Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Routing ogólnie

Anonim

Nie dotyczy

Routing ogólnie

Witam wszystkich ponownie,

 

Otwieram temat ogólny o routingu, jak myślicie czy my jako społeczność na tym forum możemy coś z tym zrobić ? Orange planuje coś robić z tym, czy bez niczyjej interwencji tak będzie zawsze ?

 

Jak myślicie Panowie i Panie ?

110 ODPOW. 110

Poziom 26, Entuzjasta Przestworzy
  • 1285
  • 3096
  • 31

Routing ogólnie

@Anonim  A Panie to już nie? 😜

 

Za to myślę że jako społeczność nie mamy wpływu na te kwestię. 

Chociaż może .... Ale to by musiało całe zarejestrowane tu grono narzekać. W końcu to tysiące ludzi 😁


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 19615
  • 56815
  • 772

Routing ogólnie

Uważam, że tematy poruszane na forum w jakimś stopniu trafiką do osób pracujących w Orange. Jest też ileś osób udzielających się na tym forum, więc informacje docierają, tylko czy tam gdzie potrzeba?

Warto również zamieścić jako pomysł @Anonim. Niech będzie widać, że na NO się dzieje w tej sprawie  routing-u. To ważny temat dla użytkowników usług Orange, jak zresztą widać po tematach na NO.

Anonim

Nie dotyczy

Routing ogólnie

Może warto tez uderzać z takimi rzeczami do pracowników orange, którzy mogliby to przepchnąć dalej, przykładowo do igora lub innych ? Myślę, że takie zagraniczne korpo będzie miało wylane w forum

 

Przecież orange jakby ulepszyło routing i dumnie ogłosiło, ze maja najlepszy ping to mase osób by do nich wróciło / przeszło.

Anonim

Nie dotyczy

Routing ogólnie

Ja, po przeczytaniu już na prawdę wielu wątków powoli tracę wiarę w to, że Orange cos zrobi z routingiem. Tyle wątków tu juz widziałem, a w żadnym nie było odpowiedzi pracownika Orange który wyjaśniłby nam, czemu jest tak a nie inaczej. 

 

I tu nawet nie chodzi o huczne ogłaszanie, ze Orange ma najlepszy ping - bo oni już to pośrednio robią/robili. 

Tu chodzi o praktyczne działania. A tych ani nie widać w tym momencie, ani na horyzoncie nie widać jakoby miał sie taki stan rzeczy faktycznie zmienić. 

 

Operator wyraźnie idzie na łatwiznę - zamiast samemu poprawić routing i spijać śmietankę z polskiego rynku i własnej sieci - wpuszczają innych operatorów. Bo po co coś robić, skoro i tak można zarobić, prawda? 

 

Gdyby klientów z AS5617 wpuścić do OP w TPIX np. na 500 Gbps (możliwości kapitałowe? Są ; możliwości techniczne? Są ; chęci? Brak), wiele problemów by sie poprawiło albo całkowicie zniknęło. Natomiast widzę, ze Orange pomimo tych wieloletnich perypetii tu na forum - nawet nie kiwnęło palcem. Skoro przez te wszystkie lata nic sie nie zmieniło, a dostawca widząc odpływ klientów - zaczął wyciskać kolejne soki, tym razem z wpuszczania do swojej sieci innych operatorów - zamiast działać nie objawowo, a źródłowo - no to chyba nikt o zdrowych zmysłach nawet nie bedzie sie łudził, że cokolwiek sie, niestety, zmieni? 

 

Mówię to z wielkim smutkiem - ale Orange w moich oczach straciło wiele. 

I już, raczej, biorąc pod uwagę ich „determinację” nie odzyska. 

 

Dlatego mnie jako klienta, choć jeszcze numer w systemie jest, stracili. Nie dlatego, że mają kiepską obsługę - mają dobrą; nie dlatego, że ich internet jest niestabilny - bo działa praktycznie 24/7. 

Ale właśnie dlatego, że ich routing nie nadaje się do grania, streamowania, wysyłania dużych ilości danych choćby do chmury iCloud... 

 

Nie ma żadnego IX-a; zapchane węzły tranzytowe, które obsługują ruch, jaki winien zostać w punktach wymiany ruchu; zero chęci ze strony operatora do poprawy i jakiejkolwiek komunikacji pod tym względem z użytkownikami na tym forum - to są największe wady Orange. 

Anonim

Nie dotyczy

Routing ogólnie

Zastanawia mnie jedynie czemu największy operator w Polsce nie chce tego routingu naprawić, czemu netia upc vectra wszyscy maja lepszy routing niż pomarańczowi, nie jestem w stanie tego zrozumieć. Orange jakby chciał byłby top 1 w Polsce pod wszystkimi względami 

Anonim

Nie dotyczy

Routing ogólnie

Sam sobie na to właściwie odpowiedziałeś 😉 Gdyby Orange chciało 😉 

 

 

Anonim

Nie dotyczy

Routing ogólnie

Smutne, moze jak konkurencja bardziej wycisnie soki to orange coś zrobi, albo przerzuci orange sie na hurt a nie świadczenie usług indywidualnym klientom 😞

Anonim

Nie dotyczy

Routing ogólnie

Obie opcje uznaje za wątpliwe. Orange na ten moment ma bardzo małe liczby jeśli chodzi o stosunek klienci : liczba gospodarstw w zasięgu światłowodu. Takie rzeczy nie biorą sie znikąd - klient oczekuje względnie dobrej jakości za najniższą możliwą cenę. Biorąc pod uwagę stosunek cena:jakość w Orange - klienci wolą konkurencje. 

Zła taktyka Orange swego czasu, ma dzisiaj swoje efekty. Gdyby lata temu zadbano o routing - Orange miałoby dzisiaj jeszcze więcej klientów. Wcześniej wspominałem - raz straconego zaufania klient nie odzyska - kończy sie umowa, operator nic nie zrobił? To klient idzie do konkurencji. Teraz gdy Orange dało dostęp do swojej infra FTTH innym, samo tak na prawdę pozbywa sie klientów. Zarabiają na tym, ale chyba lepiej byłoby mieć klientów pod swoją banderą niż inną? 😉 W Polskim Orange źle sie dzieje, ale my nie mamy na to wpływu jako klienci. 

Przypuszczam, że są osoby które mnie pewnie wyśmieją - ale tu wystarczy spojrzeć w raporty biznesowe Orange 😉 

 

Zamiast walczyć o klienta jakością, Orange woli oddać swój tort innym - bo np. moich pieniędzy już niedługo nie dostaną. 

 

Potencjał jest ogromny, ale w Orange nie potrafią z niego skorzystać - przynajmniej w Polsce; Orange w innych krajach ma normalny routing i IX-y. I nawet nie mówię tu o płaceniu innym, patrząc na ceny w przeliczeniu na EUR - jest pomarańczowy TPIX, zamiast go używać to sobie stoi odłogiem... 

Anonim

Nie dotyczy

Routing ogólnie

Najgorsze jest to, ze pod każdym postem na fb jest ponad 100 - 150 komentarzy lub więcej w których klienci narzekają na jakość neta czy to na routing czy wolne działanie i inne rzeczy nie rozumiem tego, czemu u innych operatorów tak nie ma