszło z ~7500 do 5100 kb/s). Co gorsza ping już jest >100 czy to ranem czy po południu, czasami nawet lubi gubić pakiety (gram na mobilnym bo innego wyjścia nie mam). Śledzę ten spadek od kiedy router sam restartował się co kilka godzin czyli jakieś 2 miesiące. Wcześniejsze spadki były o jakieś 10/20 kb/s lecz ten gigantyczny spowodował, że YouTube nawet nie wyrabia w 720p nie wspominając o 720p60fps. Obecnie jest 4397kb/s downstreama. Do tego kończy mi się umowa na dniach i raczej nie sądzę abym przedłużał na kolejne 2 lata jak to zrobiłem wcześniej. Jak zwykle w salonie obiecywano że będzie już światłowód maksymalnie do końca umowy. Czekam i czekam a najbliższa lokalizacja to szkoła (1.1km drogą) i prędzej umrę niż się doczekam jak to bywa w mojej miejscowości (Załom, zachodniopomorskie). Wystarczy, że betonowa drogę obiecywali i robili 10 lat. Nie widzi mi się też płacić kolejne 2 lata za internet, którego nie będę używał nawet do oglądania czeluści YT. Jestem skłonny przejść na mobilny T-Mobile, lecz szkoda zrywać więzi z Orange po takim długim czasie użytkowania. 

 

A co do routera to nie wiem (nie dostałem nowego routera przy przedłużaniu umowy). Co byście zrobili w mojej sytuacji? Babrać się dalej czy powiedzieć stop i zmienić kierunek?

4 ODPOW. 4

Poziom 29, Specjalista
  • 1332
  • 1566
  • 115

Z tygodnia na tydzień internet staje się coraz gorszy. (do 10Mb/s)

Zgłaszałeś problem na infolinii, czacie ? Pokaż statystyki z routera. Umowę zostaw, powinna przedłużyć się na 6 mc, a i tak będzie można ją zerwać za 30 dniowym okresem wypowiedzenia. W tym czasie możesz sprawdzać inne opcje dostępu. Możesz też wypożyczyć Liveboxa 2.0 od Orange i sprawdzić czy to wina sprzętu.

Poziom 18, Komentator
  • 59
  • 96
  • 0

Z tygodnia na tydzień internet staje się coraz gorszy. (do 10Mb/s)


@Rosiu_unapisał(-a)

Witam. Niestety moja sytuacja z "Neostradą" staje się coraz gorsza. Co tydzień sprawdzam downstream/upstream i niestety spada. Nie było tygodnia aby prędkość utrzymała się. Największy spadek odnotowałem 2 tygodnie temu (poszło z ~7500 do 5100 kb/s). Co gorsza ping już jest >100 czy to ranem czy po południu, czasami nawet lubi gubić pakiety (gram na mobilnym bo innego wyjścia nie mam). Śledzę ten spadek od kiedy router sam restartował się co kilka godzin czyli jakieś 2 miesiące. Wcześniejsze spadki były o jakieś 10/20 kb/s lecz ten gigantyczny spowodował, że YouTube nawet nie wyrabia w 720p nie wspominając o 720p60fps. Obecnie jest 4397kb/s downstreama. Do tego kończy mi się umowa na dniach i raczej nie sądzę abym przedłużał na kolejne 2 lata jak to zrobiłem wcześniej. Jak zwykle w salonie obiecywano że będzie już światłowód maksymalnie do końca umowy. Czekam i czekam a najbliższa lokalizacja to szkoła (1.1km drogą) i prędzej umrę niż się doczekam jak to bywa w mojej miejscowości (Załom, zachodniopomorskie). Wystarczy, że betonowa drogę obiecywali i robili 10 lat. Nie widzi mi się też płacić kolejne 2 lata za internet, którego nie będę używał nawet do oglądania czeluści YT. Jestem skłonny przejść na mobilny T-Mobile, lecz szkoda zrywać więzi z Orange po takim długim czasie użytkowania. 

 

A co do routera to nie wiem (nie dostałem nowego routera przy przedłużaniu umowy). Co byście zrobili w mojej sytuacji? Babrać się dalej czy powiedzieć stop i zmienić kierunek?


Reklamować. Ja obecnie mam podobny problem. Dwa dni temu złożyłem reklamację. Przygotowałem sobie zrzuty ekranów ze speedtestów na przestrzeni kilku ostatnich dni. LTE u mnie chodzi lepiej niż VDSL, ale jednak nie ma to jak kabel. Dlatego ja raczej będę "młotkował" do skutku.


Poziom 17, Komentator
  • 27
  • 5
  • 1

Z tygodnia na tydzień internet staje się coraz gorszy. (do 10Mb/s)

Zgłoś to na infolinię, Twoja linia wydaje się uszkodzona przez co nasz kochany DLM ściął Ci prędkość. 


Poziom 18, Komentator
  • 59
  • 96
  • 0

Z tygodnia na tydzień internet staje się coraz gorszy. (do 10Mb/s)

Otrzymałem odpowiedź na swoje zgłoszenie. Mieszczę się w widełkach wydajności i moja reklamacja jest bezpodstawna. Chociaż nie mieszczę się w tych ich widłach. Minimalna prędkość 20Mb, a ja osiągam ledwo 16Mb, w nocy i po ethernecie! Przypomnię, że zaraz po instalacji miałem ful prędkość 80Mb, a miernik w gniazdku wskazywał 83 Mb. Po czym orange prędkość tę skorygował po swojemu. Mam chęć zamówić ekspertyzę z pomiarami. Dlaczego Orange (wiem marketnig, ale) nie napisze na stronie że oferuje Internet 20 Mb i tego powinien się trzymać.  Orengowa praktyka wydaje się być mocno nieuczciwa.

Czy ktoś wie, jak oni dokonują pomiarów po swojej stronie? Czy mylę się, że oni mogą sprawdzić łącze jedynie do gniazdka? a od gniazdka już nie, prawda?