Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Nvidia i stabilność gry

ROZWIĄZANE

Poziom 17, Badacz Przestworzy
  • 9
  • 7
  • 1

Nvidia i stabilność gry

► Wątek, ze względu na poruszane zagadnienie, został wyodrębniony z tematu Dodatkowe stacje VDSL i wolne LTE 10mb/s - Moderator Wiktor ◄

 

//Podbiega pod off topic i nie jest związane z Orange ale może ktoś będzie wiedział. Wszak rozchodzi się o jakość internetu mobilnego LTE i jego zdolności do zapewnienia stabilnego grania.

 

Bardziej to pytanie do Nvidii niż do was ale nie rozumiem 😞

 

[URL=http://www.speedtest.pl/][IMG]http://www.speedtest.pl/test/189075438
[/IMG][/URL]

Bez tytułu.png

 

Jasno pisze, że osiągnąłem minimalne (do 1360x768 30fps więcej nie potrzeba) wymagania co do strumieniowania, a Nvidia nadal pisze, że system nie spełnia minimalnych wymagań … 

Najlepiej mam z pingiem → Speedtest podaje 23 ms (norma), a aplikacja już 66 ms. 

1 ZAAKCEPTOWANE ROZWIĄZANIE

Rozwiązanie:

Poziom 17, Badacz Przestworzy
  • 9
  • 7
  • 1

Nvidia i stabilność gry

Działa !

Powiesiłem telefon na oknie i jakimś cudem wskoczyło na wymagane 15mb/s - 25mb/s. Po ograniczeniu transmisji do 5mb/s i zaznaczeniu oszczędzania sieci normalnie się włącza … i niczego więcej nie oczekiwałem.

 

Teraz już temat do zamknięcia.

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

4 ODPOW. 4

Poziom 33, Ekspert Galaktyczny
  • 1815
  • 2495
  • 104

Nvidia i stabilność gry

@onliniak jeżeli chodzi o ping, to speedtest zapewne wybiera serwer znajdujący się na terytorium Polski, a Nvidia może mierzyć do serwera znajdującego się w Europie, poza Polską.


Poziom 21, Odkrywca Przestworzy
  • 225
  • 108
  • 5

Nvidia i stabilność gry

@onliniakTak jak mówi @BORAX z tego co ja wiem to najbliższe serwery są w Franfurkcie.


Poziom 17, Badacz Przestworzy
  • 9
  • 7
  • 1

Nvidia i stabilność gry

Działa !

Powiesiłem telefon na oknie i jakimś cudem wskoczyło na wymagane 15mb/s - 25mb/s. Po ograniczeniu transmisji do 5mb/s i zaznaczeniu oszczędzania sieci normalnie się włącza … i niczego więcej nie oczekiwałem.

 

Teraz już temat do zamknięcia.


Poziom 17, Badacz Przestworzy
  • 9
  • 7
  • 1

Nvidia i stabilność gry

Nie zauważyłem, że moderatorzy zrobili nowy temat, a nie mogę znaleźć opcji edytowania wiadomości. Takie małe sprostowanie gdyby ktoś szukał informacji o stabilności Nvidii.

 

Generalnie ich serwery są doskonale zoptymalizowane, w sensie mogę się podłączyć do rutera z Neostradą 10mb/s po wifi 2.4Ghz, przejść piętro i 2 pokoje wyżej (po skosie) i będzie działać, nawet pomimo utraty 60 klatek (dopuszczalne 0.2) i prędkości 8mb/s. Taki World of Warships pójdzie w 75 klatkach na najwyższych Full HD, Fortnite na epickich 4k, a ustawione mam "marne" 30klatek w rozdzielczości "laptopowej" 1366x768 px. Sama gra jest stabilna w sensie są drobne problemy ale jest w miarę płynnie i nie zrywa zbytnio połączenia z serwerem ( a nawet jak zerwie raz na 4 godziny to zawsze można wznowić grę).

W czym więc problem ? Ano tak jak rozdzielczość może wykroczyć poza natywną, tak przy słabej sieci może nagle spaść do absurdalnych 500px. Może też znienacka wyrzucić z serwera. Reszta w zależności od wyczulenia -> niemal niewyczuwalne opóźnienie i przycięcie na kilka sekund raz na jakiś czas, mi to nie przeszkadza innym może. Dwa ostatnie (+ informacja o utracie pakietów i delikatne rozrywanie obrazu) wynikają głównie z utraconych klatek, a te zależą od bliskości nadajnika. Można to rozwiązać na trzy sposoby → podłączyć się kablem ethernet, podejść bliżej routera lub użyć LTE na którym dodatkowo będzie się grało płynniej na TV/monitorze Full HD (wg mnie wpływa na to szybszy internet ale mogę się mylić).

 

PS: Paradoksalnie gorzej jest w sieci lokalnej → na takim Steam Linku przy 10mb/s 5Ghz 0 utraconych klatek TV FullHD, ustawione na 720p, będą częstsze zacięcia (szczególnie gdy wokół mnóstwo się dzieje, na przykład w dowolnym mieście z Assasins Creed) niż przy połączeniu z odległym serwerem. Jak dla mnie nie kwalifikuje się to do nowego tematu, wiem niepotrzebnie łączę kilka rzeczy w jedno. Chociaż … chyba właśnie odpowiedziałem sobie na pytanie czemu strumieniowane gry są ledwo grywalne → za słaby sprzęt i brak związków z samym internetem pomimo ostrzeżeń o słabej sieci.