Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Problemy na linii CS:GO > Światłowód


Poziom 21, Odkrywca Przestworzy
  • 238
  • 323
  • 8

Problemy na linii CS:GO > Światłowód

Wydaje mi się, że trochę przeceniacie ten problem.
Cały czas widzę na forum te same osoby, które piszą o tym problemie, a np. u mnie w ogóle go nie zauważam.
Kilka dni temu pobierałem ze Steama Quake Champions i transfer szedł cały czas na maksa dla mojej oferty czyli 38,5 MB/s, a więc nawet delikatnie wyżej niż 300 Mbit/s.
Zagrałem (świetna gra) i ping w tej grze był u mnie stale w granicach 20-24 ms. Nie zauważyłem też żadnych strat pakietów, a o rozłączeniach w ogóle nie wspominam bo poza zawieszeniem routera raz na kilka miesięcy nigdy takich nie doświadczyłem.

Anonim

Nie dotyczy

Problemy na linii CS:GO > Światłowód

@Sebastian1 coraz to więcej osób narzeka, rozejrzyj się po forum i po internecie. 

To, że jedna gra Ci chodzi nie znaczy, że 1000 innych - bardziej popularnych - nie oszukujmy się, Quake to nisza - będzie działało równie dobrze. Przez takich ludzi jak Ty, Orange nic nie robi - dlaczego? 

"Przecież jemu działa, to i Tobie musi" - a no dlatego. Pograj trochę w gry P2P, pograj w CS:GO, pograj w Dotę - gdzie non-stop są jakieś problemy - czy to var od strony komputera gracza szaleje, czy pakiety są tracone - o zbyt wysokim pingu już nie wspominam bo to szkoda czasu. GTA Online? Zapomnij! Tylko po /ipv6... a przez to są lagi.

Co do pobierania ze Steama - Ja nie mówię, że pobieranie ze Steama jest wolne - tylko cieszy mnie fakt, że jest to coraz mniej popularny na Steam internet - Orange Światłowód z 4 miejsca spadł poza pierwszą 10 - a to oznacza, że coraz mniej klientów z niego korzysta i to mnie cieszy. Nigdzie nie powiedziałem, że pobieranie ze Steama jest wolne - ale jeśli mam się zadowolić prędkością pobierania to sobie klepnę LTE w Plusie i będzie dobrze. Po to mam światłowód, żeby z Warszawy do Warszawy mieć około 8-10 ms pingu, a nie 60ms. Znajomy na ADSL ma 85ms do serwera w Warszawie, bo przeplot - to jest normalne według Ciebie? 

 

Zapewne doświadczysz niedługo tych rozłączeń, będziesz tracił pakiety - bo ten problem - na bazie moich i nie tylko doświadczeń, + moich znajomych z FTTH od Orange - zatacza coraz szersze kręgi. 

 

Ale niestety, Orange problemu nie widzi, bo czekaj - jak to szło? a - oni nic nie gwarantują, a jak masz problem to płać za usługę z SLA, CIR... bla  bla bla.... 


Poziom 21, Odkrywca Przestworzy
  • 238
  • 323
  • 8

Problemy na linii CS:GO > Światłowód

@Anonim
Mi działa każda gra w jaką grałem po sieci (seria Battlefield, Battlefront, FIFA, NBA 2k i NBA Live, Assetto Corsa, Quake Champions, Titanfall 1 i 2, Dota 2, Hawken, Heroes of The Storm, Rainbow Six Siege i sporo innych o których teraz nie pamiętam) zarówno na PC jak i PS4.
Nie grałem jedynie w CS:GO bo to gra nie dla mnie, a GTA Online tylko liznąłem na PS4 ale tam też nie miałem żadnych lagów czy rozłączeń.
Nie sprawdzam dokładnie tras w każdej grze bo jak mam ping poniżej 25 ms to mi to wystarcza i szkoda mi czasu na szukanie problemów gdzie ich nie widzę.
Jak znajomy postawił serwer w Polsce to miałem 14 ms (pomiędzy nami jest wg map Google około 460 km) i żałowałem, że zwykle korzystamy z serwera w Niemczech (jakoś za free załatwiony).

PS. Proszę pokaż ten ranking, gdzie światłowód Orange spadł poza TOP10.

Anonim

Nie dotyczy

Problemy na linii CS:GO > Światłowód

Co do PS. - od tego zacznę - ranking jest na stronie Steama. Wystarczy poszukać.

 

Co do tego, że Tobie działa - ja wrzucałem tutaj filmik jak działa FIFA, inni wrzucali filmiki jak działają ich gry - także argument "coś u Ciebie nie tak" - wykluczamy. 

 

W Dotę 2 grałeś - pograj teraz, sprawdź - jest dzień wolny, dużo ludzi siedzi w domach i gra - jeśli będzie Ci działać? Fajnie - aczkolwiek wątpię. Większość gier które wymieniłeś, poza NBA, FIFA, Battlefield, Dota, RBS - to gry niszowe - mało ludzi w to gra, przynajmniej w Orange. Co do PS4 - w PS4 działa to ciut inaczej, dlatego mogłeś nie mieć lagów - nie wiem, PS4 nie mam - nie jestem beta-testerem. 

 

Sprawdź proszę w tych grach jeszcze raz - czy masz ping <=25ms. W jakiej sieci ten Twój znajomy? ;] 


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 541
  • 204
  • 0

Problemy na linii CS:GO &amp;gt; Światłowód

Ok zdam swoje sprawozdanie z doświadczenia z gier online u mnie na światłowodzie Orange. Lecimy po kolei:

 

Killing Floor - połączenie P2P oczywiście, skaczące niestabilne pingi, losowy delay, jako że to jest fps i trzeba szybko reagować na wyższych poziomach trudności - kompletnie niegrywalny.

 

DotA 2 - grałem jakiś czas i nie było tak źle ale tylko na lux.valve.net (EU West). Gdy chciałem pograć na vie.valve.net (EU East), to ping był wyższy i czuć było opóźnienie, przy szybkich walkach było ciężko. Jedynie chodziło jako tako na EU West.

 

Warcraft 3 - połączenia P2P przez program lan - oczywiście, notoryczne lagi, spiki, kiepskie pingi. Dużo ludzi narzeka na mojego hosta, ja mam lagi u ludzi którzy hostują - norma. Nie wszyscy ale tak 30-40%.

 

PUBG - miałem kupić ale mój dobry kolega był tak miły że pożyczył mi swoje konto bym zobaczył jak u mnie chodzi PUBG. Efekty? Mini freezy, gra skacze podczas chodzenia, ping różny, 40-60. Jeszcze odpaliłem MSI Afterburner żeby się upewnić że fps-y są w porządku - stabilne 85-95 fps. Brak spadków a gra skacze. Mini packetloss widocznie.

 

Awesomenauts - już na czacie widać jakość połączenia Orange - wiadomości na czacie pojawiają się po 1-2 sekundach, więc aż strach sobie wyobrazić mój ping do serwera. W grze nie było wizualnych lagów czy skoków, bo taki silnik że wszystko jest na serwerze, ale często dostawałem obrażenia znikąd, tak jakbym na serwerze był w innym miejscu, gdzie jest walka, mimo że to miejsce opuściłem np 4 sekundy temu. Ciężko.

 

Ultra Street Fighter IV - kolejna gra P2P, oczywiście, jak mamy szczęście to trafimy na gracza z internetem którego Orange ''lubi'' 😄 A jak nie no to nie - wysoki ping, lagi. Gier rankingowych raczej nie ma sensu grać bo nigdy nie wiesz kiedy dostaniecie obydwoje laga. Jak działa sieć w USF IV to wyjaśniałem kilka miesięcy temu w innym temacie i dlaczego tak ważne jest by dwóch graczy miało dobry internet bo jeśli jeden ma dobry a drugi kiepski, jak np Orange to komfort gry pogarsza się dla obydwu graczy.

 

Fortnite - gra masakrycznie zbugowana, ale nazbyt często miałem sytuację gdzie pociski przelatują 2m ode mnie a ja dostawałem obrażenia. Również wiele razy strzelałem widząc wyraźnie że pociski dziurawią przeciwnika ale żadnych obrażeń nie otrzymywał - lagi/bugi od gry czy Orange znów mega niskiej jakości peering z serwerami Fortnite? Tego nie wiem do dzisiaj.

 

Realm Royale - pograłem dosłownie kilka dni, większość meczy miałem duże opóźnienie podczas zbierania broni i przedmiotów, przez co ludzie często mi je po prostu kradli. Również losowe skoki podczas chodzenia. W godzinach porannych było ok, ale wieczorem to mogiła. Niegrywalna gra.

 

To tyle z tych popularniejszych gier w które grałem. Najlepiej wypada chyba DotA 2 ale tylko na serwerze Eu West (lux.valve.net).

 

Oczywiście, należy wziąć pod uwagę fakt, że w te gry grałem jakiś czas temu - a jak jest teraz? Nie mam pojęcia. Jedynie gram czasem w Warcrafta 3 i nadal jak np jest 10 graczy w grze (ja+9) to 2 lub 3 lub 4 osoby mają lagi. Oczywiście, to może być od nich ale gdy zahostuje inny gracz - nawet mający 5mbps adsl i mieszkający w Albanii - lagów nikt nie ma. Poza mną, ma się rozumieć.


Poziom 21, Odkrywca Przestworzy
  • 238
  • 323
  • 8

Problemy na linii CS:GO &amp;gt; Światłowód

@Anonim
Specjalnie zainstalowałem Dotę 2 i pingi są bardzo dobre.
EU Zach i Wsch po 28 ms. W samej grze też 28 ms.

 

PS. Ten serwer co postawił kolega co miałem 15 ms to na jakimś łączu firmowym nie wiem skąd.


20181101150452_1.jpg20181101151106_1.jpg

 

@Banan922

Killing Floor -grałem tylko w drugą część na PS4 - żadnych problemów.
Ultra Street Fighter IV - tu już było różnie bo tak jak napisałeś dużo zależy od tego jakie łącze ma druga osoba. Na kilkadziesiąt walk miałem na pewno w jednej spowolnienia. W SF V już wszystko chodzi super.
Fortnite  - zagrałem dosłownie ze 3 razy żeby sprawdzić o co halo. Gra nie dla mnie ale przez te kilkadzisiąt minut nie zauważyłem żadnych lagów czy wysokich pingów.


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 541
  • 204
  • 0

Problemy na linii CS:GO &amp;gt; Światłowód

To tu masz u mnie pingi do serwery D2 przez winmtr, w grze nie sprawdzę bo D2 nie mam.

 

lux.valve.net - https://prnt.sc/ld7igq

vie.valve.net - https://prnt.sc/ld7ikt

 

Jakoś nie widzę żadnych magicznych 28, jedyne co widzę to skaczące od 35 do 50 😄

 

Zobacz mój ping na wyjściu w warszawie i się przekonasz że u mnie wszystko w porządku, to mega-drewniany opentransit we Frankfurcie tak zawyża. To już telia ma dużo lepszy ping.

 

Co do ''dużo zależy od tego jakie łącze ma druga osoba'' w USF IV - wiadomo, problem w tym że jak np grał Wiesiek z Frankiem (nazwy graczy przypadkowe) to lagów nie mieli, a jak ja grałem z Wieśkiem to lagi były, jak grałem z Frankiem to też lagi były a między nimi lagów nie było, więc oni mieli dobry internet tylko ja jestem takim frajerem który się kisi na lagującym Orange. Tak było wiele razy, to przecież można łatwo sprawdzić który gracz jest problemem 🙂


Poziom 21, Odkrywca Przestworzy
  • 238
  • 323
  • 8

Problemy na linii CS:GO &amp;gt; Światłowód


@Banan922napisał(-a)

To tu masz u mnie pingi do serwery D2 przez winmtr, w grze nie sprawdzę bo D2 nie mam.

 

lux.valve.net - https://prnt.sc/ld7igq

vie.valve.net - https://prnt.sc/ld7ikt

 

Jakoś nie widzę żadnych magicznych 28, jedyne co widzę to skaczące od 35 do 50 😄


Dota 2 jest za free 🙂
U mnie ping wynosił 28 ms co widać na screenach bezpośrednio z gry, które wyżej wrzuciłem.
Załączam też screeny z WinMTR.

Lux.pngVie.png

W USFIV grałem tylko z randomami to nie powiem kto z jakiego łącza mógł korzystać.


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 541
  • 204
  • 0

Problemy na linii CS:GO &amp;gt; Światłowód

To porównaj nasze pingi na wyjściu w Warszawie a potem ping na ostatnim hopie i zobacz jak Orange oszukuje ludzi 😉 Dlaczego mam płacić tyle samo co inni za coś co u mnie nie działa tak jak powinno? Tak samo @Anonim i inne osoby. Skoro Orange wrzuca niższe/wyższe priorytety na dane województwa to te województwa które dostają środkowy palec powinny mniej płacić.

 

Na szczęście już niedługo zmienię dostawcę na takiego, który środkowego palca, miejmy nadzieję, mi nie pokaże.

 

A czy za free czy nie to nie ma znaczenia. DotA 2 ma eleganckie serwery, lepsze niż taki PUBG.

 

Byś nie musiał się przemęczać i żonglować screenami tutaj masz porownanie Twoja trasa vs moja:

https://prnt.sc/ld8qm3 - na lewo Twoja, na prawo moja.

https://prnt.sc/ld8q33 - tak samo.

 

Wyjaśnij mi co się dzieje po 3 i 4 hopie aż do hosta docelowego. Podpowiem że na wyjściu z Warszawy mam jedynie 2 pingu więcej. A dalej? 🙂

 

To tak jak Ty byś kupił słuchawki i u Ciebie grałyby dwa głośniki, ja bym kupił ten sam model co ty i to w tej samej cenie, a u mnie by grał tylko jeden głośnik, a jakbym chciał zareklamować to by mi powiedzieli że wszystko w porządku i tak ma być.

 

😄

Anonim

Nie dotyczy

Problemy na linii CS:GO &amp;gt; Światłowód

Sytuacja z teraz - serwer CS:GO oficjalny, w Warszawie - w LIM. 

Ping ze światłowodu - 54 ms. Już nie będę mówił dlaczego, bo musiałbym użyć brzydkich słów - ale wszyscy wiedzą dlaczego, a jeśli nie - to niech przeczytają poprzednie strony. 

 

Znajomy mówi, że oddał strzał w rundzie - chociaż ja tego nie widziałem - pokazał wyciąg z konsoli, wszystko w porządku. Dlaczego tego nie widziałem? Bo mam opóźnienie większe jak do serwera w Madrycie. To jest magia internetu światłowodowego od Orange. 54 ms do serwera w Warszawie, ulokowanego w tej samej serwerowni co PLIX, obok TPIX i głównego DC tpnet. Brawo Orange - pakiet idzie przez Frankfurt, żeby wrócić do Warszawy. 

 

Po co puszczać ruch przez Telię w Warszawię jak można przez zagraniczny opentransit... 

 

I jeszcze zrozumiałbym gdyby te serwery były ulokowane w jakiejś serwerowni, która ma naprawdę słabe połączenie - ciężko z nią się połączyć i w ogóle to nieopłacalne. Ale w LIM... w budynku PLIX, chyba piętro czy dwa obok TPIX...... 

 

Po prostu żal mi was Orange... 

 

Tracing route to 155.133.231.67 over a maximum of 30 hops

1 <1 ms <1 ms <1 ms funbox.home [192.168.1.1]
2 3 ms 3 ms 3 ms war-bng6.tpnet.pl [80.50.18.106]
3 4 ms 3 ms 4 ms war-r1.tpnet.pl [80.50.18.105]
4 1 ms 3 ms 3 ms war-r2.tpnet.pl [194.204.175.62]
5 25 ms 28 ms 25 ms ae102-10.ffttr7.frankfurt.opentransit.net [193.251.248.153]
6 23 ms 23 ms 26 ms ffm-b4-link.telia.net [62.115.155.28]
7 36 ms 38 ms 35 ms ffm-bb3-link.telia.net [62.115.120.1]
8 38 ms 39 ms 35 ms war-b1-link.telia.net [62.115.135.179]
9 40 ms 36 ms 39 ms valve-ic-333070-war-b1.c.telia.net [62.115.11.23]
10 * * * Request timed out.
11 39 ms 35 ms 35 ms 155.133.231.67

Trace complete.

 

#OrangeLoveGamers