- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Fatalne działanie WiFi względem połączenia kablowego.
Witam, od ponad 24 godzin mam nieustający, irytujący problem z działaniem WiFi. Usługa, którą posiadam to internet do umownych 80 gb/s, a sprzęt, którym dysponuję to FunBox pierwszej generacji (1.0). Istotą problemu jest to, że nagle (około 23:30-45 dnia 28.12) WiFi praktycznie przestało działać. Ping utrzymuje się na poziomie 800 ms, pobieranie średnio 0,20-0,25Mb/s, zaś wysyłanie jest na poziomie bagatela 0,01Mb/s. Dodam, że połączenie kablowe jest w świetnej formie i działa bardzo poprawnie. Resetowałem router wielokrotnie, lecz nie przyniosło to żadnych skutków. Macie Państwo jakieś pomysły, co może być przyczyną i w jaki sposób należy to rozwiązać?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Fatalne działanie WiFi względem połączenia kablowego.
Czasami przyczyną jest zapchany kanał wi-fi. Mieszkasz w bloku, czy domu jednorodzinnym? Jeśli masz sąsiadów za ścianą, sugeruję zainstalowanie na telefonie aplikacji typu wi-fi analyzer, która pozwoli zobaczyć Ci jak wyglądają poszczególne kanały (dla częstotliwości 2,4 GHz, którą tylko obsługuje FB1, w Polsce jest 13 kanałów). Jeśli wyjdzie, że twoje wi-fi jest na tym samym kanale co sąsiadów, dobrze jest wtedy w ustawieniach routera zmienić go na inny (zachowując min. 3 kanały odstępu, czyli jeśli mamy kanał 3, to przestawić na 6, etc).