Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Problem z Orange Światlowód


Poziom 4, Obserwator Przestworzy
  • 1
  • 0
  • 0

Problem z Orange Światlowód

Dzień dobry,

 

od 3 dni jestem użytkownikiem internetu Orange Światłowód, modem Funbox 3.0. Korzystam z oferty 100 mb/s -10 mb/s i wifi działa bardzo marnie, szczególnie na laptopie (Asus T100TAF, karta sieciowa Boardcom 802.11abgn Wireless), nie znam się na sprzęcie komputerowym/informatyce. Jeśli chodzi o położenie modemu to jest on w skrzynce zrobionej przez dewelopera, we wnęce w przedpokoju, która jest zabudowana szafą, a ja siedząc w salonie osiągam na laptopie prędkości rzędu 15-20mb/s download. Czy powodem może być umiejscowienie modemu? Przy skrzynce speedtest pokazuje mi już ok. 50mb/s. Natomiast mam też internet podłączony po kablu do TV, gdzie korzystam z Netflixa i nie mam żadnych zastrzeżeń. Kiedy biorę telefon lub laptop do sypialni to sygnał jest jeszcze słabszy niż w salonie. Mam tam jeszcze jedno gniazdo internetowe i zastanawiam się czy takie urządzonko może poprawić jakość korzystania z wifi https://www.mediaexpert.pl/punkty-dostepu-access-point/wzmacniacz-sieci-tp-link-re200,id-287787?gcli... ? Czy może problem leży w czymś innym? Będę wdzięczny za odpowiedzi.

 

Pozdrawiam i wesołych Świąt

3 ODPOW. 3

Poziom 35, Ekspert Galaktyczny
  • 2850
  • 4793
  • 122

Problem z Orange Światlowód

Witam

 

Na początek polecam usunięcie ipv6 z loginu neostrady. Następnie sprawdzić na jakich częstotliwościach łączą się urządzenia 2,4/5GHz. Kolejną rzeczą jest zmiana kanału, na którym łączą się urządzenia. Faktem jest że Funboxy swoim zasięgiem nie powalają. Co do opisanych powyżej kroków, szczegóły znajdziesz na forum, korzystając z naszej wyszukiwarki... Jeżeli natomiast chodzi o wzmacnicze wifi, to Orange ma dedykowany...https://www.orange.pl/omnibook/wi-fi-extender-plus-obsluga-i-konfiguracja


Poziom 33, Ekspert Galaktyczny
  • 1785