- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Spadek jakości lini VDSL, modernizacja?
Witam, mam problem z internetem od listopada. Po zgłoszeniu niby coś tam naprawili i było dobrze aż do wczoraj jak wróciłem do domu. Miałem strasznie niestabilne łącze internetowe że strony się nie załadowały (Niski margines szumu)
Takie podobne parametry mam w różnych godzinach, nie ważne czy to jest obciążenie linii (modernizacja 2 lata temu, podłączenie 2 światłowodów kolejnych, łącznie 4). Wygląda jakby zasilania nie było.
Czasami się zawiesza w godzinach wieczornych albo niska prędkość pobierania. Zadzwoniłem na infolinię o przyczynę problemu. Nikt nie wiedział co się dzieje.
Była wymiana płyty abonenckiej w centrali, zmiana instalacji sieciowej/telefonicznej w domu, przyłącze w szafach krosowych w inne pary itp.
Szukałem rozwiązania z innego tematu i nie mogłem znaleźć. Znalazłem dzisiaj i się zastanawiałem z pliku Bazy VDSL pisze że w mojej miejscowości jest duża modernizacja/budowy przyłącza z 22.02.2019. Więc mam pytanie co to za modernizacja jak jest na bieżąco małe modernizacje od 5-6 lat.
A miesiąc temu tej informacji nie było w pliku. Denerwuje mnie to jak potrzebuję stałego łącza do pracy zdalnej.
Co muszę zrobić? Zadzwonić i się zgłosić aż do skutku? A może to modernizacja na światłowód? (W styczniu zakładali u mnie światłowód ale nie przez Orange.)
Router: FunBox 2.0 (pracuje jako "modem")
Odległość linii do centrali: w przybliżeniu 1,2km (około 1150-1160m)
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Spadek jakości lini VDSL, modernizacja?
W aplikacji Mój FunBox można testy zrobić, zgłoszenie wtedy wysmaż, być może nadal problem na linii, Orange ma twoje statystyki, powinni to naprawić.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Spadek jakości lini VDSL, modernizacja?
Już to robiłem wielokrotnie. Nawet nagrywałem obraz czy zrzut ekranu z komputera jak działa internet, test prędkości i parametry linii w danej chwili. Cały czas do nich wysyłałem i zgłaszałem, był dowód o brak stabilności i to robie od maja zeszłego roku. I robią reset u mnie na lini czy w DSLAM i działa w 1-2 dni rzadko w tydzień (margines szumu powyzej 10dB i nigdy nie spadła poniżej) i po tym znowu wraca jak wcześniej przed zgłoszeniem.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Spadek jakości lini VDSL, modernizacja?
Jeśli operator nie daje ci gwarantowanej usługi, to jest powód do zerwania umowy, może skrobnij pismo, ja bym za taką usługę nie płacił, mam to co gwarantują cały miesiąc, jak brak netu to zgłaszam i odliczają za ten okres, 2 razy tak było, raz dzień a raz 2 dni. Tak na marginesie linia chyba w kiepskim stanie, modernizować jej raczej nie będą, prędzej światłowód będzie.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Spadek jakości lini VDSL, modernizacja?
Chętnie zerwałbym umowę ale nie mam dobrego alternatywnego internetu, znaczy jest dostawca radiowy ale ceny z kosmosu), a światłowód u mnie włączą dopiero w czerwcu najpóźniej w lipcu 😕 a internetu potrzebuje teraz stabilnego. Prosiłem tez o zmniejszenie prędkości żeby mieć duży margines i nic nie zrobią. A za zerwanie umowy, o karę nie muszę się martwić (czas nieokreślony i mało płace- 60 zł)
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Spadek jakości lini VDSL, modernizacja?
@matix1397 linia jest kiepska, pewnie obniżenie szybkości by coś poprawiło, albo i nie, czekaj na światłowód skoro innego sensownego dostawcy brak, ja mam 3 w okolicy i LTE od wszystkich operatorów w pobliżu (sygnał na max).
Tak poza tym może wyłącz i włącz router, bo widzę że sesje masz kilkudniowe, może synchronizacja się poprawi na łączu.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Spadek jakości lini VDSL, modernizacja?
@matix1397 Cześć.
Widzę, że połączenie DSL(z centralą) działa od 8 dni, więc 431 błędów przez 8 dni to nie jest dużo tym bardziej przy długiej linii.
Ilość światłowodów, które przychodzą do centrali również nie ma znaczenia, bo jedna para włókien(Rx i Tx) jest w stanie zasilić wszystkich abonentów całego DSLAMu.
Może zdarzać się taka sytuacja, że doszło kilka usług VDSL i wzrosło zaszumienie w kablu - normalna sytuacja, której skutkiem jest spadający SNR.
Czy możesz doprecyzować co masz na myśli pisząc, że nie ma zasilania?
Moim zdaniem przy linii długości ok. 1200 metrów nie ma innego wyjścia jak zmiana prędkości do ADSL max 20Mbit/s. To już jest praktycznie granica zasięgu dla VDSL.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Spadek jakości lini VDSL, modernizacja?
-Z ilością włókien musieli więcej podłączyć bo było duże przeciążenie a usługi VDSL u mnie na wsi wszyscy skorzystają już od 4 lat bez przerwy, ilość abonamentów nie wzrasta a maleje.
-A z zasilaniem, jak był u mnie prawie 3 lata temu technik i mi wytłumaczył ze włączył zasilanie dodatkowe na maksymalna moc żeby mieć miarę stabilną linie i nie wiem czy to prawda ale to nie pierwszy raz to słyszę.
-Przeniesienie na ADSL, musiałbym przemyśleć bo najważniejsza dla mnie jest prędkość wysyłania jak wysyłam duże pliki.
-A z ilością błędów nie raz przez tydzień miałem łącznie 10 nawet 0 błędów. A z taka ilością błędów co teraz mam to raz na jakiś czas mam.
Dla jasności ze niestabilne łącze mam wtedy jak mi spada margines poniżej 9dB czyli do 7dB w ciągu jednej sekundy ze mam przez kilka minut, godzinę a nawet do kilku dni i później wraca do normy czyli powyżej 9/10dB.