Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

problem z odbiorem IP


Poziom 12, Tropiciel Przestworzy
  • 7
  • 10
  • 0

problem z odbiorem IP

witam

mam problem z możliwością oglądania kanałów na dekoderach z konfiguracja IP.

 

Jeżeli dekoder jest podłączony bezpośrednio do funboxa 2 nie ma problemu z ogladaniem i zmianą kanałów w dekoderze.

problem pojawia się gdzie dekoder chce podłączyć do linii lan gdzie po drodze jest switch.

włączam przykładowo kanal nr 1 płynnie zmienia się na kilka kolejnych kanałów, następnie przy kolejnym obraz robi się czarny - głosu brak, po upływie 15-60 sek kanał wskakuje i działa normalnie jest to bardzo uciążliwe i nie pozwala przenieść tv do docelowego pomieszczenia.

jest to efekt zbliżony jakby kanał musiał się zbuforować - ale bez paska postępu 😛

dodam ze to nie problem ani z dekoderem ani routerem czy tez swichem każde z tych urządzeń podmieniałem w rożnej konfiguracji. ktoś z Was spodkał sie z takim problemem?

9 ODPOW. 9
Anonim

Nie dotyczy

problem z odbiorem IP

Jaki dekoder masz, jaki switch, kable połączeniowe FunBox 2.0 vs dekoder i switch są kat 6A czy zwykłe i najtańsze, bo ja zgaduję że problem jest w kiepskiej komunikacji, albo marny switch albo kable, wpływ jakości kabli lan najbardziej odczuwalny jest na dłuższej odległości (od 4 metrów wzwyż).


Poziom 12, Tropiciel Przestworzy
  • 7
  • 10
  • 0

problem z odbiorem IP

testowałem na whd 88 i whd 80, mogę to podłączyć na kablu 1m kat 6a, switch 1gb d-link, testowałem kabel itp kopiując dane z serwera NAS - nie ma problemu. jezeli chodzi o kwestie kabli to testowałem nawet opcję kabel złączka kabel (pomijając switch) i nie ma tego problemu ze zmianą i oczekiwanie na Program. Wykluczam sprawy kablowe ( na takim kablu chodzi tv z netflixem i obrazem 4k i nie ma problemu).

 

sam VDSL synchronizuje mi się na 70 MB.

Zresztą jak kanał się uruchomi to "nie szarpie"

moje spostrzeżenie jest takie ze tym dłużej czekam im dalej przeskakuje na kanał

np. przechodzac z kanału 5 na 9 czekam 5 sek

ale już z 222 na 444 30 sek. dodatkowo jak już podczas sesji oglądania jakiś kanał oglądałem to nie "przywiesi mi sie ponownie"

 

 


Poziom 12, Tropiciel Przestworzy
  • 7
  • 10
  • 0

problem z odbiorem IP

pytanie dodatkowe czy dekoder po wi-fi komunikuje sie bezpośrednio z Funboxem czy możne to zrobić  z innym AP który jest w sieci i podłaczonym do Funboxa

Anonim

Nie dotyczy

problem z odbiorem IP


@Kamil1980napisał(-a)

pytanie dodatkowe czy dekoder po wi-fi komunikuje sie bezpośrednio z Funboxem czy możne to zrobić  z innym AP który jest w sieci i podłaczonym do Funboxa


Po wi-fi to tylko z FunBox jeśli masz dekoder, ba po kablu też podobnie, AP-Klient powinien zagrać ale nie polecam takiego rozwiązania, dobry switch z portami 1GB (tak koło 60zł TP-Link), można też wpiąć AP Klient w switch, poprawi zasięg wi-fi, odradzam po wi-fi komunikację FunBox vs Dekoder, chyba że to w jednym pomieszczeniu pracuje, wtedy po wi-fi 5GHz można to połączyć.


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 18416
  • 52659
  • 710

problem z odbiorem IP

@Kamil1980 dla mnie wygląda, że Switch wprowadza do sieci LAN zamieszanie. Jak podałeś, że połączyłeś bez Switch-a, to wszystko działało poprawnie. Czy musisz koniecznie puszczać sygnał do dekodera przez Switch-a. Może zostaw kabelek bezpośrednio między dekoderem a routerem, natomiast do Switch-a poprowadź osobny od routera.

Na WiFi też się da połączyć, ale stabilniej działa na kabelku. Przy dużej odległości na WiFi możesz mieć podobne problemy jak w tej chwili podłączając switch-a.


Poziom 12, Tropiciel Przestworzy
  • 7
  • 10
  • 0

problem z odbiorem IP

Nie ma opcji na kabel bezpośrednio (strop itp) , ruter jest na piętrze, a docelowy dekoder powinien stać piętro niżej w przeciwleglym końcu domu. Instalacja wygląda tak że funbox sieje WiFi na piętrze i kabelem do swicha od swicha zachodzi 2  kable do salonu na parterze do dekodera i AP- do którego jest podłączony XBOX, TV, amplituner.  AP sieje WiFi 2.4 i stoi 50 cm od dekodera. Dlatego pytałem czy dekoder zaciągnięte WiFi z AP czy będzie szukał komunikacji tylko a funboxem. Dodam że AP ma wyłączone Dhcp i wszystkie IP rozdaje funbox. Dziwne bo żadne urządzenie poza dekoderem nie generuje problemów z zasięgiem lub przepustowością.


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 18416
  • 52659
  • 710

problem z odbiorem IP

Odległości są spore, po WiFi może nie działać prawidłowo. Możesz takie próby przeprowadzić, ale bezpośrednio z FunBox-a nie pójdzie. Ze wzmacniacza powinno odpalić, tylko jak to stabilnie będzie działało?

Jeżeli na kabelku koniecznie musi być Switch, to proponuję jeśli to możliwe sprawdzenie na innym modelu Switch-a. Tu coś ze Switch-em jest nie w porządku. Czy jest on programowalny?

 

Tutaj był podobny temat poruszany do Twojego:

https://nasz.orange.pl/t5/forums/v3_1/forumtopicpage/board-id/Modemy_routery_i_inne/page/1/thread-id...

 

 

Anonim

Nie dotyczy

problem z odbiorem IP

Switch nie musi być programowalny, powinien być po prostu dobrej klasy i zaznaczę porty muszą być 1GB, inaczej Dekoder będzie działać jak sygnalizujesz (kable też lan powinny być klasy 6, jeszcze dodam żebyś z AP Klient nie ciągnął kabli do switcha, switch bezpośrednio ma być połączony do FunBox, potem do switcha można podpiąć AP Klient i co tam chcesz.


Poziom 12, Tropiciel Przestworzy
  • 7
  • 10
  • 0

problem z odbiorem IP

Dziękuję wszystkim za sugestie, na chwilę obecną dekoder ustawiłem po WiFi menu serwisowe mówi że przybliżona przepustowość to 450 mb/s po 5GHz. Do mementu dodatkowej weryfikacji swicha rozwiązanie wystarczy kanały się płynnie zmieniaja